Gå til innhold

Koke semulegrøt på vann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det Ann?:)

Anonymous poster hash: 5b2ff...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det Ann? :)

Det er sikkert mulig, men semule smaker jo veldig lite i seg selv, så hvor godt det blir tør jeg ikke si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går det Ann?:)Anonymous poster hash: 5b2ff...75a

Det går an å koke semulegryn på vann, men om du synes det går an å spise produktet du da får, er en annen diskusjon.

Det er bedre å koke opp hjemmelaget solbær eller annen saft og så tilsette semulegryn og koke dessert av dette. Husker ikke hva det heter, mulig Russedessert?

Anonymous poster hash: 2dc5b...a6b

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Hva med kokosmelk? Vil det bli veldig rart?

Anonymkode: b095e...c65

Skrevet

Kan sikkert fungere med vann og ekstra mye smør?!

Skrevet

Æsj. Prøv heller byggmelsgrøt, det er godt kokt på vann med nok salt, sukker/sukrin og kanel og evt smørøye

Gjest Ennasus
Skrevet

Jeg pleier å koke med 30-35g gryn, 2,5/3 dl vann og 1/1,5dl lettmelk, og det funker fint hvertfall :) 

Skrevet
Den 3. mars 2015 at 20.58, AnonymBruker skrev:

Går det Ann?:)

Det går jo selvsagt an. Altså: det blir ikke giftig.

Om problemet er at du ikke tåler eller ikke spiser kumelk ville jeg bare erstattet den med noe annet. Kokosmelk, mandelmelk, soyamelk, rismelk etc - alle like gode eller bedre på smak som melk. Trolig er kokosmelk MYE bedre enn kumelk. I mange land med bedre matvett og flinkere kjøkken enn oss bruker de nemlig kokos og sago i kombo.

Dersom du bare ikke har melk: bruk noe annet. Hva som helst som gir kremet finish er ok. Smak trenger du ikke bekymre deg om: den tilsetter du jo som normalt ved å krydre semulgrøten.

Anonymkode: 6a45b...4dc

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...