Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arb giver har nettop bestemt at han ikke vil betale lønn når jeg er syk men at jeg skal sende sykemld direkte til nav selv. har vanligvis utbetaling 25, leverer timer fra 25-05 hver mnd. Den neste sykemld min går fra 15.03-15.04 . når får jeg utbetalingen? Blir det kluss/for sen betaling?

Anonymous poster hash: e771b...861

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arb giver har nettop bestemt at han ikke vil betale lønn når jeg er syk men at jeg skal sende sykemld direkte til nav selv. har vanligvis utbetaling 25, leverer timer fra 25-05 hver mnd. Den neste sykemld min går fra 15.03-15.04 . når får jeg utbetalingen? Blir det kluss/for sen betaling?

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe arbeidsgiver plutselig bestemmer. Enten så praktiserer de refusjon fra NAV eller at de ansatte må få direkte.

Arbeidsgiver må sende inn inntekts og skatteopplysningsskjema. Det er første punkt på agendaen :) Du må også huske å sende kravet direkte til NAV. At du får lønn 25.? Det er rundt der sykepengene blir utbetalt.

Anonymous poster hash: 2ae87...011

AnonymBruker
Skrevet

Del C av sykemeldingen må til arbeidsgiver.

Ellers er det som AB over skriver.

Anonymous poster hash: fc095...f01

Skrevet

NAV utbetaler en gang i måneden og jeg tror det er den 1. Da kan det bli litt forsinkelse hvis ikke alle papirer er sendt inn.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe arbeidsgiver plutselig bestemmer. Enten så praktiserer de refusjon fra NAV eller at de ansatte må få direkte.

Arbeidsgiver må sende inn inntekts og skatteopplysningsskjema. Det er første punkt på agendaen :) Du må også huske å sende kravet direkte til NAV. At du får lønn 25.? Det er rundt der sykepengene blir utbetalt.

Anonymous poster hash: 2ae87...011

Ts her. Jeg har fått utbetalt av arbgiver fra des-mars, kan de plutselig bestemme seg for at nav skal overta? Hvilke papirer må de sende inn? Jeg tror ikke de har det under kontroll, tror bare de har bestemt at nå får jeg fikse det selv..

Skrevet

Ts her. Jeg har fått utbetalt av arbgiver fra des-mars, kan de plutselig bestemme seg for at nav skal overta? Hvilke papirer må de sende inn? Jeg tror ikke de har det under kontroll, tror bare de har bestemt at nå får jeg fikse det selv..

De må sende inn nytt inntektsskjema der de krysser av for at de ikke lenger utbetaler og krever refusjon. Og så må du krysse av "nei" på "Betaler arbeidsgiver sykepenger utover arbeidsgiverperioden" på Del D.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg får sykepenger direkte fra NAV. vet aldri når jeg får dem eller hvor mye jeg får. har fått på forskjelig dag hver måned. forrige gang fikk jeg sykepenger for kun 9 dager. kommer ikke langt med det?! sykpengene fra arbeidsgiver for de 16 første dagene har jeg heller ikke fått. nå er jeg heldigvis friskmeldt igjen, men venter jo fortsatt på pengene...

Anonymous poster hash: 6afc8...37e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sykepenger fra nav. Får utbetalingen ca 20 hver måned. Om jeg ikke har levert inn sykemeldinger/fått sykemeldinger som gjelder for hele måneden før den 20 så får jeg gjerne pengene senere, men før den siste dagen i måneden. Jeg får sykepenger for hele måneden, altså for hele januar den 20 januar. Om jeg ikke har levert sykemeldingen for desember før i januar kommer pengene for desember i januar.

Om du er sykemeldt fra 15. mars-15. april regnere jeg med du får pengene for hele perioden rundt 20. Er du sykemeldt fra 15.april-15.mai regner jeg med du får for april denne mnd og mai neste, uten at jeg er sikker.

Jeg er sykemeldt i Sør-Trøndelag og vet ikke om det gjelder for hele landet, eller bare her.

Anonymous poster hash: c3d76...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...