Gå til innhold

Desigual, stygge klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv, hvert eneste ord.... inkludert at egen garderobe ikke inneholder hverken marineblått eller plagg fra det merket som gir ts brekninger.

- det må være plagsomt å måtte bruke så mye tid og energi på å sjekke priser og detaljer på plagg som gjør en fysisk dårlig.

Jeg tror at Desugal er sånt hat/elsk merke. Jeg har ingen plagg av merke Desugal, og noe av det er for "gjenbruk" også for meg. Men jeg liker farger og mønstre og synes mange av kjolene og kåpene er veldig pene. Men jeg synes det er dyrt og de har ikke min størrelse heller.

Jeg har ikke asymmetrisk frisyre, skinnvest eller papegøye i et øre.

Skrevet

Synes det er stygt. Alt for fargesprakende og "fillete" for min smak.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe jeg ville ha gått i selv, men det passer så innmari godt til de som går i de.

Kunst- og håndverklæreren med matchende hjemmelaget veske

Helsesøsteren med skarp bob og knallrøde briller

Sosionomen med lilla eller røde snørestøvletter

Sånne mennesker som er jævla allrighte og dyktige i sitt fag

men som du aldri ville lånt klær av.

Anonymous poster hash: a956b...efd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sikkert 10 kjoler og et par andre plagg derfra. De fleste har jeg hatt i mange år og ingen av dem er spesielt prangende. Desverre har kvaliteten blitt dårligere de siste sesongene og de bruker de samme modellene til litt for mye.

De har størrelser fra XS/34 og opp til 3XL/48 i mange av modellene, men mulig at ikke alle størrelser selges i Norge.

Jeg fatter ikke dette med at dere vil "parre" klærene med "morsomme" og spreke frisyrer og briller etc.. det er jo det som er trikset: Det holder med det ene plagget. Resten kan være helt nøytralt.

De har også mye ok i vesker og tilbehør.

Anonymous poster hash: 5bb92...d9f
  • Liker 4
Gjest Tigress
Skrevet

Dette er vel litt slik at alle dei som har papegøye i det eine øyret går i Desigual, men ikkje alle dei som går i Desigual har papegøye i det eine øyret.

Sei meg, har vi alle gått på same skule, sentrale Austland, sidan vi har hatt denne læraren med papegøya, eller er det fleire papegøyer i dette landet enn eg veit om?

Skrevet

Er det noen andre enn meg som synes at merket Desigual selger forferdelige hippie/gal lærer klær til en stiv pris? Ingen av klærne deres er fine jo, og jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som liker dem... :kvalm::kvalm::nocomment:

Anonymous poster hash: b174a...2ec

Jeg syns desigual av og til har noen kule vesker. Men de fleste av klærne, spesielt kjolene syns jeg er fryktelig tantete

Skrevet

Dette er vel litt slik at alle dei som har papegøye i det eine øyret går i Desigual, men ikkje alle dei som går i Desigual har papegøye i det eine øyret.

Sei meg, har vi alle gått på same skule, sentrale Austland, sidan vi har hatt denne læraren med papegøya, eller er det fleire papegøyer i dette landet enn eg veit om?

Jeg tror det er mange papegøyer ;) Det var vel veldig inn på 90- og 00-tallet.

Skrevet

Jeg tror det er mange papegøyer ;) Det var vel veldig inn på 90- og 00-tallet.

Jeg har også brukt papegøyer og andre fargerike øredobber, men sluttet med det en gang på midten av 90-tallet. Da passer det vel av jeg liker klærne til Desigual?

Skrevet

Jeg har også brukt papegøyer og andre fargerike øredobber, men sluttet med det en gang på midten av 90-tallet. Da passer det vel av jeg liker klærne til Desigual?

Jeg ser ikke noe galt i det :)

Hver sin smak, jeg synes jo faktisk de har ting som er fint - men så har de ting som ikke er meg.

Beklager dersom du følte deg støtt/fornærmet over det. (Og nei, det er ikke sagt med noen som helst frekk tone.)

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i det :)

Hver sin smak, jeg synes jo faktisk de har ting som er fint - men så har de ting som ikke er meg.

Beklager dersom du følte deg støtt/fornærmet over det. (Og nei, det er ikke sagt med noen som helst frekk tone.)

Nei da, jeg er ikke fornærmet. Det er bare morsomt å lese hva slags forestillinger mange har om folk som liker den typen klær som Desigual.

Skrevet

Nei da, jeg er ikke fornærmet. Det er bare morsomt å lese hva slags forestillinger mange har om folk som liker den typen klær som Desigual.

Jeg har ikke formingslærer-oppfattelsen, den har jeg mere mot farget lin.

Jeg ser på de som går med Desigual som fargerike mennesker :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes noe av det er kjempefint, mens andre ting ville jeg ikke gått med.

Det finnes ikke et eneste merke jeg ville kjøpt bare på grunn av merkenavn.

Anonymous poster hash: 97bc7...740

Dette.

Jeg er ikke veldig imponert over kvaliteten heller. Jeg stakk innom en svær Desigualbutikk i Spania i fjor for moro skyld og gikk rett på en veske som så skikkelig fin ut, med noen diskrete, kule detaljer (ikke klovnespymønster overalt), men den var laget av et kunstskinn som alt hadde begynt å sprekke i remmen bare av å henge på en knagg i butikken. Sånt kjøper jeg ikke, punktum.

Anonymous poster hash: 13283...555

Skrevet

Jeg eier Dr. Marteens i ville farger, jeg bruker sennepsgule og turkise strømpebukser på vinteren og jeg har mange farger i skapet. Likevel er Desigual veldig over the top. Synes klærne deres minner om noe som er blitt satt sammen helt random uten mål og mening, og minner alt for mye om min barndom på Steinerskolen der lærerne kun gikk rundt med klær fra Design Forum. Visstnok er det sistnevnte merket (eller butikken) mer kjerringaktig enn Desigual.

Barneklærne deres er sikkert veldig søte though.

• Liker 1
Skrevet

...og der ble jeg litt schizofren kjenner jeg... :klo:

Jeg har papegøyer i begge ørene og jeg har en Desigualtopp og ditto veske, men likevel litt blandet forhold til klærne deres. De har noen fine kåper og jeg kunne fint hatt en kjole som denne dersom den hadde vært litt sidere.

På den annen side skulle det snødd rosa papegøyer før jeg hadde tatt på meg denne og vist meg offentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg titta litt innom nettsida. Så kanskje to kjoler som så brukbare ut. Men ikke slik at jeg ville kjøpt det

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Bruker 46/48, så da spørs det om noe av plaggene vil passe.

Anonymous poster hash: e57e0...bdf

Jeg er 44/46. Skjørtene kan jeg bruke bruke, men kjoler og topper er helt umulig når man er veldig generøst utstyrt oventil.

Jeg synes mange av klærne er kjempefine, og jeg har ikke hull i ørene engang. 😉

Anonymous poster hash: e2473...f31

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg eier Dr. Marteens i ville farger, jeg bruker sennepsgule og turkise strømpebukser på vinteren og jeg har mange farger i skapet. Likevel er Desigual veldig over the top. Synes klærne deres minner om noe som er blitt satt sammen helt random uten mål og mening, og minner alt for mye om min barndom på Steinerskolen der lærerne kun gikk rundt med klær fra Design Forum. Visstnok er det sistnevnte merket (eller butikken) mer kjerringaktig enn Desigual.

Barneklærne deres er sikkert veldig søte though.

I Bergen selger Design Forum Desugal klær ...

Skrevet

Da hadde sikkert noen av lærerne mine på Steinerskolen klær fra Desigual derifra :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ser noe i en nettbutikk nå og jeg liker stilen. Men for en som brukte 1400kr på klær i 2014 er 750kr for et miniskjørt ekstremt.

Anonymous poster hash: 7c30e...733
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?? Hvor er Design Forum?? :D Trodde Desigual kun fantes i Oslo (når de åpner) i Norge.

Vel selvsagt synes du det, her i Norge er det jo om å gjøre å gå nærmest i ett med parketten. dess mer lik en kan klare å være til sidekvinnen dess bedre. Nåde den kvinnen som liker andre farger enn grått, marieneblått, svart, olivengrønt og på en skikkelig spenstig dag kanskje en virkelig spretter champagne korken og drister seg ut med en litt lysere blåfarge enn ellers, men da er en skikkelig bad ass altså..

En er livredd for å skille seg litt ut, for å våge å være litt annerledes. Og ikke bare er en livredd for at en selv skal tørre det, en blir jaggu litt redd når en ser andre tør det istedenfor.

Nei jeg har ikke et eneste plagg i fra dette merket selv i garderoben, på samme måte som jeg ikke har et eneste marineblått plagg i garderoben, men er det virkelig så innihampen irriterende for deg at andre går med slike plagg at du får et akutt sykdomsanfall av spysyken? Kanskje du burde holde deg hjemme da, om klærne til andre gjør deg syk.

Ingen dauer av personlig stil, ingen krise skjedd om andre liker noe du ikke synes er fint. På trendtoppen i Norge de siste 6 årene er det det samme som går igjen og igjen og igjen og... gjesp, det plager meg ikke, blir ikke kvalm eller uvel men gud hjelpe meg så forfriskende og fantastisk deilig det er å se noe annet en det samme gamle klonings kvinnen som for alt i verden ønsker å være anonym og kjedelig.

Desigual har noen klær jeg fint kunne gått med, og noe jeg ikke kunne gå med, på samme måte som mange andre klesmerker som en finner over alt.

:klappe::smilyblomst:

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor man skal engasjere seg så voldsomt i hva andre kler seg i. Da tenker jeg "enn hvis denne personen bare hadde brukt samme engasjement på dyrevern, organisasjonsarbeid, frivillig arbeid av noe slag etc. Da hadde ting kunne skjedd!". Folk må for all del få kle seg akkurat som de vil, og jeg kan synes folk kler seg pent og har en fin stil uten at jeg kunne gått med det samme. Men generelt blir jeg glad av farger, så den beige/grå/hvit villa paprika-stilen traff meg aldri. Det kan være fint det og, men det er ikke meg. Stilen min er sikkert skikkelig "ut" - jeg har aldri fulgt med på mote, eller skjønt poenget med det. Jeg kler meg i det jeg liker og som er meg. Dessuten hater jeg reklame og vil ikke ha på meg at jeg blir påvirket av slikt makkverk fra en kynisk bransje som lever av å levere dårlig selvtillit. Men jeg tenker at om noen ikke liker stilen min, så må da det bare være fint for dem? Da kan de jo bare føle seg ekstra fine i forhold til meg. "What you think of me is none of my business!".

Jeg kan heller ikke skjønne at det er noe negativt med å være pedagog eller kreativ, tvert i mot vil jeg si. Antakeligvis omgås folk her forskjellige miljø med forskjellige interessefelt. Jeg har aldri fått med meg den der papegøyen da. Formgivingslæreren min var kjempekjedelig i svart og hvitt og null personlighet (og forøvrig en elendig forgivingslærer).

Jeg kan nok heller ikke komme inn under kategorien "middelaldrende og vil virke yngre", da jeg er i midten av 20-åra med babyface. Gidder ellers ikke definere meg mer her - jeg er som de fleste mennesker ganske kompleks ;)

Desigual har, som absolutt alle andre klær, litt av hvert.

Jeg har to jakker, en bukse, en shorts, et par leggings, en veske, to gensere, et par sko.. Inntil nylig likte jeg ikke veskene deres, men nå fikk de en jeg likte, så da var det frem med visakortet.

Jeg kunne feks godt brukt kjolene Flor, Eimans, Melange, Frambuesa (instant love!), Etnico, Sheila, Soledad, Union, Edith og Natalia, for å nevne noen (veldig glad i 50-,60-, og 70-tall), mens Love, Hanna, Tonbo, Habby, Cotton, Desdoce og Margara feks synes jeg passer bedre til litt eldre damer. Men det er bare min mening. Min mor kunne kanskje brukt noe av det, men er nok mer på mer duse farger, og handler stort sett hos Noa Noa og deres likesinnede. Det er for meg den "godt voksen"-stilen (Hun er 60+). Men, pent det og!

Ellers skulle jeg ønske klærne var billigere, men sett i forhold til mye er det jo ikke så voldsomt dyrt heller. Kvaliteten synes jeg er bra. De har holdt seg mye bedre i vask enn klær fra typiske norske kjedebutikker i alle fall. Så jeg bruker heller noen ekstra kroner der enn på et plagg jeg bare liker litt fra H&M, som uansett ikke ser ut etter noen ukers bruk.

Anonymous poster hash: 688a2...210

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...