Gå til innhold

Tips til hvordan man kan få en mer aktiv hverdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips? :))

Anonymous poster hash: 22fde...705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supertips: Begynn med geocaching! Det er en slags skattejakt, der "skattene" er lagt ut av vanlige mennesker som meg og deg. Dette har vært en greie i mange år, og har dermed bygget seg opp til å bli enormt stort. Det finnes millioner av cacher (altså det jeg kalte "skatter" over her) i hele Norge og resten av verden! Og det er garantert noen i nærheten av der du bor, som du har passert flere ganger uten å vite om det :) Når du finner cachen ligger det en loggbok i den, der du skriver under på at du har vært der. Så skriver du også en liten logg på nettet, geocaching.com, hvor alle cacher har sin egen side. Man kan bli smått avhengig av å øke tallet for antall cacher funnet :) Hvis beholderen du finner er stor nok, kan det også ligge slike "bytteting" oppi, hvor du kan ta en gjenstand så lenge du legger fra deg noe selv også.

Men ja, det er perfekt motivasjon for å komme seg ut på tur! Etter hvert som du blir mer erfaren kan du legge ut dine egne cacher, så andre kan finne dem :)Her er en nettside som forklarer alt kort og oversiktlig om du trenger en ekstra runde med forklaring - på norsk.

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Sykle til jobb, skole, butikken, eller bare ta en sykkeltur fordi det føles bra ut. Kutt ut heis og rulletrapper, gjør det til en utfordring om at du bare skal ta trapper hele 2015 - utfordre en venn.

Du kan også parkere, om du kjører bil, lengst borte fra inngangen du skal til. Tar du buss kan du gå av et eller flere stopp før du skal av.

Man får mer ut av livet dersom man sykler eller går.

Skrevet

Kjøp deg et Fitbit armbånd, og sett deg som mål å gå 10000 skritt hver dag. Det er motiverende å følge med når man nærmer seg målet. Du får også oppmuntrende meldinger på mobilen (når man har appen innstallert).

Det har i alle fall hjulpet meg til mer aktivitet.

Lykke til. :)

Skrevet

Supertips: Begynn med geocaching! Det er en slags skattejakt, der "skattene" er lagt ut av vanlige mennesker som meg og deg. Dette har vært en greie i mange år, og har dermed bygget seg opp til å bli enormt stort. Det finnes millioner av cacher (altså det jeg kalte "skatter" over her) i hele Norge og resten av verden! Og det er garantert noen i nærheten av der du bor, som du har passert flere ganger uten å vite om det :) Når du finner cachen ligger det en loggbok i den, der du skriver under på at du har vært der. Så skriver du også en liten logg på nettet, geocaching.com, hvor alle cacher har sin egen side. Man kan bli smått avhengig av å øke tallet for antall cacher funnet :) Hvis beholderen du finner er stor nok, kan det også ligge slike "bytteting" oppi, hvor du kan ta en gjenstand så lenge du legger fra deg noe selv også.

Men ja, det er perfekt motivasjon for å komme seg ut på tur! Etter hvert som du blir mer erfaren kan du legge ut dine egne cacher, så andre kan finne dem :)Her er en nettside som forklarer alt kort og oversiktlig om du trenger en ekstra runde med forklaring - på norsk.

Hadde tenkt å foreslå det samme så fort jeg leste trådtittelen - kjempekjekk aktivisering som har doblet lengdene på mine turer.

• Liker 1
Skrevet

Hørtes kjememorsomt ut! Men er det såpass populært i Norge at det er noe gøy?

AnonymBruker
Skrevet

- gå av bussen noen stopp for tidlig og gå resten av veien til jobb/hjem

- når du skal hente deg drikke, velg den kaffeautomaten som ligger lengst vekke, helst i en annen etasje, og ta trappen når du skal dit.

- samme når du skal på do. Velg den lengst vekke.

- ikke bruk IM eller mail når du skal kommunisere med kolleger i samme bygg som deg. Gå bort og snakk med dem.

- har du heve/senkepult, stå og jobb. Da vil du automatisk bevege deg mer. Flytte vekten fra fot til fot, ta et lite skritt her og der.

Anonymous poster hash: 0eb5c...dd7
Skrevet

skjekk ut kartene, det er skatter over alt!
Skrevet

Åå ja, så absolutt! Det arrangeres ofte møter og samlinger for folk som driver med dette også. Er ganske ny selv, så har ingen egen erfaring med det. Men det er virkelig et overraskende stort "samfunn" altså! Selv om man helt fint kan surre rundt med det helt alene eller kun med familie og venner :)

Gå gjerne inn på kartet og sjekk hva som finnes der du bor! Her kommer et bilde som gir et inntrykk av hvor populært det er, selv om mange ikke vises individuelt her siden det er såpass zoomet ut:

t8Jx3DC.jpg

Norge++ til venstre, Oslo++ til høyre

Skrevet

Åå ja, så absolutt! Det arrangeres ofte møter og samlinger for folk som driver med dette også. Er ganske ny selv, så har ingen egen erfaring med det. Men det er virkelig et overraskende stort "samfunn" altså! Selv om man helt fint kan surre rundt med det helt alene eller kun med familie og venner :)

Gå gjerne inn på kartet og sjekk hva som finnes der du bor! Her kommer et bilde som gir et inntrykk av hvor populært det er, selv om mange ikke vises individuelt her siden det er såpass zoomet ut:

t8Jx3DC.jpg

Norge++ til venstre, Oslo++ til høyre

WOW! Bra jeg bor i Oslo, da! :laugh:

Skrevet

Enig med en over her, skritteller og kom deg over 10.000 skritt hver dag. Jeg går definitivt mer etter at jeg begynte å bruke det på telefonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...