Gå til innhold

"Tigge" om penger på avskjedsfest? :P

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser i sommer ut på en jorden rundt-reise alene, blir borte i 12 måneder. Tenkte å ha en avskjedsfest med vennene mine. Jeg har spart opp penger til turen, men skulle gjerne hatt litt mer! Er det helt utafor å ha en slags "donasjonskrukke" på den festen, der vennene mine kan legge oppi litt penger hvis de ønsker det? Hva hadde du tenkt om dette, hvis du var på festen?

:)

Anonymous poster hash: eb0ac...fe8
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er langt utafor. Hvis jeg hadde vært gjest i et slikt selskap, ville jeg tenkt at du burde spart nok penger før du bestilte deg en slik tur.

• Liker 28
Skrevet

Det hadde ikke vært populært i min vennegjeng. Vi er alle studenter og har ikke så mye å rutte med, så vi finner alltid på ting som ikke koster alt for mye penger. Hadde noen satt opp donasjonskrukke for at de skulle ut å reise hadde jeg blitt litt sur, siden vi ikke kan reise så mye selv. Det er ens egen jobb å spare opp slike midler.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ganske kleint. Hadde tenkt at du burde spart opp penger tidligere.

Hadde også lurt på hvor mye du tror du klarer å samle opp på en slik fest. Personlig har jeg bare mynter på meg, ellers tar jeg alt på kort, så da trenger du mange gjester for å få samlet opp et brukbart beløp. :P

Anonymous poster hash: c09fa...9c9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tigg -men en donasjonskrukke er helt kult det, bare du erydmyk nok til å takke de som også bare putter på 3 kronestykker.

Anonymous poster hash: 1e7f3...49c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fin måte å bli kvitt venner på.

Anonymous poster hash: 6f5f5...b17
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Den åpenbare løsningen for å få mer penger er å jobbe mer, ikke tigge!

Anonymous poster hash: 664db...ba9

Skrevet

Det er ganske frekt..
Skal man først ut å reise, så sparer man penger opp til dette selv x)

Ok jeg har hatt venner av meg som har spurt meg "Ooh, til den plassen du skal til, kunne du sjekke ut butikken X, om du finner produktet X, jeg legger ut" -For så å gi meg en ekstra 100lapp når jeg er tilbake, som takk for bryet...Men aldri om jeg hadde tatt imot penger på noe jeg selv har lyst til å gjøre :P

AnonymBruker
Skrevet

Det høres en smule sært ut. Sånt kan man spørre foreldrene sine om, ikke vennene.

Anonymous poster hash: d0e9a...e7b
Skrevet

Hvorfor i all verden synes du vennene dine skal sponse turen din? Hadde du reist ut for å jobbe frivillig og samlet inn penger til et konkret prosjekt i den forbindelse hadde det vært noe annet, men innsamling til eget privat forbruk? Frekt er bare fornavnet (og dårlige sosiale antenner et potensielt mellomnavn)...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Veldig, veldig frekt og upassende. Hvorfor i alle dager skal vennene dine sponse ferieturen din?? Hadde fått hakaslepp om jeg ble invitert til noe slikt. Nei, vet du hva, spar opp penger selv!

Anonymous poster hash: 1d91e...30b
  • Liker 5
Gjest Aella
Skrevet (endret)

Jeg ville følt at du kun hadde arrangert festen for å få inn litt ekstra cash, ikke for å ta farvel med vennene dine; og jeg liker ikke snyltere, så mest sannsynlig hadde jeg ikke kommet fordi jeg hadde blitt flau på dine vegner.

Syns ikke man skal spørre etter penger fra venninner fordi man skal på ferie. Superkleint.

Endret av Aella
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oioioi! Her var et mange reaksjoner. Men glad for at jeg spurte her, det blir ihvertfall ingen donasjonskrukke på den festen :P Jeg spurte fordi jeg ikke hadde sett problemet med det selv - og hadde gledelig puttet oppi litt lommerusk. Men tydeligvis ikke alle som ser det på den måten, og det skjønner jeg jo. Har selvfølgelig spart opp penger selv, men litt ekstra cash kunne kanskje betydd én mindre natt på fellesrom på hostell, for eksempel (det kommer ca 50-60 personer på festen).

Men takk for alle svar her! :D

Anonymous poster hash: b587c...4f6
  • Liker 1
Skrevet

Er det under noen som helst omstendigheter innafor å tigge penger av venner for egen fornøyelse? :|

Jeg ville glatt tatt den ene natten av 365 på hostell fremfor å drite meg ut foran alle vennnene mine rett før avreise...

• Liker 6
Skrevet

Hehe, dette minner meg om en gammel stripe i tegneserien Rocky. En kamerat arrangerer farvel-fest fordi han skal til Japan i et år, og melker vennene sine gjennom å selge ølbokser dyrt på festen for å finansiere turen. Han som reiser til Japan returnerer blakk til Norge etter 2 mnd, men da har Rocky overtatt leiligheten hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...