AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 https://acneblogg.wordpress.com/2011/09/27/hvordan-finne-ut-hvilken-hudtype-du-har/ Tok denne testen idag. Både papirtesten og den du skal observere huden etter en natts søvn. Da jeg stod opp virket ikke huden stram, men veldig grå og gusten. Papirtesten viser tørr hud, og ble også stram i ansiktet etter at jeg kun vasket med vann. Problemet mitt er at ansiktet mitt er fullt av kviser. Hatt det lenge. Gått på iso, det funket. Men da jeg ble gravid kom kvisene tilbake. Lurer litt på hvilke hudprodukter jeg skal bruke nå? Trodde ikke det var vanlig med masse kviser og tørr hud? Anonymous poster hash: 19091...263
mereo Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Ikke noe uvanlig heller. Jeg hadde gått for å prøve å bekjempe den tørre huden for jeg tok tak i kvisene. Men hva kvalifiserer du som masse kviser?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Ikke noe uvanlig heller. Jeg hadde gått for å prøve å bekjempe den tørre huden for jeg tok tak i kvisene. Men hva kvalifiserer du som masse kviser? 15-20 kviser hele tiden. Anonymous poster hash: 19091...263
Paeonia Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Er kvisene noen spesielle steder? Er veldig vanlig med kombinasjonshud. Tørr for det meste, men noen fete områder, gjerne panne, nese og hake.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Er kvisene noen spesielle steder? Er veldig vanlig med kombinasjonshud. Tørr for det meste, men noen fete områder, gjerne panne, nese og hake. Det som er så vanskelig, kvisene er overalt. Panne, tinning, kinn, kjeve. Masse sorte prikker på nese og under øynene, hvite prikker på haka. Kan bli litt blank i panna, men ikke mye. Anonymous poster hash: 19091...263
Paeonia Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Har du prøvd å gå til hudpleier? Mange salonger tilbyr gratis konsultasjon for å finne hudtype Det høres gansk likt ut som min egen hudtype. Jeg er kjempetørr etter jeg har tatt en dusj, men i løpet av dagen blir jeg litt blank i panna, og kvisene jeg får er gjerne fra tinningen og opp. Har også noen hvite prikker på haka, men lite sorte. Men så er jeg manisk når det kommer til å klemme. Jeg klemmer gjerne FØR det er noe der, så jeg rekker sjeldent å få prikker/kviser. Min hud ble også bedre når jeg begynte å rense den. Bruker Matisprodukter for sensitiv hud da jeg reagerer veldig fort.
blomst12 Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Har du prøvd å gå til hudpleier? Mange salonger tilbyr gratis konsultasjon for å finne hudtype Det høres gansk likt ut som min egen hudtype. Jeg er kjempetørr etter jeg har tatt en dusj, men i løpet av dagen blir jeg litt blank i panna, og kvisene jeg får er gjerne fra tinningen og opp. Har også noen hvite prikker på haka, men lite sorte. Men så er jeg manisk når det kommer til å klemme. Jeg klemmer gjerne FØR det er noe der, så jeg rekker sjeldent å få prikker/kviser. Min hud ble også bedre når jeg begynte å rense den. Bruker Matisprodukter for sensitiv hud da jeg reagerer veldig fort. Har prøvd hudpleier, men syns det var en dårlig erfaring. Prøvd merker som emerginc decleor md, ingenting har hjulpet. Men lurer jo nå på om jeg har brukt produkter for feil hudtype. Edit, obs, glemte og hukke av anonym. Jaja! Endret 4. mars 2015 av blomst12
Paeonia Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Kanskje du var uheldig med stedet du gikk til? Sa hudpleieren noe om hudtypen din? Har prøvd hudpleier, men syns det var en dårlig erfaring. Prøvd merker som emerginc decleor md, ingenting har hjulpet. Men lurer jo nå på om jeg har brukt produkter for feil hudtype. Edit, obs, glemte og hukke av anonym. Jaja!
nattsvermer Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Kanskje du bør prøve en annen hudpleier? Jeg har hold på med prøve og feile-metoden i mange år, men det er først nå som jeg går til hudpleier at huden min begynner å se bra ut.
mereo Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Enig med de andre som nevner hudpleier, finn en i området der du bor som er dyktig. Det har mye å si
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Tror nok huden din er fet, men at du har en dehydrert hudtilstand. Huden din er nok ikke tørr, i og med at du har masse kviser og sorte prikker så er det nok ikke lav talgproduksjon som er problemet (det er det som er tilfellet med tørr hud, huden får for lite olje), men heller at huden din trenger mer vann, altså fuktighet. Som oftest er det helst tørr hud som har lettest for å få dehydrert hud, da den beskyttende hinnen utenpå huden er ødelagt på grunn av mangel på olje (den hinnen er bygd opp av talg, som er olje, og svette som er fuktighet, og har som oppgave å holde på fuktigheten slik at den ikke oksiderer. Når hinnen har for lite olje så fungerer ikke hinnen som den skal, fuktigheten oksiderer og huden føles stram), men når en fet hud blir dehydrert så er det ofte feil bruk av produkter som gjør det. Mange med fet hud prøver å tørke ut huden, i håp om at kvisene forsvinner, men det fungerer ikke og dermed får ikke huden nok fuktighet. Du bør først jobbe med hudtilstanden din, kjøre på med fuktighetsgivende produkter, alt rens, maske, krem, og drikk masse vann. Anonymous poster hash: e5ec7...443 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Dra heller til en hudLEGE. Ikke hudpleier. En hudlege har mye bedre kompetanse enn en hudpleier. De er mer ute etter å selge produkter. Anonymous poster hash: 62934...1a6
nattsvermer Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Dra heller til en hudLEGE. Ikke hudpleier. En hudlege har mye bedre kompetanse enn en hudpleier. De er mer ute etter å selge produkter.Anonymous poster hash: 62934...1a6 Tror nok hudleger også gjerne vil selge produktene sine, ja. Er nok en grunn til at han jeg var hos anbefalte meg en krem de solgte og ikke fra et annet merke. Samme hudlege sa også at jeg kunne få god hjelp av en hudpleier, men jeg vet ikke jeg altså. Endret 4. mars 2015 av nattsvermer
blomst12 Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 Takk for svar alle. Spesielt det lange fra ab Lærte masse nytt. Tror jeg får ta en tur til hudpleier ja. Begynner og bli tålig lei.
Paeonia Skrevet 6. mars 2015 #15 Skrevet 6. mars 2015 Dra heller til en hudLEGE. Ikke hudpleier. En hudlege har mye bedre kompetanse enn en hudpleier. De er mer ute etter å selge produkter.Anonymous poster hash: 62934...1a6 Hudleger har dypere komeptanse, men ofte mer rettet mot hudsykdommer. De vil også gjerne bli kontaktet dersom det er snakk om alvorlige tilfeller av uren hud. Jeg er utdannet hudpleier selv, og selvom me av inntjening kommer fra produktsalg ønsker vi først og fremst å hjelpe kunden. Blir ikke kunden fornøyd kommer ikke kunden tilbake, samtidig som at det vil spre seg i vedkommendes vennekrets at de ikke bør dra til den og den hudpleieren, da taper man jo hele kundekretsen sin til slutt. Men så skal det sies at noen tenker kortere enn andre. Det er jo også derfor man bør prøve å dra til forskjellige hudpleiere, for der den første kanskje tenker penger, tenker den andre fornøyd kunde.
Underhuden Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Tror nok huden din er fet, men at du har en dehydrert hudtilstand. Huden din er nok ikke tørr, i og med at du har masse kviser og sorte prikker så er det nok ikke lav talgproduksjon som er problemet (det er det som er tilfellet med tørr hud, huden får for lite olje), men heller at huden din trenger mer vann, altså fuktighet. Som oftest er det helst tørr hud som har lettest for å få dehydrert hud, da den beskyttende hinnen utenpå huden er ødelagt på grunn av mangel på olje (den hinnen er bygd opp av talg, som er olje, og svette som er fuktighet, og har som oppgave å holde på fuktigheten slik at den ikke oksiderer. Når hinnen har for lite olje så fungerer ikke hinnen som den skal, fuktigheten oksiderer og huden føles stram), men når en fet hud blir dehydrert så er det ofte feil bruk av produkter som gjør det. Mange med fet hud prøver å tørke ut huden, i håp om at kvisene forsvinner, men det fungerer ikke og dermed får ikke huden nok fuktighet. Du bør først jobbe med hudtilstanden din, kjøre på med fuktighetsgivende produkter, alt rens, maske, krem, og drikk masse vann.Anonymous poster hash: e5ec7...443 Denne posten sier alt TS trenger vite Knallgodt svar! +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå