AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg vet ikke hva som er galt noen dager er bedre enn andre. Men i dag er det helt grusomt, verker så mye at jeg gråter. Og vet ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb i morgen uten søvn :-( kan ikke være borte fra jobb, da det er helt tabu på arbeidsplassen min :-( måtte bare få ut litt frustrasjon.... Har lege time senere i mnd men vet ikke hvordan det skal hjelpe :-(Anonymous poster hash: e84e9...c27
Sugerøret Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Utredning av smerter ..Hva gjør vondt,når osv Du burde lage deg en smertedagbok,mye lettere for deg og legen å se et mulig mønster. 1
Pampusse Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Enig med Kårky. Det er lettere å få med seg alle symptomene på at noe er galt, ved hjelp av ei dagbok. Har du hatt dette lenge? Hva slags smerter er det?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Utredning av smerter ..Hva gjør vondt,når osv Du burde lage deg en smertedagbok,mye lettere for deg og legen å se et mulig mønster. Tusen takk for godt tips, skal begynne med det med en gang! 😊 som regel er det små ledd som i fingre og tær som verker mest, men i det siste også leggene på fram siden. Som regel er smertene mest på natten, ergo manko på søvn veldig ofte. Men skal ta å notere ned som du sier litt mer detaljert dag for dag og tidspunkt Anonymous poster hash: e84e9...c27
Sugerøret Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Off.. har leddgikt jeg og FM .. Får endelig håpe du ikke har noe i den familen.. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Off.. har leddgikt jeg og FM .. Får endelig håpe du ikke har noe i den familen.. Lykke til Jeg tenkte Fibromyalgi..... Jeg har selv Lupus og sliter veldig med smerter i fingre, tær og søvnløshet, men har en haug med andre symptomer også, så er ikke ute etter å skremme deg Anonymous poster hash: c5899...4ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Jeg tenkte Fibromyalgi..... Jeg har selv Lupus og sliter veldig med smerter i fingre, tær og søvnløshet, men har en haug med andre symptomer også, så er ikke ute etter å skremme deg Anonymous poster hash: c5899...4ba Har mange andre diffuse symptomer, og har jo selvsagt googlet litt for å se hva dette kan være... Mange sykdommer det kan være... I dag er det hvertfall på sitt værste..... :-( leddgikt, fibromylagi, sle, urinsyregikt står på listen min. Uten om dette er sekningen min forhøyet og jeg har blod og protein i urin... Er helt utmattet og sliten... Etter en arbeidsdag er både kroppen og sjelen min helt ødelagt.... Anonymous poster hash: e84e9...c27
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Har du noen i familien med autoimmune/revmatiske sykdommer? Anonymous poster hash: c5899...4ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Har du noen i familien med autoimmune/revmatiske sykdommer?Anonymous poster hash: c5899...4ba Nei ikke som jeg vet om, bort sett fra min mor ha fibromylagi men trodde ikke det kunne være arvelig?! Anonymous poster hash: e84e9...c27
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Nei ikke som jeg vet om, bort sett fra min mor ha fibromylagi men trodde ikke det kunne være arvelig?!Anonymous poster hash: e84e9...c27 Jeg gikk rundt med diagnosen Fibromyalgi i mange år før jeg fikk diagnosen Lupus. Om din mor har noe revmatisk og har fått feil diagnose (et hav av kvinner og etterhvert menn som sliter med at de har fått en diagnose, fibromyalgi, og derfor skjer det lite fra fastlegens side, min erfaring!)så er sannsynligheten større for at du arver hennes sykdom, eller en annen variant, min sønn fikk Morbus Crohn pga min Lupus. Har du testet positivt på ANA? Om du ikke har tatt den blodprøven ville jeg ha bedt fastlegen om en. Håper så inderlig at du ikke har noen av disse sykdommene Anonymous poster hash: c5899...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 I forrige uke så trodde jeg at jeg nesten var alvorlig syk. Hadde vondt over alt i muskler, ledd, skjelett, tennene, kjeven osv. I tilleg til hodepine og så slapp dom jeg aldri har vært. Fikk vite at jeg hadde ekstreme lave verier med D-vitamin, begynte å ta D-vitamin og etter ca 4 dager var smertene borte og jeg er ikke like slapp, er litt slapp ennå men klarer å ikke bare ligge i sengen. Jeg ville ringt legekontoret og spurt om å få komme og ta blodprøve og sjekke div som D-vitamin, B12, Jern ol, mangler som kan gi veldig plagsomme plager. Nå er det vel for sent men ring i morgen tidlig. Er de prøvene fine så vet du iallefall det, det tar ca en uke å få svar så greit å ha det unnagjort så fort som mulig. Anonymous poster hash: 14877...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Vitamin/mineralmangel kan være fryktelig ubehagelig. Jeg hadde ekstremt lave verdier sist vinter, det tar laaang tid for å få opp verdiene, men nå begynner verdiene å nærme seg lavre normalnivå og det merkes godt! Det som er vanskelig er at mangeltilstander kan gi symptomer som ligner autoimmune sykdommer. Er du tørr/kløende i øynene? Få deg en time hos legen så raskt som mulig, sykemeld deg og få tatt blodprøver. Anonymous poster hash: c5899...4ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 en del mat kan ha innvirning på muskler og ledd, så i tillegg til å skrive smertedagbok bør du skrive opp alt du putter i munnen , om det så bare er en tyggis eller et glass vann, og du bør også notere ned vannlatning og avføring - om det er normale mengder for deg eller mindre eller mer og m avføringen er hard fast mindre fast eller flytende. svinekjøtt eller mat med mye syre i kan gjøre at småledd som fingre og tær blir veldig vonde f.exAnonymous poster hash: 577b6...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 Kjenner en som hadde de samme symptomene som deg - fikk god utredning i helsevesenet. Hos han forsvant symtomene etter en del måneder, så legene vil ikke lenger engang stille en sikker diagnose, men mistenker noe leddgiktgreier. Fikk noen medisiner, som muligens har virket - eller så bekjempet kroppen ting på eganghånd. De vet rett og slett ikke, og muligens kommer ikke symptomene tilbake noen gang heller. Håper du får god hjelp. De tar i hvert fall sånne symptomer på alvor, så dette går bra. Personlig mener jeg du burde prøve å få hastetime hos legen, siden du har sånne smerter. Anonymous poster hash: 324fc...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå