Gå til innhold

dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sønnen min skal begunne i barnehagen til uka 10 mnd. gammel. Frem til nå har han stort sett vært hjeme samen med meg og pappan sin døgnet rundt.

Jeg har så enormt dårlig samvittighet for å sende han avgårde og gruer meg til å ikke se han mer enn noen timer per dag. Hvis han blir hentet i barnehagen halv fire, er det jo bare max fire timer til han legger seg. Er redd for at han skal føle at jeg ikke er der for han lenger...

Likevel føler jeg ikke at det er et alternativ å være hjemmeværende fordi jeg er nyutdannet, har fått jobb, er gravid, har innmari lyst på fødselspenger denne gangen og har lyst til å komme ut i arbeidslivet nå når jeg har sjansen.

Er det noen som har erfaringer med å sende sånne "små -troll" i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaringer med det selv, ville bare si at dårlig samvittighet er vanlig. for mødre har en tendens til å ha dårlig samvittighet for alt (inkl. meg selv), men prøv å kvitt deg med den. Den hjelper jo ingenting.

Fokuser masse på den tiden dere virkelig har sammen i stedet for å ha dårlig samvittighet for den tiden dere ikke har sammen.

Skrevet

Du trenger absolutt ikke å ha dårlig samvittighet. Han har fått en kjempeflott start på livet. Hjemme og kost med mor og fått masse oppmerksomhet i 10 måneder. Han vil også få det kjempeflott i barnehagen. Lære seg å forholde seg til andre voksne og andre barn. Lek, sang og morro. Og når du blir hjemmeværende igjen, kan du også ha ham hjemme litt innemellom og kose dere litt ekstra. Tips til dere - send pappa på trilleturer både titt og ofte så du og eldstemann får noen kosestunder for dere selv. Det gjør godt for dere alle :wink:

Skrevet

Det kommer til å gå kjempe bra!

Vær der for gutten deres når han våkner, kommer hjem fra barnehagen, om natta og i helgene. Gå på jobb med god samvittighet, så får dere det også bedre når dere er sammen.

Stort sett klarer disse små seg veldig godt i barnehagen, og at dere ikke er der lenger føler sjelden. De ser dere jo hver dag nå har de bare fått enda flere som stiller opp for de :wink:

Skrevet

Dette er en bivirkning av den såkalte likestillingen....

Skrevet

Denne dagen gruver jeg meg til også.Men det er enda 11 mnd igjen til veslejenta mi må begynne i barnehage.

Da har jeg tenkt å jobbe i 80% stilling og være hjemme med henne 1 dag i uka.Tror vi begge kan ha godt av den fridagen sammen.

Koldbruna :babysmokk:

Skrevet

Uff, forstår deg MEGET godt. Gruer meg masse til den dagen, og håper at jeg kan utsette den lengst mulig :)

Må bare nevne at jeg snakket med en dame fra Frankrike i dag, og hun fortalte at der hadde de 2 (!) måneder permisjon. Og barna begynner på skolen når de er 2 eller 3 år gamle (blir jo mer som en skole på barnehagenivå).

I England har de 4 mnd. permisjon. De kan ta ut 2 mnd. i tillegg, med de er ulønnet.

Så vi foreldre i Norge er jo egentlig veldig heldige som kan få permisjon med lønn så lenge som 10-12 mnd.

Hilsen Ella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...