Gå til innhold

sol + hav + kultur + storby, juli 2015 ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, vi har et dilemma. Jeg og kjæresten tenker å dra på en én-ukes ferie i Europa slutten av juli. Vi vil ikke ha en typisk syden-charterferie, men litt storbyliv og kultur. Kan godt ligge på stranda, men ikke heeele tiden.

Siden det er sykt varmt i Europa på denne tiden så tror jeg ikke vi orker å være et sted som ikke har kyst/vann, når vi skal være i en uke.

Det bør ikke koste mer enn 10 000 for fly + hotell i en uke.

Steder vi har vurdert er

Malta (mye språkreisestudenter + varmt?)

Sicilia (dyrt og varmt?)

Gdansk (sykt billig, men kanskje kjedelig i en hel uke?)

Har noen vært her i juli, er det varmt? Andre steder som er bra å besøke?

Anonymous poster hash: d3f89...9f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Athen kansje? :-)

AnonymBruker
Skrevet

Palma?

Barcelona?

Nice?

Anonymous poster hash: 6c419...351

AnonymBruker
Skrevet

Athen kansje? :-)

Vi var faktisk i Athen ifjor :) Likte det godt!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Palma?

Barcelona?

Nice?

Anonymous poster hash: 6c419...351

Har sjekket ut både Barcelona og Nice men virker som det er dyrt med fly og hotell der, i tillegg så er det jo ganske dyrt å leve. Men får sjekke enda en gang om man man få noe rimeligere! :D Er ikke palma mest sånn sydenjalla? Har aldri vært der så correct me if im wrong

TS

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi var i Barcelona i fjor og synes ikke prisene for mat å drikke var spesielt høye. Men i Juli koster nok fly og hotell endel. Utover det likte vi Barcelona svært godt og ønsker oss gjerne tilbake

AnonymBruker
Skrevet

Har noen vært i St. Petersburg? Det kan jo også være et alternativ, sykt billig fly iallefall.

TS

Skrevet

Vi var faktisk i Athen ifjor :) Likte det godt!

TS

Åja :) Var det greit og finne frem til ting, eller føltes byen veldig stor? Har veldig lyst til å reise dit selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Åja :) Var det greit og finne frem til ting, eller føltes byen veldig stor? Har veldig lyst til å reise dit selv

Vi bodde i Glyfada, ved kysten, for å få litt strandliv med i ferien. Det tok ca en halvtime med trikk inn til sentrum derifra, trikken går lands hele kysten og innom mange strender, så sånn sett kan det anbefales :)

Jeg synes byen virket grei, vi var mest rundt i turistområdene, som ligger spredt rundt akroplis. Det er greit å navigere når man skjønner hvor man er i forhold til Akropolis. Byen er nok veldig stor ja, men vi dro ikke noen andre steder enn de stedene som var verdt å se, og i tillegg litt rundt i Glyfada. Var der i en uke, og syntes vi fikk godt utbytte av tiden. Det er metro der, så det skal uansett gå greit å finne frem. Det var ganske varmt når vi var der (begynnelsen) av august, så om man skal være der lengre så kan det være greit å ta trikken ut til havet!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Barcelona er en veldig trivelig by som gir deg alle de ønskene du har på listen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Barcelona er en veldig trivelig by som gir deg alle de ønskene du har på listen din :)

Har skjønt den er en favoritt hos mange ja! Nå må jeg bare finne den beste prisen for fly og et greit hotell!

Skrevet

Okei, vi har et dilemma. Jeg og kjæresten tenker å dra på en én-ukes ferie i Europa slutten av juli. Vi vil ikke ha en typisk syden-charterferie, men litt storbyliv og kultur. Kan godt ligge på stranda, men ikke heeele tiden.

Siden det er sykt varmt i Europa på denne tiden så tror jeg ikke vi orker å være et sted som ikke har kyst/vann, når vi skal være i en uke.

Det bør ikke koste mer enn 10 000 for fly + hotell i en uke.

Steder vi har vurdert er

Malta (mye språkreisestudenter + varmt?)

Sicilia (dyrt og varmt?)

Gdansk (sykt billig, men kanskje kjedelig i en hel uke?)

Har noen vært her i juli, er det varmt? Andre steder som er bra å besøke?

Hva med Den Haag i Nederland? Omtrent på størelse med Oslo, og lange badestrender like utefor sentrum. Trikk direkte fra sentrum. Og også kort vei til Amsterdam og andre nederlandske byer hvis man har lyst.

Skrevet

San Sebastian er helt fantastisk. Der får du tre flotte strender, fantastisk mat og kultur. En slående vakker by på størrelse med Trondheim. En time med buss så er dere i Bilbao, og der kan dere gå på Guggenheim-museet. Klimaet et veldig behagelig da man ikke får den trykkende heten som man får på Middelhavskysten. Hele regionen (Baskerland) er veldig flott å reise i og det er lett å komme seg rundt med buss. Anbefales på det varmeste! Norwegian har avganger til Bilbao onsdag og lørdag og det går buss direkte fra flyplassen til San Sebastian. For de som ikke er kjent - San Sebastian er en kystby som ligger i Baskerland i Nord-Spania, noen få mil fra grensa til Frankrike.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Har skjønt den er en favoritt hos mange ja! Nå må jeg bare finne den beste prisen for fly og et greit hotell!

Vi bodde på hotell barcelona princess, fin beliggenhet. Men det er nok litt dyrere i juli enn når vi var der

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Barcelona i juli for 2 år siden, betalte 3300 kr per pers for en uke for fly og hotell :-) sjekk ut expedia :)

Anonymous poster hash: 27d58...dd2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Den Haag i Nederland? Omtrent på størelse med Oslo, og lange badestrender like utefor sentrum. Trikk direkte fra sentrum. Og også kort vei til Amsterdam og andre nederlandske byer hvis man har lyst.

Takk for tipset! Det høres veldig bra ut! :D Hadde jeg aldri kommet på selv

AnonymBruker
Skrevet

San Sebastian er helt fantastisk. Der får du tre flotte strender, fantastisk mat og kultur. En slående vakker by på størrelse med Trondheim. En time med buss så er dere i Bilbao, og der kan dere gå på Guggenheim-museet. Klimaet et veldig behagelig da man ikke får den trykkende heten som man får på Middelhavskysten. Hele regionen (Baskerland) er veldig flott å reise i og det er lett å komme seg rundt med buss. Anbefales på det varmeste! Norwegian har avganger til Bilbao onsdag og lørdag og det går buss direkte fra flyplassen til San Sebastian. For de som ikke er kjent - San Sebastian er en kystby som ligger i Baskerland i Nord-Spania, noen få mil fra grensa til Frankrike.

Spennende! Takk for tipset, dette hadde jeg heller aldri kommet på selv. Høres veldig lovende ut. Nå har jeg sååå mange destinasjoner jeg må sjekke ut fremover i livet :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Barcelona i juli for 2 år siden, betalte 3300 kr per pers for en uke for fly og hotell :-) sjekk ut expedia :)

Anonymous poster hash: 27d58...dd2

Det var jo meget billig! har faktisk ikke sjekka expedia enda. :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde på hotell barcelona princess, fin beliggenhet. Men det er nok litt dyrere i juli enn når vi var der

Det noteres :) alle tips sjekkes ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...