Gjest blakk i en periode Skrevet 14. august 2004 #1 Skrevet 14. august 2004 Har boliglån i DNB Nor. Sliter økonomisk i en periode nå, og er konstant på etterskudd med regninger. Dette sliter på oss. Vi hadde avdragsfri måned på huslånet i august, og lurer på om vi kan be om dette i september også? Eller er ikke dette mulig? Er det mulig å be banken om en "avdragsfri periode"? Er klar over at rentene løper, men det er bare for noen måneder det er snakk om, for å slippe å komme på etterskudd med alt annet (dette er pga en jobbsituasjon). Håper noen vet!
Gjest Lea Skrevet 14. august 2004 #2 Skrevet 14. august 2004 Så vidt jeg vet får man EN avdragsfri måned hvert år i DnB NOR. Men det er mulig å få mer. Da må du muligens betale et eller annet gebyr. Spør i banken du.
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #3 Skrevet 14. august 2004 Gjorde det engang og det ble dritdyrt.
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2004 #4 Skrevet 15. august 2004 Du kan be om avdragsfrihet for en periode f.eks. på 6 mnd. Fokus bank vet jeg tar et gebyr på ca 700 kr.
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 Kostnaden blir at lånet da forlenges med 6 mnd (= den avdragsfrie perioden)
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #6 Skrevet 18. august 2004 Går ikke om du har fastrente fikk jeg beskjed om.
diddi Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Jeg er sjokkert. :o Gebyr for avdragsfrihet???? Går ikke om man har fastrente???? Høres helt på trynet ut? Det finnes jo folk som har lån som kun rentebetjenes. Det er jo ikke snakk om å la gjelden øke, men å kun rentebetjene over en liten periode. Kan ikke se at det skulle være noe som helst problem for banken? De tjener jo penger på at du betaler ned gjelden senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå