AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Hei! Jeg er veldig opptatt av å plukke opp avføringen til hunden min. Når jeg går i sentrum/nabolaget her, så er det kun to offentlige søppelbøtter, og de står ved siden av hverandre. Det er sjeldent turen min går forbi disse to søppelbøttene, da de står midt i en skolegård. Er det godtatt å hive posen i en søppeldunk som tilhører et annet hus enn mitt eget? Jeg ville godtat om noen hev posen sin i min dunk, sålenge de plukker opp. Men føler meg skikkelig frekk om jeg kaster posen i dunken til noen andre. Jeg har ikke alltid så lyst til å gå og bære på posen hele turen heller, så jeg titter meg litt rundt og ender opp med å hive posen opp i dunken til noen andre likevel.. Hva tenker dere? Er det frekt, eller det greit? Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Så lenge posen er lukket ordentlig synes jeg det er helt greit. Anonymous poster hash: 91dd9...042 13
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Dette har det vært lange tråder om før. Kort sagt; noen syns det er den frekkeste synd, andre syns det er bra at man rydder etter seg. Så det er gambling, med mindre du ringer på og spør. Anonymous poster hash: 4d9a5...1c7 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Det er ikke ok å hive dette oppi andres søplepann. Du klarer vel å bære posene hjem og kaste dem i din egen. Anonymous poster hash: 3e6a7...89b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 Absolutt ingen problemer. Smårusk som hundeposer, flasker, sjokoladepapir, takeawaymat etc, vil jeg skal kastes i søpla mi enn ut på fortauet en eller annen plass. Jeg har aldri reagert på dette. Anonymous poster hash: fe105...8b8 35
Gjest Eurodice Skrevet 3. mars 2015 #7 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Det er ikke greit. Vi som har disse beholderne stående på gårdsplassen, har betalt for dem og vil ikke ha andres søppel oppi dem. De blir fylt fort nok opp av det vi selv kaster. Her jeg bor, har vi kildesortering. Endret 3. mars 2015 av Arabella 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #8 Skrevet 3. mars 2015 Synes ikke det er greit. Folk som bor langs veier hvor mange går tur opplever ofte å få spannene fyllt opp av andres bæsjeposer. Det har jeg selv opplevd... IKKE kjekt når man skal hive bosset sitt, og så ligger det ørtiførti bæsjeposer oppi der. Det lukter ikke bra med så mye bæsj, og jeg trenger plassen selv. Jeg har selv hund, og jeg tar altlid med meg bæsjen hjem eller hiver i offentlig spann langs veien. Anonymous poster hash: 06a14...be3 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #9 Skrevet 3. mars 2015 For min del er det greit med "ufarlige" ting som et og annet sjokoladepapir, ispinne o.l. men ikke hundeposer. Kastes det noe spisst oppå hundeposen kan den spjæres, og jeg vil ikke ha ei søppelkasse som stinker hundedritt stående rett utenfor stuedøra. Jeg har forståelse for at de som bor langs turveier, hvor det faktisk kan utgjøre en del, overhodet ikke synes det er greit med noe som helst avfall. Anonymous poster hash: 0441a...379 4
Gjest Margit Spat Skrevet 3. mars 2015 #10 Skrevet 3. mars 2015 Jeg synes ikke det er greit. Bær med deg posen hjem hvis du ikke går forbi noen offentlige dunker langs din vei. Jeg har også hund selv, og synes ikke det er ok dersom mange andre skal fylle søppeldunken vår med hundeposer når jeg trenger plassen selv. Unntakene er: 1. Hos folk man kjenner og som har sagt at det er helt i orden. 2. Hos de som har merket søppeldunken sin med "Kast gjerne hundeposer her" e.l. (Noen i nabolaget mitt har det, og der kvier jeg meg ikke for å kaste posen.)
MissPierce Skrevet 3. mars 2015 #11 Skrevet 3. mars 2015 Hadde kontaktet komunen å bedt de sette ut flere søppeldunker. Vil de at folk rydder etter seg, så bør de også legge til rette for det. Å jeg synes det er helt greit å kaste i andres søppeldunker. Men tar alltid dobbelt med pose, og knyter godt igjen. Er kassen tom så kaster jeg ikke i den, da det fort blir hull pga alt som havner oppå. 3
Gjest gundagrynte Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Hei! Jeg er veldig opptatt av å plukke opp avføringen til hunden min. Når jeg går i sentrum/nabolaget her, så er det kun to offentlige søppelbøtter, og de står ved siden av hverandre. Det er sjeldent turen min går forbi disse to søppelbøttene, da de står midt i en skolegård. Er det godtatt å hive posen i en søppeldunk som tilhører et annet hus enn mitt eget? Jeg ville godtat om noen hev posen sin i min dunk, sålenge de plukker opp. Men føler meg skikkelig frekk om jeg kaster posen i dunken til noen andre. Jeg har ikke alltid så lyst til å gå og bære på posen hele turen heller, så jeg titter meg litt rundt og ender opp med å hive posen opp i dunken til noen andre likevel.. Hva tenker dere? Er det frekt, eller det greit?Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 Helt greit Vi har egen søplekasse og her hiver folk hundeposene sine...Bedre det enn at de ikke plukker opp eller hiver posen på gata eller ved veien
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #13 Skrevet 3. mars 2015 Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 TS her. Ser så langt ut som de fleste ikke synes dette er greit. Da har jeg følt ganske riktig. Prøver å leggr ved en avstemning her, hvis det går. Har aldri laget sånn før Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 Anonymous poster hash: ba0ce...1f9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #14 Skrevet 3. mars 2015 Jeg synes folk bør være ekstra overbærede til hundeiere som hiver hundeposer i søpla deres. Alternativet er faktisk at mange hundeiere plukker opp bæsjen i hundeposen, men hiver den i naturen når "kysten er klar". Anonymous poster hash: fe105...8b8 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #15 Skrevet 3. mars 2015 Helt greit for meg. Hender jeg kaster bæsjen i andres søppel btw Anonymous poster hash: dfa86...720 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #16 Skrevet 3. mars 2015 TS igjen. Jeg personlig vil heller at folk skal hive bæsjeposen sin i søppla mi, enn at det skal ligge bæsj i hele grøftekanten bortover. Det er svært mange som ikke plukker opp etter seg her jeg bor. Men det kan nok ha en sammenheng med at det nesten bare er private søppeldunker her, og at man føler seg litt frekk om man hiver i søppeldunken til noen andre. Jeg pleier å gå ganske lange turer, og da synes jeg selv at det er kjipt å skulle bære på bæsjeposen i 45-60 minutter. Spesielt om vinteren.... Jeg tror jeg skal gjøre som MissPierce skriver, og sende en mail til kommunen angående flere offentlige dunker. Anonymous poster hash: ba0ce...1f9 7
Gjest Margit Spat Skrevet 3. mars 2015 #17 Skrevet 3. mars 2015 Jeg synes folk bør være ekstra overbærede til hundeiere som hiver hundeposer i søpla deres. Alternativet er faktisk at mange hundeiere plukker opp bæsjen i hundeposen, men hiver den i naturen når "kysten er klar". Anonymous poster hash: fe105...8b8 Jeg vet folk gjør det, og det er noe av det teiteste jeg kan tenke meg. Sånn bortsett fra å knytte fast posen i et tre e.l, som jeg også har sett. Det er jo faktisk bedre å la bæsjen ligge, og bli borte av seg selv, enn å pakke den i tregt nedbrytbar plast og slenge den avgårde.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #18 Skrevet 3. mars 2015 Jeg bor i by og har søppeldunken stående ved postkassene som står ved veien. Her er det mange hundeeiere som går på tur med hundene sine. Og selvfølgelig kan de hive bæsjen som er pakket inn i dunken min. Skulle da bare mangle Anonymous poster hash: 74685...c2e 6
Howl Skrevet 3. mars 2015 #19 Skrevet 3. mars 2015 Jeg ser faktisk ikke problemet med å bruke andres søppeldunker. Det er jo bedre enn å la det ligge eller kaste posen ut i naturen? Og hvor mye plass tar egentlig en bæsjepose i en diger dunk? Jeg har hund og benytter meg både av min egen og andres søppeldunker, men så kjenner vi hverandre godt i nabolaget også. Det er jo ikke engang eierne av søppeldunkene som tømmer dem? 8
BlåSwix Skrevet 3. mars 2015 #20 Skrevet 3. mars 2015 Nå bor jeg ved en vei, så her kaster folk hundebæsjen i min dunk. Heller det enn at den flyter rundt omkring, selv om jeg aller, aller helst ser at de kaster den hos seg selv. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå