AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Del Skrevet 4. mars 2015 Hei Jeg og kjæresten min har planlagt en uke i juni der vi skal pleie forholdet og oppleve ting sammen på en ferie. Jeg synes charter og 7 dager på stranda er helt ok, mens hun er ikke helt der. Så vi hadde lyst å kanskje finne på noe utenom det vanlige da, noe som ikke ALLE gjør eller være en plass der ikke ALLE har vært. Likevel har vi et litt lite budsjett, det må ikke bli dyrere enn hva en uke i syden ville kostet. Er meget fleksible, men tenker helst utland. Har noen noe tips? Anonymous poster hash: 9f04a...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Del Skrevet 4. mars 2015 Det blir enklere å gi tips hvis du sier hva budsjettet deres er. Jeg har aldri vært i "syden", så det er ikke en referanse jeg skjønner.Anonymous poster hash: 6b9c7...d4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Del Skrevet 4. mars 2015 Enig med AB over. Vanskelig å gi tips uten å vite budsjett, og gjerne litt mer om hva dere ønsker. Hva er annerledes enn "syden"? Har selv aldri vært på charterferie til det såkalte "syden", så aner lite om hva som foregår der (uten om soling og all-inclusive-mat?) og hva en typisk uke koster. Hva er typiske ting som ikke "alle" gjør? Storbybesøk med museer? Dykking? Rafting? Kom gjerne med noen eksempler på hva dere liker å gjøre. Anonymous poster hash: 30975...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Del Skrevet 4. mars 2015 Okey, ser kanskje det var litt vagt. Jeg tenker jo at en charter uke koster kanskje 4-5 000 kr per pers. Litt usikker selv da jeg aldri reiser på chartertur. Min kjære liker ikke stress. Hun synes weekend tur til storbyer er stess, noe som jeg synes er litt teit. Men hva kan man gjøre? Så kanskje noe opplevelser? Vi har begge dykket, men jeg har dykket en del mer enn henne. Tror ikke hun ville ha gjort det en hel uke. Tenkte kanskje å være to plasser i samme land, der noen dager er ren avslapping mens andre dager er litt aktivt. Kanskje litt rafting, dykking, sånne kule aktiviteter. Men ser jo at det kanskje ikke blir innenfor budsjettet vårt... Anonymous poster hash: 9f04a...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Del Skrevet 4. mars 2015 Okey, ser kanskje det var litt vagt. Jeg tenker jo at en charter uke koster kanskje 4-5 000 kr per pers. Litt usikker selv da jeg aldri reiser på chartertur. Min kjære liker ikke stress. Hun synes weekend tur til storbyer er stess, noe som jeg synes er litt teit. Men hva kan man gjøre? Så kanskje noe opplevelser? Vi har begge dykket, men jeg har dykket en del mer enn henne. Tror ikke hun ville ha gjort det en hel uke. Tenkte kanskje å være to plasser i samme land, der noen dager er ren avslapping mens andre dager er litt aktivt. Kanskje litt rafting, dykking, sånne kule aktiviteter. Men ser jo at det kanskje ikke blir innenfor budsjettet vårt... Anonymous poster hash: 9f04a...0e9 Her: http://www.rafting.com/europe/ finner du en oversikt over steder i Europa med rafting. Har selv aldri vært på rafting i Europa, så tør ikke å anbefale deg et spesifikt sted. Å kombinere dykking og rafting på samme sted kan fort bli vanskelig da, da det ofte ikke er rafting-elver samme sted som det er hav med gode dykkemuligheter. Hva med å reise til sørkysten av Frankrike (rundt Nice/Cannes) eller nord i Spania (rundt Barcelona)? Gode dykkemuligheter begge steder, fine byer, god mat og også gode muligheter til noen dager på stranda om man ønsker det. Er også lett å komme seg rundt med tog eller bil for å besøke fine byer i nærheten om man ønsker litt kulturopplevelser. Jeg var selv i Cannes (med besøk til Nice og diverse andre koselige byer) i fjor sommer, hvor jeg og samboeren også tok dykkerlappen. Du kan jo også sjekke ut når det er fyrverkerifestivaler i Cannes og Monaco, hvis dere liker sånt. Vi fikk med oss tre kvelder med fyrverkeri i løpet av to uker i august i fjor. Er også fyrverkerifestival/konkurranse f.eks. i Blanes nord for Barcelona i juli vet jeg. Anonymous poster hash: 30975...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Del Skrevet 4. mars 2015 Finn en billig flybillett til tidligere Øst-Europa, der er det billigere å både spise og å overnatte. Vi fikk tur/retur billett i høst til Splitt, vi betalte 3100 kr tilsammen. Vi leide en leilighet i 3 dager i Splitt og dro til Korcula hvor vi bodde på hotell i 3 netter. Tilsammen (uten lommepenger) kostet dette cirka 6500 kr. Da er transport i Kroatia også i dette beløpet. Har du tid til å google litt er det mulig å få seg en kjempetur for en billig penge . Uansett hva dere velger, god tur! Anonymous poster hash: 5f789...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
romeosa Skrevet 4. mars 2015 #7 Del Skrevet 4. mars 2015 Kanskje en liten europatur, hvor dere reiser til to land ved siden av hverandre? Finnes mange varme, fine og billige land :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 4. mars 2015 #8 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg tenkte også på Barcelona. Der er det både by og strand og veldig fin atmosfære. Det ligger en liten badeby ikke langt unna, som heter Sitges. Veldig koselig der også. Aner hvilke aktiviteter, men det er jo lett for dere å Google. Ellers har jeg sett at Albania er et up and coming ferieland. Det er annerledes vil jeg tro og sannsynligvis billig. Sjekk ut det. Essaouira i Marokko er en surfeby. Utrolig kul by som kan anbefales. Det går vel ikke fly dit, men det går an å ta buss mellom byer eller leie sjåfør, som er litt mindre budsjettvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 4. mars 2015 #9 Del Skrevet 4. mars 2015 Hei Jeg og kjæresten min har planlagt en uke i juni der vi skal pleie forholdet og oppleve ting sammen på en ferie. Jeg synes charter og 7 dager på stranda er helt ok, mens hun er ikke helt der. Så vi hadde lyst å kanskje finne på noe utenom det vanlige da, noe som ikke ALLE gjør eller være en plass der ikke ALLE har vært. Likevel har vi et litt lite budsjett, det må ikke bli dyrere enn hva en uke i syden ville kostet. Er meget fleksible, men tenker helst utland. Har noen noe tips? Anonymous poster hash: 9f04a...0e9 Kroatia eller Italia! Fantastisk begge deler, og man kan få en rimelig ferie i Kroatia, hvert fall. Er nok noe dyrere med Italia, men det kommer jo an på hva man legger opp til. Begge land har masse opplevelser, i tillegg til sol, bad og avslapning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Del Skrevet 5. mars 2015 Hadde samme dilemma, så at det var vanskelig å få til en ferie i sommerferien for under 10 000 kr. Har nettopp bestilt ferie til St. Petersburg, en uke i juli. Med fly og 4-stjerners hotell sentralt ble det 9000 kr tilsammen for begge to. Der er det iallefall mye å oppleve og ikke et typisk reisemål "alle" drar til. Men man må ha visum også da. Vet ikke om en slik ferie passer for alle, men Russland er jo ganske eksotisk, selv om St. Petersburg regnes som Europa og er den mest vestlige byen. Anonymous poster hash: 3d642...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå