Gå til innhold

Mot fyllehodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aargh, så var det gjort igjen. Orker ikke tanken på å dra ut og bade når hodet føles som en kaktusklump. Hva er ditt beste råd for å bli kvitt hodepine dagen derpå?

Drikker vanligvis en masse saft, holder meg unna kaffe og slenger gjerne innpå et par Paracet. Noe mer jeg kan gjøre for å fordrive demonene? :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste: Jeg drikker masse vann - istedenfor saft. Og masse kaffe. Melk hjelper meg på ubehag i maveregionen. Og å få spist litt. Og er jeg riktig dårlig, ligger jeg helt stille i et mørkt rom - i hvert fall ikke midt i solen!

Ellers er jo klassikeren å holde seg unna mye drikke kvelden før... men det var neppe det du ville høre. :ler:

Skrevet

Nei, men det var et svar jeg forutså. :oops:

Tror jeg må prøve dusj - pluss gå til innkjøp av en større mengde cola og ostepop! :sikle:

Skrevet

Stakkars, vi har alle vært der. Min mann har nettopp stått opp. Om det er selvforskyldt eller ikke er jo ike spennende. Det er like vondt for det. Jeg kunne bare ikke la være :sjarmor:

Gjest Fighter
Skrevet

Antioksidanter skal visst være bra mot bakrus.

Skrevet

Og så zyrtec - glemte det, jeg. Allergitabletter gjør av og til susen.

Skrevet

Jeg leste nettopp et eller annet sted, at man skulle blande en teskje salt og en spiseskje sukker i en halvliter(?) vann og drikke før man la seg (?)

Ellers så funker nok cola og ostepop bra det også :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Zyrtec-trikset har jeg ikke prøvd, men har kjøpt inn en eske i alle tilfeller. Jeg pleier å bli så dårlig dagen derpå at det sitter i i over 24 timer, og får til og med muskelsmerter.

Zyrtec skal visstnok tas når man legger seg, men jeg har som sagt ingen erfaring.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget til allergipillene at de ikke skal tas sammen med alkohol, så jeg tipper at det ikke er noen spesielt smart ting å gjøre...

Masse vann før du legger deg er mitt beste tips. Har aldri vært fyllesyk når jeg har klart å få i meg en liter vann før jeg slokner.

Skrevet

De beste tipsene er vel å vente med å legge seg til rusen begynner å avta og å drikke masse vann. I tillegg hjelper det ofte å spise litt før man legger seg.

Når man våkner og merker at man har glemt å være føre var, så kan mat gjøre underverker, samme hjvor lite matlyst man har. Jeg drikker vanligvis ikke brus, men i slike situasjoner er Cola veldig godt og sikkert nyttig også.

Å gå en liten tur er også effektivt... etter at man har dyttet innpå en Ibux og en paraset (kombinasjonen er bedre enn to av samme type faktisk) og pusset tennene leeenge.

Skrevet

Større mengder vann, mat og ikke minst, søvn gjør susen dersom jeg har gått på en smell. Dersom du skal forebygge syka derimot, er det veldig viktig at du unngår å sovne før stort sett all alkohol ikke herjer rundet i blodet lengre. Vann er også viktig før du legger deg til. Tror jeg vet altfor godt hvordan du har det- vi har vært der alle :sjarmor:

Skrevet

To Dispril i (minst) en halv liter vann FØR man legger seg...

Dagen derpå: masse drikke, salt mat som binder væsken i kroppen, kalde dusjer og stabilt sideleie foran TV-en.. :ler:

Skrevet

I dag våknet jeg med en forjævlig huepine. Jeg tok en lang dusj, hårvask og alt, tok 2 paracet og satte meg til å se waterworld, så ble jeg god :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vann før leggings pluss allergimedisin har jeg prøvd med hell - men det forutsetter jo at man er såpass bevisst ved leggetid at man husker slike forebyggende detaljer.

Waterworld!? Et slags masochistisk substitutt for vannvogna?

Etter to cider og en halv flaske rosevin begynner jeg nå å komme til hektene. Hurra!

Skrevet
To Dispril i (minst) en halv liter vann FØR man legger seg...

Dette burde du ikke gjøre. Virkestoffene i dispril skal ikke blandes med alkohol, blandingen er altfor sterk kost for magen. Ved hyppig bruk kan du få magesår.

Gjest Anonymous
Skrevet

Zyrtec funker. Jeg brukte det selv regelmessig pga allergi, og jeg var faktisk ALDRI fyllesyk! Det anbefales selvfølgelig neppe å bruke det bare for å bli kvitt "helvetes-dagen", men andre jeg kjenner som har gjort det sier også at det funker bra. Jeg tror at de ideelt sett bør tas før drikkingen tar til (kanskje en etterpå også?)

Skrevet
Jeg leste nettopp et eller annet sted, at man skulle blande en teskje salt og en spiseskje sukker i en halvliter(?) vann og drikke før man la seg (?)  

Dette leste jeg også, og prøvde det med hell på fredag! Hadde en flott lørdag til tross for at tequilaracet varte til 05.30 :oops:

Ellers pleier en svømmetur å gjøre underverker...

Skrevet

Som alle andre har nevnt: Masse vann før du legger deg ( og spise noe selvsagt). Ha gjerne vann stående ved senga så du slipper å stå opp om du våkner om natta og er tørst. Lang dusj, kaffe og feit frokost. Hvile litt, og så: Trene!! Det er faktisk ikke så ille som folk tror å trene i bakrus, og etter endt trening er hodepine og fylleslitenheten borte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...