AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #101 Skrevet 12. mars 2015 Underlivet har åpenbart mer relevans for undertøy enn for kåper. Jeg ser at jeg står for en avsporing her, men jeg mener faktisk at denne diskusjonen er på sin plass her nå. Det begynner å bli ganske stort sprik mellom hvordan det "tillates" å snakke om klær før noen reagerer. Når noen klær er opphøyet og ikke skal omtale i negative ordelag selv når man nøye forklarer hvorfor man rett og slett finner klærne upraktiske og lite hensiktsmessige. Mens andre skal man kunne bruke hvilke ord som helst om kun bassert på det rent estetiske. Anonymous poster hash: 99fcf...569 Jeg er veldig enig med deg. Det er noen brukere som har en subtilt nedlatende tone overfor de som ikke deler deres smak. Og det er ganske usmakelig. Anonymous poster hash: 7bb21...377 2
Gjest Tigress Skrevet 12. mars 2015 #102 Skrevet 12. mars 2015 Det er noen brukere som har en subtilt nedlatende tone overfor de som ikke deler deres smak. Og det er ganske usmakelig. Anonymous poster hash: 7bb21...377 Eg må seie at eg hadde fryda meg om eg hadde sett dei "subtilt nedlatende" kommentarane her, altså, dei ville vore eit kjærkomme alternativ til universaladjektiva "harry" og "tacky".
Gjest Vampen Skrevet 12. mars 2015 #103 Skrevet 12. mars 2015 Underlivet har åpenbart mer relevans for undertøy enn for kåper. Jeg ser at jeg står for en avsporing her, men jeg mener faktisk at denne diskusjonen er på sin plass her nå. Det begynner å bli ganske stort sprik mellom hvordan det "tillates" å snakke om klær før noen reagerer. Når noen klær er opphøyet og ikke skal omtale i negative ordelag selv når man nøye forklarer hvorfor man rett og slett finner klærne upraktiske og lite hensiktsmessige. Mens andre skal man kunne bruke hvilke ord som helst om kun bassert på det rent estetiske. Anonymous poster hash: 99fcf...569 Så kanskje vi kan avslutte med en oppfordring om at alle trekker pusten og teller til 10? Jeg har en haug av kjoler fra Desigual. Jeg blir allikevel ikke fornærma av beskrivelsen av ei kåpe og dens plassering av knapper, eller de andre negative innleggene her. Og jada, enkelte går unødvendig langt i måten de kritiserer på. Men det er en tullete ting å bli provosert av. 2
Majott Skrevet 12. mars 2015 #104 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Kjære deg, det var på inga måte ei skildring av andres klede, det var ein referanse til ei plassering av ein knapp. Du treng ikkje like at eg kallar eit rævhol eit rævhol, men få no i alle fall med deg kva det refererer til før du tek av. Haha, jeg hadde også reagert på en tilfeldig knapp akkurat der! Og jeg ville IKKE kjøpt plagget, ut fra både knapp og beskrivelse ellers Utover det, har jeg ikke noe i mot klær fra Desigual, selv om jeg ikke har klær derfra selv. Jeg synes at klærne derfra skriker ut at de er fra Desigual, og jeg liker kanskje en mer diskret stil. Farger er bra, men akkurat dette påfuglmønsteret de skal ha på omtrent alle klærne, liker jeg ikke helt. Endret 12. mars 2015 av Majott
Cata Skrevet 12. mars 2015 #105 Skrevet 12. mars 2015 Så kanskje vi kan avslutte med en oppfordring om at alle trekker pusten og teller til 10? Jeg har en haug av kjoler fra Desigual. Jeg blir allikevel ikke fornærma av beskrivelsen av ei kåpe og dens plassering av knapper, eller de andre negative innleggene her. Og jada, enkelte går unødvendig langt i måten de kritiserer på. Men det er en tullete ting å bli provosert av. Enig. Jeg har selv både en topp og en veske fra Desigual og er veldig fornøyd med begge deler, og spesielt veska har jeg brukt mye, men som tidligere nevnt har de også en del plagg som jeg ikke ville bli sett i med mindre det hadde skjedd svært merkelige meteorologiske fenomener. Likevel bryr det meg "midt i ræva" at Tigress beskriver plasseringen av den famøse knappen som hun gjør. Synes betegnelsen var ganske beskrivende og er nokså sikker på at akkurat det plagget ikke ville funnet veien inn i mitt garderobeskap. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #106 Skrevet 12. mars 2015 Så kanskje vi kan avslutte med en oppfordring om at alle trekker pusten og teller til 10? Jeg har en haug av kjoler fra Desigual. Jeg blir allikevel ikke fornærma av beskrivelsen av ei kåpe og dens plassering av knapper, eller de andre negative innleggene her. Og jada, enkelte går unødvendig langt i måten de kritiserer på. Men det er en tullete ting å bli provosert av. Jeg vil ikke si at provosert er riktig ord. Heller sliten og oppgitt. Jeg merker at jeg har begynt å styre unna hele klesforumet, til tross for at jeg egentlig er veldig interessert. Når det ble uakseptabelt å si at strømpebelte er "dillete", merket jeg at enveiskjøringen nådde et uakseptabelt nivå for min del. For det ordet kjente jeg var midt i blinken og akkurat det jeg forbinder med dette plagget. En seriøs og rett på sak beskrivelse var altså "feil", men å sammenligne yttertøy med endetarmsåpningen derimot er tydeligvis helt riktig. Bare man er medlem av "vi som har fasiten på stil ligaen". Med dette gir jeg meg i denne tråden. Får heller komme med en henstilling til KG om et ekstra klesforum, så kan de selvoppnevnt riktige ha ett, og så kan de av oss som mener flere meninger er tillatt få et annet.Anonymous poster hash: 99fcf...569 1
Majott Skrevet 12. mars 2015 #107 Skrevet 12. mars 2015 Jeg vil ikke si at provosert er riktig ord. Heller sliten og oppgitt. Jeg merker at jeg har begynt å styre unna hele klesforumet, til tross for at jeg egentlig er veldig interessert. Når det ble uakseptabelt å si at strømpebelte er "dillete", merket jeg at enveiskjøringen nådde et uakseptabelt nivå for min del. For det ordet kjente jeg var midt i blinken og akkurat det jeg forbinder med dette plagget. En seriøs og rett på sak beskrivelse var altså "feil", men å sammenligne yttertøy med endetarmsåpningen derimot er tydeligvis helt riktig. Bare man er medlem av "vi som har fasiten på stil ligaen". Med dette gir jeg meg i denne tråden. Får heller komme med en henstilling til KG om et ekstra klesforum, så kan de selvoppnevnt riktige ha ett, og så kan de av oss som mener flere meninger er tillatt få et annet.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Her synes jeg du overdriver veldig. Å ha en tilfeldig knapp der hvor rumpeåpningen er, synes ikke jeg noe om, og jeg er glad for å bli advart om at på denne kåpa, så må man gå med en knapp der. For liksom å synliggjøre at ja vi har noe der bak. Da takker jeg nei takk til en slik kåpe. Jeg kjenner det grøsser litt i meg av å gå i noe slikt. Jeg liker kåper, men da skal de være gode å gå i, og de skal være diskrete. Ikke rope ut "massevisavfargerogspenningher" . Det blir for mye av det gode. Jeg liker klær med godt snitt og med godt stoff. Og nei, jeg bruker ikke strømpebelter.
Maleficenta Skrevet 12. mars 2015 #108 Skrevet 12. mars 2015 Underlivet har åpenbart mer relevans for undertøy enn for kåper. Jeg ser at jeg står for en avsporing her, men jeg mener faktisk at denne diskusjonen er på sin plass her nå. Det begynner å bli ganske stort sprik mellom hvordan det "tillates" å snakke om klær før noen reagerer. Når noen klær er opphøyet og ikke skal omtale i negative ordelag selv når man nøye forklarer hvorfor man rett og slett finner klærne upraktiske og lite hensiktsmessige. Mens andre skal man kunne bruke hvilke ord som helst om kun bassert på det rent estetiske. Anonymous poster hash: 99fcf...569 Kommer jo an på hvor stram kjolen var da. Gjerne den var helt tettsittende og dermed havna knappen på et uheldig sted.
Gjest Blubberella Skrevet 12. mars 2015 #109 Skrevet 12. mars 2015 Hjelpe meg... Én uskyldig kommentar om en knapp som var plassert i anushøyde, og så braker det løst! Jeg skjønte greia, så levende for meg denne uheldig plasserte knappen og lo litt. Så gikk jeg videre og tenkte ikke noe videre over det. Jeg klarer ikke for alt i verden å skjønne hvorfor noen kan klikke i vinkel over noe så lite og ubetydelig. AB#569; Hvis du er snurt på Tigress fra tidligere av eller bærer nag over noe i en annen tråd så si nå i fra om hva det egentlige problemet er i den gjeldende tråden eller pr PM, ikke slå deg idiotvrang i denne tråden. Hvis det er noe man kan være dønn ærlig om og tillate seg å gjøre litt narr av så er det nå faktisk klesplagg. Klærne har ikke følelser og bryr seg døyten om at noen mobber knappene deres. Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvordan denne kåpen egentlig ser ut. Hvis noen finner et bilde så vær så snill og del! 5
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2015 #110 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er både nysgjerrig på kåpen med den uheldig pekende knappen og tråden om strømpebelte ...
Gjest Tigress Skrevet 13. mars 2015 #111 Skrevet 13. mars 2015 Eg trur kan hende eigaren av kåpa les KG: i dag såg eg ho att, men i dag hadde jo ei nøytral grå kåpe på seg!
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. mars 2015 #112 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Hjelpe meg... Én uskyldig kommentar om en knapp som var plassert i anushøyde, og så braker det løst! Jeg skjønte greia, så levende for meg denne uheldig plasserte knappen og lo litt. Så gikk jeg videre og tenkte ikke noe videre over det. Jeg klarer ikke for alt i verden å skjønne hvorfor noen kan klikke i vinkel over noe så lite og ubetydelig. AB#569; Hvis du er snurt på Tigress fra tidligere av eller bærer nag over noe i en annen tråd så si nå i fra om hva det egentlige problemet er i den gjeldende tråden eller pr PM, ikke slå deg idiotvrang i denne tråden. Hvis det er noe man kan være dønn ærlig om og tillate seg å gjøre litt narr av så er det nå faktisk klesplagg. Klærne har ikke følelser og bryr seg døyten om at noen mobber knappene deres. Jeg tror problemet til AB er at det ofte "braker løs" inne på klesforumet, men at det er en stor dose dobbeltmoral ute og går når det braker løs. Problemet er jo at det faktisk ikke er mulig å være dønn ærlig om klesplagg her inne. Har man "feil" mening om "feil" plagg (og nokså uskyldige meninger!) så er man plutselig mobber og gudene vet hva, og brukere krever at man må rettferdiggjøre meningen sin. Mens i denne tråden handlet det om plagg som disse folkene med de riktige meningene ikke bruker så mye, så da er det plutselig helt greit å ha feil mening! Jeg syns det skal være takhøyde her inne, og være lov til å ha sterke meninger om plagg her inne. Jeg tipper det var det AB også ønsket, men AB har i likhet med meg sett at slik er det IKKE. Så rant vel begeret over. Tråden hvor folk ble angrepet fordi de mente strømpeholdere var dillete var jo et prakteksemplar på hva problemet her er. Dette gjelder flere brukere, så PM hjelper ikke så veldig. Det er en "rett smak" og en "gal smak" i visse tråder, og det er leit. Jeg syns altså ikke at Tigress uttalelse var noe å reagere på (dette er derfor ikke kritikk mot hennes eller andres uttalelser i denne tråden), men jeg er enig i en del av det AB prøver å få frem (selv om det var en overreaksjon, men det er vel det som skjer når begeret renner over). Så kanskje alle burde reflektere over om vi bør ha større takhøyde for å uttrykke ulik smak, ikke bare når det gjelder Desigual? Endret 13. mars 2015 av Idja 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #113 Skrevet 13. mars 2015 Tusen takk Idja Du har forstått situasjonen 100%. Hilsen "cracy tipppa over dama" Anonymous poster hash: 99fcf...569
Gjest The damned Skrevet 13. mars 2015 #114 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har ikke sett noen plagg fra dem jeg kunne tenke meg. Synes de har noen rare mønster og rare eller stygge design. Jeg tenker også på en kunstlærer eller middelaldrende kvinner når jeg ser klær fra Desigual. De kan ha et og annet plagg som ser greit ut, men ikke helt min stil
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #115 Skrevet 13. mars 2015 Redselsfulle klær. Skikkelig kjerringstil.Anonymous poster hash: 28629...582
Gjest Anastasia Skrevet 13. mars 2015 #116 Skrevet 13. mars 2015 Ikke min stil i det hele tatt. Husker da jeg var i Colombia så var Desigual veldig populært blant unge jenter i 20-årene.. som var middle class. Det er jo ganske dyre klær.
Gjest Blubberella Skrevet 13. mars 2015 #117 Skrevet 13. mars 2015 Jeg tror problemet til AB er at det ofte "braker løs" inne på klesforumet, men at det er en stor dose dobbeltmoral ute og går når det braker løs. Problemet er jo at det faktisk ikke er mulig å være dønn ærlig om klesplagg her inne. Har man "feil" mening om "feil" plagg (og nokså uskyldige meninger!) så er man plutselig mobber og gudene vet hva, og brukere krever at man må rettferdiggjøre meningen sin. Mens i denne tråden handlet det om plagg som disse folkene med de riktige meningene ikke bruker så mye, så da er det plutselig helt greit å ha feil mening! Jeg syns det skal være takhøyde her inne, og være lov til å ha sterke meninger om plagg her inne. Jeg tipper det var det AB også ønsket, men AB har i likhet med meg sett at slik er det IKKE. Så rant vel begeret over. Tråden hvor folk ble angrepet fordi de mente strømpeholdere var dillete var jo et prakteksemplar på hva problemet her er. Dette gjelder flere brukere, så PM hjelper ikke så veldig. Det er en "rett smak" og en "gal smak" i visse tråder, og det er leit. Jeg syns altså ikke at Tigress uttalelse var noe å reagere på (dette er derfor ikke kritikk mot hennes eller andres uttalelser i denne tråden), men jeg er enig i en del av det AB prøver å få frem (selv om det var en overreaksjon, men det er vel det som skjer når begeret renner over). Så kanskje alle burde reflektere over om vi bør ha større takhøyde for å uttrykke ulik smak, ikke bare når det gjelder Desigual? Jeg aner ikke hva disse tidligere sakene går ut på eller hvem disse menneskene med riktige meninger er, så jeg forholder meg bare til det som har blitt skrevet her i tråden og her har jeg ikke merket noe problem med takhøyden før AB kom busende inn og eksploderte. Jeg synes Desigual kan være stilig og kunne lett ha gått i noen av klærne, men ser likevel ingen grunn til å bli fornærmet av at andre ikke er enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå