AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Skal ta med sønnen vår på svømming for første gang nå til helgen, og lurer på hvilke bleie man helst bør ha? Engangsbleiene funker vel fint? Må man ha badebukse i tillegg til bleie ? Eller er det best å kjøpe en skikkelig badebleie? Hvor selges disse evnt? Finner på nett men.. Anonymous poster hash: c25d8...e8c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Jeg synes engangsbadebleiene fungerer helt greit. Men, det blir nokså heftig oppdrift i de, så vi byttet til badebukse. De selger slike på Lindex, Kappahl osv.Anonymous poster hash: cc7f0...4ca
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Jeg synes engangsbadebleiene fungerer helt greit. Men, det blir nokså heftig oppdrift i de, så vi byttet til badebukse. De selger slike på Lindex, Kappahl osv.Anonymous poster hash: cc7f0...4ca Så disse badebuksene fra Lindex/KappAhl er som badebleiene da?Anonymous poster hash: ec8d5...703
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Har bare dårlig erfaring med de badebuksene for bleiebarn. De må ha bleie under og samtlige badebukser har tatt inn vann av de jeg har prøvd. Men er noen år siden så kanskje de er bedre nå. Og en vanlig bleie under blir da full av vann og blytung. Så bruker kun engangs, har aldri opplevd at de får oppdrift eller noe sånt. Anonymous poster hash: c6be9...513
minister-mio Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Så disse badebuksene fra Lindex/KappAhl er som badebleiene da?Anonymous poster hash: ec8d5...703 nei, de er i tillegg til bleie
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Engangsbadebleier fungerer best inntil 2 til 3 års alderen. Etter dette kan du kjøpe badebukse med plastinnside. Engangs badebleie er noen steder "påbudt".Anonymous poster hash: 7d415...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Vi kjøpte en badebukse til sønnen vår på straks to år når vi dro på sommerferie til et sted med basseng i sommer. Vi kjøpte denne, som vi har vært veldig fornøyd med, og som passer fortsatt. Badebuksen fra ImseVimse skal vissnok ha vunnet en pris innen badetruse-for-barn sjangeren, uten at jeg kan gå god for det: http://www.mammabutikken.no/products/imse-vimse-badebleie-bl-m-fisk Anonymous poster hash: cb343...8ea
Blå politibil Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Bruker engangs badebleie her. Brukte kun det inntil et par måneder siden da kjøpte jeg til en shorts vi bruker utenpå bleien.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Syns engangs badebleier er best og mest lettvint. Når barnet sluttet med bleie rundt 2år gikk vi over til badedrakt. Anonymous poster hash: a6754...d3e
minister-mio Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Men hvor får man tak i disse man bruker om igjen?
Tordensky Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Sånne fra klesbutikken holder ikke inne tiss, bare bæsj. Men det gjelder for såvidt for engangsbleier og... Personlig syns jeg det var så særdeles disgusting å vaske ut bæsjen som var klint ut i hele den trusen at vi gikk tilbake til engangsbleier 😛 Men i vannet er det sjelden barn bæsjer, de lukker automatisk. Vår har bare bæsjer på stranden/i lek og ikke i selve vannet (altså når han har gått med svømmetøy lenge)
Havmus Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Som instruktør på babysvømming vil jeg anbefale å kjøpe slik badebukse med strikk i livet og rundt lårene. Det er betraktelig lettere å holde barnet med dem og barnet slipper den tunge vannfylte bleia. Selv er jeg storfornøyd med badebuksene fra Imse Vimse. Verken badebleie eller badebukse holder på urin, ang. bæsj har jeg opplevd at bæsjvann har rent ut av bleiene når det legges trykk på den (barnet blir båret eller sitter). 2
Sushi Skrevet 4. mars 2015 #15 Skrevet 4. mars 2015 Vi bruker badebleie som kan brukes flere ganger. En sånn en: http://www.eddabedda.com/toybleier/badebleier/applecheekstm-badebleie-siesta-key Holder fint på bæsj. Det er ingen badebleier som holder på tiss uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #16 Skrevet 4. mars 2015 Må man ha bleie under badebleiene da? Dersom ingenting holder på tiss likevel.. Har sett på en fra Katvig http://www.epleskrinet.no/products/badebleie-striper-rosa-katvig-uv50 Men den har ikke strikk man kan stramme inn rundt lår og liv som de dra Lindex jeg så på idag. Anonymous poster hash: ec8d5...703
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #17 Skrevet 4. mars 2015 Man har selvsagt ikke bleie under badebuksene. I de små størrelsene er det strikk i livet og rundt lårene, så bæsj holdes på plass. Tiss renner selvsagt ut, men det gjør det jo med en engangsbleie også. Engangsbleie fungerer, men badebukse fungerer mye bedre. Oddsen for at man bæsjer den lille stunden man er i bassenget er jo ikke kjempestor, men om det skulle skje så er det ikke så gale å vaske synes jeg. Tørke bort det værste, skylle og deretter vaske.Anonymous poster hash: cc7f0...4ca
Havmus Skrevet 4. mars 2015 #18 Skrevet 4. mars 2015 Ikke gjør et større problem ut av det enn hva det er. Velg badebukse med strikk i liv og lår (trenger ikke å kunne strammes bare det sitter stramt) eller badebleie. For grep om barnet og barnets bevegelighet er som sagt badebuksene bedre etter min smak. Når det kommer til hva de forskjellige produktene holder på av avføring er dette hipp som happ hva man velger. Det hjelper imidlertid ikke å ta på flere lag med bleier eller badebukser og vanlige bleier har ingenting i basseng å gjøre.
Arkana Skrevet 5. mars 2015 #19 Skrevet 5. mars 2015 Vi har badebleier fra Imse Vimse. Veldig greie. Ingen av våre har noen gang bæsjet i dem.
dreia Skrevet 5. mars 2015 #20 Skrevet 5. mars 2015 Me brukte eingangs badebleier tidligare, men er mykje meir fornøyd med badebleiene frå Zunblock. Nå har aldri poden bæsja i vatnet, men eg innbiller meg at Zunblock-bleia vil halda langt bedre på eventuell bæsj enn eingangsbleiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå