Gå til innhold

Nav er så j...... udugelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått arbeidsledig en kortere tid og måtte dessverre i den forbindelse søke om dagpenger. Men NAV er så jævlig idioter at en gjeng iberiasnegler hadde gjort en bedre jobb enn denne gjengen.

I begynnelsen av februar mottok jeg et brev som informerte om manglende opplysninger. Jeg hadde sendt inn timelister som ikke var godt nok bevis og måtte sende inn årsoppgave. Første forsinkelse som følge av dette.

Jeg mottok i dag et nytt brev der de trenger nye opplysninger av meg. Nå ber de om grundig informasjon vedrørende oppsigelse av min NESTsiste jobb. Det hadde vært så mye bry å sende ut all informasjon samtidig.

Nå prøver jeg å ringe NAV, og de klarer ikke å finne det siste sendte brevet engang.

Som sagt, en jævlig udugelig gjeng.

Anonymous poster hash: 1777f...cf9
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gått arbeidsledig en kortere tid og måtte dessverre i den forbindelse søke om dagpenger. Men NAV er så jævlig idioter at en gjeng iberiasnegler hadde gjort en bedre jobb enn denne gjengen.

I begynnelsen av februar mottok jeg et brev som informerte om manglende opplysninger. Jeg hadde sendt inn timelister som ikke var godt nok bevis og måtte sende inn årsoppgave. Første forsinkelse som følge av dette.

Jeg mottok i dag et nytt brev der de trenger nye opplysninger av meg. Nå ber de om grundig informasjon vedrørende oppsigelse av min NESTsiste jobb. Det hadde vært så mye bry å sende ut all informasjon samtidig.

Nå prøver jeg å ringe NAV, og de klarer ikke å finne det siste sendte brevet engang.

Som sagt, en jævlig udugelig gjeng.

Ikke for å være frekk, men når du har så mye trøbbel med NAV kan det virke som om du ikke har full kontroll på papirflyten selv?

Har selv gått på AAP i tre år, og har aldri problemer med noe som har med utbetalinger å gjøre. Just sayin'

Anonymous poster hash: 76a0d...475

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

At du i det hele tatt synes det er ok å nevne NAV og iberiasnegler i samme åndedrag er en grov fornærmelse mot iberiasneglene.

Anonymous poster hash: 65749...aeb
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også søkt om dagpenger. Fikk avslag for manglende opplysninger første gangen, så andre gangen sendte jeg dobbelt av alt. Print Screen av oppsigelsesmailen, lønn- og trekkoppgave, siste lønnslipp, arbeidsavtale, attest. Ja. ALT. Da gikk det gitt!

Anonymous poster hash: 422c0...c7d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være frekk, men når du har så mye trøbbel med NAV kan det virke som om du ikke har full kontroll på papirflyten selv?

Har selv gått på AAP i tre år, og har aldri problemer med noe som har med utbetalinger å gjøre. Just sayin'

Nåja... jeg er ikke TS men jeg har også gått på AAP i snart 4 år og du verden som NAV kan surre og rote med papierer! Både fra meg og fra legene og sykehusene.

Anonymous poster hash: b8fdd...014

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jada, NAV kan helt sikkert rote ting til, gjøre feil, være trege osv. Men det er ikke NAV som organisasjon som er problemet, men de har nok noen råtne epler i kurven - udugelige folk innimellom er problemet. Dere som benytter dere av NAV og er så forbasket misfornøyd; pris dere heldige for at NAV faktisk finnes og at dere til syvende sist får "gratis" penger.

Anonymous poster hash: 73cad...72a
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jada, NAV kan helt sikkert rote ting til, gjøre feil, være trege osv. Men det er ikke NAV som organisasjon som er problemet, men de har nok noen råtne epler i kurven - udugelige folk innimellom er problemet. Dere som benytter dere av NAV og er så forbasket misfornøyd; pris dere heldige for at NAV faktisk finnes og at dere til syvende sist får "gratis" penger.

Dette er helt standard. Du vet vel at pengene på ingen måte er "gratis" men noe vi alle betaler inn til felleskassen i form av skatter og avgifter fra hver og enkelt. Noen mer og andre mindre, men NAV er faktisk en etat som skal yte service ovenfor sine brukere for å gi de det man har rettmessig krav på iht norsk lov.

Så er du misfornøyd med det, så får du prøve å gjøre noe med det politisk isteden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når NAV skal gi ut penger, er det rart at de ønsker dokumentasjon? Alt står her: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/Dette+m%C3%A5+du+legge+ved+dagpenges%C3%B8knaden.345922.cms

Klart de skal få dokumentasjon, men da bør man kunne forvente at NAV ikke roter bort papirene. De rotet bort min søsters papirer, og jeg har fått utlevert et vilt fremmed menneskes papirer.

Anonymous poster hash: 65749...aeb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg arbeidsledig og søkte om dagpenger like over nyttår og syntes det var veldig tydelig og rett frem hva som skulle til av dokumentasjon for å få dagpenger. Jeg valgte å levere ved personlig oppmøte så jeg med en gang fikk tilbakemelding på om jeg hadde gjort alt riktig. Er ikke vanskeligere enn det.

Anonymous poster hash: 1de04...ad6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Det som er så frustrerende er at jeg fulgte vedleggslisten jeg fikk oppgitt og hvorfor kan de ikke sende meg ETT brev med hva som mangler. Det virker som NAVs uduglige veileder har stoppet ved første feil og lagt hele saksbehandlingen på is. Da vedkommende fikk relevant informasjon, begynte på nytt og kom til neste side som manglet. Det vil være gunstig for alle parter at en veileder går igjennom hele dokumentlisten og sender ett brev med mangler. De som trenger dagpenger ville få dette raskere og man slipper flere dager i postgang frem og tilbake.

Følgende er ikke noen direktes feil, men måten NAV er satt sammen:

Jeg må sende dokumentene pr. post til en skannesentral i Oslo, de videresender til NAV forvaltning Trondheim, skal jeg ringe de må jeg ringe NAV Bergen og skal jeg møte de må jeg dra til NAV Bærum. Jeg tror NAV kunne ha vært langt mer effektivt utført dersom de ikke hadde hatt så mange ledd. La meg forholde meg til ett kontor

Jeg ringte de ganske frustrert og oppgitt og de kom frem til at de ikke trengte den dokumentasjonen (what a shocker).

Heldigvis har jeg fått jobb og kom meg kjapt ut av NAV-helvete. Fra nå av skal jeg være selvassurandør!

• Liker 4
Skrevet

Denne saken pågår fortsatt, men sikkert ukjent for mange.

Kortversjon:

Kirsten ble syk og fikk alt for lite støtte i forhold til regler og lover. Fikk problemer med å betale lån og regninger og tvangsauksjoner ble resultatet.

Det kommer frem en del ubehageligheter for NAV her i videoene som er relatert viser dette.
Samt en del opplysninger som sikkert ikke er ment at folk skal vite om.

Du vil også finne videoklipp fra selve utkastelsesprosessen, telefonsamtaler med megler (utkaster), om du nøster litt i sidevideoene og googler litt på egenhånd finner du mye annet viktig.

Et innblikk i Kirsten Leikny Femundsendens historie i kampen for sine rettigheter!

AnonymBruker
Skrevet

Denne saken pågår fortsatt, men sikkert ukjent for mange.

Kortversjon:

Kirsten ble syk og fikk alt for lite støtte i forhold til regler og lover. Fikk problemer med å betale lån og regninger og tvangsauksjoner ble resultatet.

Det kommer frem en del ubehageligheter for NAV her i videoene som er relatert viser dette.

Samt en del opplysninger som sikkert ikke er ment at folk skal vite om.

Du vil også finne videoklipp fra selve utkastelsesprosessen, telefonsamtaler med megler (utkaster), om du nøster litt i sidevideoene og googler litt på egenhånd finner du mye annet viktig.

Et innblikk i Kirsten Leikny Femundsendens historie i kampen for sine rettigheter!

Eh, denne saken er vel noe mer nyansert i det som kommer frem i denne videoen, for å si det mildt:)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å se på den filmen, men kunne nesten ha sett filmer om konspirasjonsteorier isteden. Dama har jo ikke snøring på det juridiske (ikke at jeg forventer det, men da burde hun utelatt alle de "jeg har ikke ord").

For meg virker det som en lang historie om misforståelser

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typisk Ola Dunk

Anonymous poster hash: aff89...a42

Skrevet

Eh, denne saken er vel noe mer nyansert i det som kommer frem i denne videoen, for å si det mildt:)

Hvordan kjenner du til ting som ikke kommer frem i filmen(e)?

Kjenner du til saken fra før?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kjenner du til ting som ikke kommer frem i filmen(e)?

Kjenner du til saken fra før?

Kan du ikke heller lage egne tråder om disse konspirasjonsteoriene dine.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan du ikke heller lage egne tråder om disse konspirasjonsteoriene dine.

Ser du skriver i innlegg litt lenger opp her at NAV er en etat som skal yte service, men i videoen ser du ei dame som blir forsøkt knekt av NAV og det har hun mange støttespillere/venner som kan bevitne. Det er derfor vennene har tatt bryet med å lage "dokumentar" om dette.

Hvis du ikke orka å sjekke saken bør du være litt forsiktig med hva du uttaler deg om.

Er du tilfeldigvis inni systemet og vil unngå at ting eksponeres?

Endret av slask
AnonymBruker
Skrevet

Ser du skriver i innlegg litt lenger opp her at NAV er en etat som skal yte service, men i videoen ser du ei dame som blir forsøkt knekt av NAV og det har hun mange støttespillere/venner som kan bevitne. Det er derfor vennene har tatt bryet med å lage "dokumentar" om dette.

Hvis du ikke orka å sjekke saken bør du være litt forsiktig med hva du uttaler deg om.

Er du tilfeldigvis inni systemet og vil unngå at ting eksponeres?

Har fulgt med i flere av trådene dine, og det er konspirasjonsteorier som er din hovedinteresse, og jeg synes det er helt utenom denne trådens tema.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, dagpenger pleier jo å være det minste problemet. Jeg kjenner mange som har sliti med nav, men ingen av de har dagpenger. Er vel heller snakk om uføretrygd og aap i de tilfellene.

Jeg måtte søke dagpenger selv i Januar. Jeg leste retningslinjene. Fant ut at jeg manglet noen nummer på lønnsslippene, så jeg sendte mail til arbeidsgiver og fikk tilsendt riktige. Jeg hadde bare jobbet 4 mnd i min siste jobb, så sendte med kontrakt/oppsigelse og siste lønnsslipp på den forrige jobben også. Dette gjorde jeg fordi det de klart og tydelig skriver at de trenger dokumentasjon på all inntekt og ansettelsesforhold for de siste måneder.

Fikk ordna og sendt inn alle papirer iløpet av 2 dager.

Jeg var selvfølgelig bekymra for at noe manglet, siden jeg har hørt så mye dritt, så jeg sendte etter 2 dager en mail på min side hvor jeg ba om en bekreftelse på at ingenting manglet. Fikk bekreftelse på at alt var i orden og at søknaden var til behandling.

Klarte selvfølgelig å trykke feil på første meldekortet mitt, men da løp jeg bare bort på kontoret og sa hva som var problemet. Behandleren fikset det på 1 minutt og dagen etter var pengene på konto.

Mulig jeg har hatt flaks, men jeg tror man kommer langt med å lese retningslinjene godt når det kommer til dagpenger.

Anonymous poster hash: 42940...413
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...