Gå til innhold

Er det sant at leppepomader kan gi kviser rundt munnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en plass at man faktisk kan få kviser rundt munnen av dette. Kanskje det er derfor jeg alltid har kviser rundt munnen? Men jeg er jo helt avhengig av å smøre leppene :(

Kan dette stemme?

Anonymous poster hash: 769cf...e9c

Gjest Aella
Skrevet

Spørs vel litt an på leppomaden du bruker. Kanskje noen leppomader inneholder stoffer du ikke tåler som huden din rundt munnen reagerer på.

Jeg ville anbefalt deg å kjøpt en "ren" leppomade, som aloe vera forever leppomaden med jojoba-olje. Den er fantastisk :D Evt. hør med folk på apoteket, de har mange gode produkter der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis den inneholder ingredienser huden din reagerer på. Det samme gjelder for tannkrem, hvis du ikke blir bedre av å bytte/kutte ut leppepomaden så kan det være tannkremen din også.

Anonymous poster hash: dd3e1...73b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker EOS lipbalm og Colgate tannkrem.

Hvorfor får man kviser av tannkrem? Hvilken ingredienser bør en tannkrem inneholde?

AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si at jeg kun har kviser på den siden? Altså på venstre side av haken.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må smøre leppene hele tiden (er avhengig) bør du faktisk bytte leppomade. REN sin fra apoteket er ren, og inneholder ikke ingredienser som gjør at den ikke trekker inn. Det er med leppomade som med f.eks. balsam; de inneholder ting som gir en slags hinne.

Anonymous poster hash: e0829...883
AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel litt an på leppomaden du bruker. Kanskje noen leppomader inneholder stoffer du ikke tåler som huden din rundt munnen reagerer på.

Jeg ville anbefalt deg å kjøpt en "ren" leppomade, som aloe vera forever leppomaden med jojoba-olje. Den er fantastisk :D Evt. hør med folk på apoteket, de har mange gode produkter der.

Kan du legge ut en link? Jeg vet ikke hvilken du mener.

Gjest Carressa
Skrevet

Vet ikke hvorfor du får kviser, men kan det kanskje være bakterier som setter seg i leppepomaden? Jeg er helt avhengig av å ha noe på leppene til enhver tid, men jeg har aldri vært plaget av kviser rundt munnen.

EOS er trygge, "rene" leppepomader. Men hold deg unna mineralolje, det gir ikke fukt og gjør deg enda mer avhengig av produktet. Mineralolje går under mange navn, blant annet petroleum, petrolatum, parafin, vaselin ... Finnes dessverre i veldig mange leppeprodukter :(

AnonymBruker
Skrevet

Brukes mobilen ofte til å snakke i? Mobiler er jo de rene bakteriebomber, og mange kan få utbrudd på siden av haken fordi de holder mobilen/telefonen ofte inntil der.

Anonymous poster hash: 145a0...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor du får kviser, men kan det kanskje være bakterier som setter seg i leppepomaden? Jeg er helt avhengig av å ha noe på leppene til enhver tid, men jeg har aldri vært plaget av kviser rundt munnen.

EOS er trygge, "rene" leppepomader. Men hold deg unna mineralolje, det gir ikke fukt og gjør deg enda mer avhengig av produktet. Mineralolje går under mange navn, blant annet petroleum, petrolatum, parafin, vaselin ... Finnes dessverre i veldig mange leppeprodukter :(

Inneholder Carmex mineralolje?

AnonymBruker
Skrevet

Brukes mobilen ofte til å snakke i? Mobiler er jo de rene bakteriebomber, og mange kan få utbrudd på siden av haken fordi de holder mobilen/telefonen ofte inntil der.

Anonymous poster hash: 145a0...fc1

Det tror jeg ikke. Jeg har kun kviser på venstre side av haken og på overleppen. Jeg har mobiltelefonen inntil høyre side når jeg snakker og snakker ikke ofte i tlf.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker EOS lipbalm og Colgate tannkrem.

Hvorfor får man kviser av tannkrem? Hvilken ingredienser bør en tannkrem inneholde?

Peppermynte, for eksempel, kan være irriterende for huden, og det er det mange tannkremer som inneholder.

Anonymous poster hash: dd3e1...73b

Skrevet

Det tror jeg ikke. Jeg har kun kviser på venstre side av haken og på overleppen. Jeg har mobiltelefonen inntil høyre side når jeg snakker og snakker ikke ofte i tlf.

Ligger du på venstre side når du sover?

AnonymBruker
Skrevet

Ligger du på venstre side når du sover?

Begge sider.

Skrevet

Lener du hodet på hånden din på venstre side? Ubevisst, kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Carmex og den helt originale lipsylen (hvit og blå), og har aldri reagert på dem :)

Men bruker du skyllemiddel i klær og sengetøy? Kutt ut det i noen uker evt og se hva som skjer :)

Anonymous poster hash: ea1c5...ed2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en plass at man faktisk kan få kviser rundt munnen av dette. Kanskje det er derfor jeg alltid har kviser rundt munnen? Men jeg er jo helt avhengig av å smøre leppene :(

Kan dette stemme? Anonymous poster hash: 769cf...e9c

Kviser kommer av hormoner og av tilstoppede talgkjertler, ikke av leppepomader eller andre utre ting.

Men det er drimot mulig å reagere med hudirritasjon av produkter en påfører huden.

Anonymous poster hash: abee6...742

• Liker 1
Skrevet

Bruker du noe dritt som lypsyl, baby lips ol. så kan det med 100% sikkerhet føre til urenheter rundt munnen.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du noe dritt som lypsyl, baby lips ol. så kan det med 100% sikkerhet føre til urenheter rundt munnen.

Jeg bruker EOS.

AnonymBruker
Skrevet

Tull og tøys.

Anonymous poster hash: abee6...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...