Drizzt Skrevet 11. mars 2015 #81 Skrevet 11. mars 2015 Dette er en typisk "hey, jeg er fra slummen i Latin-Amerika" kjole. Anonymous poster hash: b174a...2ec Pisspreik, skrevet anonymt 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #82 Skrevet 11. mars 2015 Alle de eldre damene på jobben går i kjoler fra Desigual, og forteller meg stadig at jeg som er så ung og slank og liker mote burde kjøpe derfra. Aldri i livet! Desigual har ingenting med mote å gjøre. Har forsiktig prøvd å si at det ikke er min stil, men det nytter ikke. Nå bare nikker og smiler jeg for så å dreie samtalen over på noe annet. Anonymous poster hash: f8097...5be
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #83 Skrevet 11. mars 2015 Kjære deg, det var på inga måte ei skildring av andres klede, det var ein referanse til ei plassering av ein knapp. Du treng ikkje like at eg kallar eit rævhol eit rævhol, men få no i alle fall med deg kva det refererer til før du tek av. Det å si at noe sitter på rompa er en referanse til plasseringen. Å dra inn HULLET inni rompa er bare vulgært. Stringtruser er de eneste klesplagg som når dit.Anonymous poster hash: 99fcf...569
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #84 Skrevet 11. mars 2015 Jøss, du har en svært moderne mormor da som går i dette: http://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/vestidos/prod-tie_4-52V28B7?selectedPage=3som jeg forresten har og liker veldig godt Jeg tenkte det samme Men hun som skrev må være veldig ung. Mora mi kunne jo nærmest vært mora til mormora hennes (i alle fall storesøster), og jeg er bare i midten av tjueåra... Dette er en typisk "hey, jeg er fra slummen i Latin-Amerika" kjole. Anonymous poster hash: b174a...2ec Hehe...du kjenner ikke Latin-Amerika så godt, skjønner jeg? Det der er veldig langt unna, for å si det mildt. Jeg har både bodd og reist flere steder i Latin-Amerika, blant forskjellige "samfunnslag". Dette er mer hva de litt høyere utdannede, mer velstående og de moderne og selvstendige kvinnene kunne gått med. De fattige, fra slummen eller ei, kler seg svært annerledes. Det varierer sikkert, det er en stor verdensdel, men dette er i alle fall inntrykket fra flere land etter noen år. I fattige strøk blir det ofte viktig å ikke se fattig ut, så menn går i slummen med dress, og folk pøser på med bling bling, merkevarer, gullsmykker og logoer. Typisk stil er jo gjerne neonfarger/svart/hvitt/gull/sølv (men gjerne ensfargede plagg), alt matcher, litt slutty, om man får lov til å si det, med tettsittende tøy som viser for mye pupp, for mye lår, med for høye hæler til. Masse gjennomsiktige plagg. Masse skinnende smykker og en liten clutch med blingbling. http://www.cubaabsolutely.com/Life&Style/article_design.php?id=Calling-the-Cuban-Fashion-Police-Urgente I Norge kan du møte folk på butikken som går med joggesko eller joggebukse, med sekk og uten sminke. Klasseforskjellene er mindre her, og folk har ikke like stort behov for å virke rikere enn de er, siden de aller fleste er på samme sted. Enkelte steder brukes uttrykket "hold deg unna alt som glimrer" - dvs. at det ikke er en partner som har midler. Så, de fattige prøver å se rike ut, som har gjort at mange nå gjennomskuer det som de fattiges stil, og så...plutselig er det vanskelig å bedømme folk ut fra klærne, gitt. Men en del har nok nå lagt seg mer etter moderne, vestlig stil. Anonymous poster hash: 688a2...210 Anonymous poster hash: 688a2...210 1
Drizzt Skrevet 11. mars 2015 #85 Skrevet 11. mars 2015 Jeg tenkte det samme Men hun som skrev må være veldig ung. Mora mi kunne jo nærmest vært mora til mormora hennes (i alle fall storesøster), og jeg er bare i midten av tjueåra... Hehe...du kjenner ikke Latin-Amerika så godt, skjønner jeg? Det der er veldig langt unna, for å si det mildt. Jeg har både bodd og reist flere steder i Latin-Amerika, blant forskjellige "samfunnslag". Dette er mer hva de litt høyere utdannede, mer velstående og de moderne og selvstendige kvinnene kunne gått med. De fattige, fra slummen eller ei, kler seg svært annerledes. Det varierer sikkert, det er en stor verdensdel, men dette er i alle fall inntrykket fra flere land etter noen år. I fattige strøk blir det ofte viktig å ikke se fattig ut, så menn går i slummen med dress, og folk pøser på med bling bling, merkevarer, gullsmykker og logoer. Typisk stil er jo gjerne neonfarger/svart/hvitt/gull/sølv (men gjerne ensfargede plagg), alt matcher, litt slutty, om man får lov til å si det, med tettsittende tøy som viser for mye pupp, for mye lår, med for høye hæler til. Masse gjennomsiktige plagg. Masse skinnende smykker og en liten clutch med blingbling. http://www.cubaabsolutely.com/Life&Style/article_design.php?id=Calling-the-Cuban-Fashion-Police-Urgente I Norge kan du møte folk på butikken som går med joggesko eller joggebukse, med sekk og uten sminke. Klasseforskjellene er mindre her, og folk har ikke like stort behov for å virke rikere enn de er, siden de aller fleste er på samme sted. Enkelte steder brukes uttrykket "hold deg unna alt som glimrer" - dvs. at det ikke er en partner som har midler. Så, de fattige prøver å se rike ut, som har gjort at mange nå gjennomskuer det som de fattiges stil, og så...plutselig er det vanskelig å bedømme folk ut fra klærne, gitt. Men en del har nok nå lagt seg mer etter moderne, vestlig stil. Anonymous poster hash: 688a2...210 Anonymous poster hash: 688a2...210 De siste 5 gangene jeg var i Spania så jeg for det meste unge (under 40) som hadde Desigual klær. Klærne også markedsføres som mote for unge At noen pensjonister synes det er flott med farger er bare bra! Men betyr på ingen måte at klærne er designet for dem.
Maleficenta Skrevet 11. mars 2015 #86 Skrevet 11. mars 2015 Det å si at noe sitter på rompa er en referanse til plasseringen. Å dra inn HULLET inni rompa er bare vulgært. Stringtruser er de eneste klesplagg som når dit.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Ikke vær så prippen da 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #87 Skrevet 12. mars 2015 Ikke vær så prippen da Er det prippent å mene at det er plassering i forhold til rompa som er relevant mhp klær? Å dra endetarmsåpningen inn i en diskusjon om klær er bare totalt irrelevant. Jeg snakker gjerne om rompehull/endetarmsåpning/analen der det er relevant. Den eneste grunnen Tigress har for dette inn i en samtale om klær, er å bruke et negativt språk. Det er en måte som brukes for å rakke ned, ikke for å informere.Anonymous poster hash: 99fcf...569
Gjest Tigress Skrevet 12. mars 2015 #88 Skrevet 12. mars 2015 Den eneste grunnen Tigress har for dette inn i en samtale om klær, er å bruke et negativt språk. Det er en måte som brukes for å rakke ned, ikke for å informere.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Det veit du faktisk ikkje noko som helst om - mine grunnar til å gjere det eg gjer har du absolutt null kontroll over. Men, då kan eg jo fortelje dykk kvifor eg brukte nett det uttrykket: knappen var plassert omtrent rett der rævholet sit på vanlege menneske, og assosiasjonen min då eg såg denne knappen var at det var ein plugg som var stappa rett opp - ja, nett, i rævholet. Grueleg uheldig assosiasjon, altså. Hadde knappen sitte lenger opp, til dømes rett over rompemusklane, ville ikkje assosiasjonen vore den same, men altså, eg såg rett og slett for meg ein buttplugg rett ut.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #89 Skrevet 12. mars 2015 Knapp på kåpe får deg til å tenke på buttplugg? Ok, lykke til med den... Men kanskje du skal prøve å holde sexlivet ditt utenfor generelle diskusjoner om klær. Siden mange av oss ikke har sett noen knapp som gir slike assosiasjoner noen gang, og derfor overhodet ikke ser noen grunn til å dra endrtarmsåpningen inn i diskusjoner om kjoler ol.Anonymous poster hash: 99fcf...569
Gjest Vampen Skrevet 12. mars 2015 #90 Skrevet 12. mars 2015 Knapp på kåpe får deg til å tenke på buttplugg? Ok, lykke til med den... Men kanskje du skal prøve å holde sexlivet ditt utenfor generelle diskusjoner om klær. Siden mange av oss ikke har sett noen knapp som gir slike assosiasjoner noen gang, og derfor overhodet ikke ser noen grunn til å dra endrtarmsåpningen inn i diskusjoner om kjoler ol.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Kutt ut nå, dette blir bare dumt. Beskrivelsen var god, og sa mer om hvorfor knappen var uheldig plassert, enn om hun bare hadde sagt at der var "en knapp på rumpa". Dine forsøk på å få det til å dreie seg om vedkommendes sexliv blir bare flaut. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #91 Skrevet 12. mars 2015 Kutt ut nå, dette blir bare dumt. Beskrivelsen var god, og sa mer om hvorfor knappen var uheldig plassert, enn om hun bare hadde sagt at der var "en knapp på rumpa". Dine forsøk på å få det til å dreie seg om vedkommendes sexliv blir bare flaut. Det "sier mer" fordi det skapte et språklig bilde. Dette bildet var nedsettende. Om man mener det å ha en knapp på rompa er en "uheldig plassering", så sier man det. Å dra inn endetarmen er bare forsøk på å rakke ned. Og nei, jeg har overhodet ikke lyst til å dra inn noen sexliv. Det er da absolutt ikke jeg som mener buttplugg assosiasjoner er relevant å dra inn i en diskusjon om kjoler og jakker. Jeg er den som sier at den slag er avsporing og kun forsøk på å latterliggjøre.Anonymous poster hash: 99fcf...569
Gjest Lille-pus Skrevet 12. mars 2015 #92 Skrevet 12. mars 2015 Er det prippent å mene at det er plassering i forhold til rompa som er relevant mhp klær? Å dra endetarmsåpningen inn i en diskusjon om klær er bare totalt irrelevant. Jeg snakker gjerne om rompehull/endetarmsåpning/analen der det er relevant. Den eneste grunnen Tigress har for dette inn i en samtale om klær, er å bruke et negativt språk. Det er en måte som brukes for å rakke ned, ikke for å informere.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Knapp på kåpe får deg til å tenke på buttplugg? Ok, lykke til med den... Men kanskje du skal prøve å holde sexlivet ditt utenfor generelle diskusjoner om klær. Siden mange av oss ikke har sett noen knapp som gir slike assosiasjoner noen gang, og derfor overhodet ikke ser noen grunn til å dra endrtarmsåpningen inn i diskusjoner om kjoler ol.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Det "sier mer" fordi det skapte et språklig bilde. Dette bildet var nedsettende. Om man mener det å ha en knapp på rompa er en "uheldig plassering", så sier man det. Å dra inn endetarmen er bare forsøk på å rakke ned. Og nei, jeg har overhodet ikke lyst til å dra inn noen sexliv. Det er da absolutt ikke jeg som mener buttplugg assosiasjoner er relevant å dra inn i en diskusjon om kjoler og jakker. Jeg er den som sier at den slag er avsporing og kun forsøk på å latterliggjøre.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Nå er det slik at jeg virkelig begynner å lure sterkt på om det var deg og din jakke som ble observert dennne dagen? - med den nå så berømte knappen plassert i nøyaktig samme posisjon som rumpehullet? - hørest det bedre ut på pent riksmål? I praksis handler det ikke om å snakke nedsettende om hverken et menneske eller om en designer eller om et fabrikat som enkelte er begreistret for og andre ikke. Det handler om å gi en svært presis beskrivelse av de mer uheldige detaljer ved nøyaktig dette plagget, noe Tigress til fulle fikk frem. Jeg tar for gitt at det var fler enn meg som dro på smilebåndet, - uten at det betyr at vi lo av mennesket som hadde plagget på seg. Jeg anter ikke hva dine utspill i denne tråden egentlig skyldes, men det holder nå, dette er forumet for klær og sko, ikke fors pråk eller for diverse avsporinger. Så hør på Vampen (og undertegnede og garantert eneklte andre som også begynner å bli litt 'smålei' av denne hårsplittingen i denne tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #93 Skrevet 12. mars 2015 Jeg eier ikke et eneste plagg fra Desigual, og ingen av mine jakker eller kåper har noen knapp på rumpa. Men jeg reagerer likevel på Tigress sine usmakelige beskrivelser. Selv om hun føler seg som "smakens vokter" eller hva det nå er som gjør at hun opphøyer sine egne meninger, så hører det ikke hjemme i en diskusjon hvor man respekterer andre mennesker smak. Jeg er i det hele tatt veldig lei av "stemningen" her inne. Jeg synes det er interessant å diskutrere smak og stil. Men jeg synes alle i utgangspunktet har like stor rett på å ha sin egen smak og sine egne meninger. Det var ikke grenser for hvor ille de som syntes strømpebelte var harry var. Da skulle det harseleres med at de ikke skjønte noen ting. For det gikk det ikke ann å mene, kan du skjønne. Men å rakke ned på at noen har en knapp på rumpa derimot. Da hører det vist hjemme å dra inn rompehullet for å få "treffende nok beskrivelse". Det er denne ubalansen jeg er mektig lei. Jeg er lei av at noen forlanger mer respekt for egen smak enn de er villige til å gi andre. At noen mener egen smak er opphøyet i forhold til andres. Strømpebelter er det ikke lov å ha negative meninger om, mens en knapp kan omtales totalt vulgært. Da reagerer jeg. Og det handler ikke om språkpoliti, men om et totalitært regime her inne, som ikke gir alle mennesker like stor rett til egne meninger. Når kun "medlemmer av partiet" skal respekteres, mens andre meninger skal harseleres med, da mener jeg det er på sin plass å si i fra. For gjensidig respekt og likeverdige ytringer! Anonymous poster hash: 99fcf...569
Vulpes Skrevet 12. mars 2015 #94 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er ikke glad i det merket, ser ytterst sjeldent noe jeg kunne funnet på å ha på meg. Det er bare alt for mye på én gang, med diverse farger, mønstre, tekst og pynt på plaggene. Men så er jeg kansje litt yngre enn den typiske målgruppen da. Er i slutten av 20-årene.
Maleficenta Skrevet 12. mars 2015 #95 Skrevet 12. mars 2015 Er det prippent å mene at det er plassering i forhold til rompa som er relevant mhp klær? Å dra endetarmsåpningen inn i en diskusjon om klær er bare totalt irrelevant. Jeg snakker gjerne om rompehull/endetarmsåpning/analen der det er relevant. Den eneste grunnen Tigress har for dette inn i en samtale om klær, er å bruke et negativt språk. Det er en måte som brukes for å rakke ned, ikke for å informere.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Er prippent å reagere på ord som rævhålet. 1
Gjest Vampen Skrevet 12. mars 2015 #96 Skrevet 12. mars 2015 Jeg tror en del har misforstått dette med målgruppa. Jeg googlet, og Desigual selv oppgir målgruppa si fra 0-99. For å snevre det inn ble jeg sittende å titte litt på markedsføringen deres. De ser ut til å kjøre en del events, og jeg vil vel påstå at disse ikke akkurat ser ut til å være siktet inn mot kvinner på 50+. Som feks "Møt opp i undertøyet og få et antrekk"-greia de har hatt. På bildene jeg så var det påfallende få godt voksne. Samme med en kysse-event de har hatt. Det ser ut til at markedsføringen i det store og det hele sikter mer på de unge. Og AB over her, jeg foreslår at du finner deg en mer matnyttig kamp å få ut engasjementet ditt på. Dette blir bare en drøy overreaksjon. Jeg er klar over hva et tekstlig bilde her, men det er ikke det samme som å rakke ned på noen. Det er en beskrivelse. Og det du driver med er en irriterende avsporing. 2
Gjest Tigress Skrevet 12. mars 2015 #97 Skrevet 12. mars 2015 Knapp på kåpe får deg til å tenke på buttplugg? Ok, lykke til med den... Men kanskje du skal prøve å holde sexlivet ditt utenfor generelle diskusjoner om klær. Siden mange av oss ikke har sett noen knapp som gir slike assosiasjoner noen gang, og derfor overhodet ikke ser noen grunn til å dra endrtarmsåpningen inn i diskusjoner om kjoler ol.Anonymous poster hash: 99fcf...569 Klarer du verkeleg ikkje å sjå for deg at denne knappen såg ut som ein propp, altså, og særleg sidan han var festa om lag der dei fleste av oss har ei opning?? Det var utruleg lett å tenkje seg at om ein drog i den knappen, så ville det renne ut eit eller anna. Utruleg uheldig, altså, med tanke på at innanfor denne knappen er det i opning ein ikkje vil at skal måtte trengje ein propp... Å peike på uheldige assosiasjonar ved uheldig design vil eg seie er nett på sin plass når ein diskuterer klede, og eg trur ikkje eg har gjort noko framlegg på å stå for den rette trua her heller. Anna enn at eg mislikar mykje av det Desigual har laga, og eg synest eg her forklart veldig godt kvifor eg ikkje likte denne no famøse kåpa.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #98 Skrevet 12. mars 2015 Er prippent å reagere på ord som rævhålet. Tja, bruk lignende ord i samme setning som strømper/strømpebånd osv., så blir reaksjonen en annen Anonymous poster hash: 5afe0...6df 1
Gjest Tigress Skrevet 12. mars 2015 #99 Skrevet 12. mars 2015 Tja, bruk lignende ord i samme setning som strømper/strømpebånd osv., så blir reaksjonen en annen Anonymous poster hash: 5afe0...6df Om du klarar å få til ei treffande skildring av korleis strømper og strøpeband har med rævhol å gjere, så er vi heilt med, vi. Køyr på.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #100 Skrevet 12. mars 2015 Om du klarar å få til ei treffande skildring av korleis strømper og strøpeband har med rævhol å gjere, så er vi heilt med, vi. Køyr på. Underlivet har åpenbart mer relevans for undertøy enn for kåper. Jeg ser at jeg står for en avsporing her, men jeg mener faktisk at denne diskusjonen er på sin plass her nå. Det begynner å bli ganske stort sprik mellom hvordan det "tillates" å snakke om klær før noen reagerer. Når noen klær er opphøyet og ikke skal omtale i negative ordelag selv når man nøye forklarer hvorfor man rett og slett finner klærne upraktiske og lite hensiktsmessige. Mens andre skal man kunne bruke hvilke ord som helst om kun bassert på det rent estetiske. Anonymous poster hash: 99fcf...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå