Gå til innhold

Spise så mye frukt man vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg med frukten din du, synes det blir hysterisk å si at frukt ikke er sunt, masse kalorier, masse sukker... Frukt er sunt. Nei man kan ikke spise ubegrenset, men det gjelder faktisk det aller meste. Ingenting er sunt i for store mengder.. Herlighet, hva er det verden har blitt til... Dette fitnessgreiene har tatt helt av. Man skal ikke ha dårlig samvittighet av å spise frukt

Anonymous poster hash: c094b...b1c

• Liker 5
Skrevet

Så det er altså mer kalorier i en appelsin enn i en banan?

Det kan det være.

Skrevet

Jeg mener at om man spiser en svær appelsin og en svær banan, og masse annet frukt så kommer du fort opp i 500 kalorier, 2 store appelsiner kan jo inneholde nesten 300 kalorier til sammen..

Skrevet

Jeg mener at om man spiser en svær appelsin og en svær banan, og masse annet frukt så kommer du fort opp i 500 kalorier, 2 store appelsiner kan jo inneholde nesten 300 kalorier til sammen..

Okei, det er sant. Takk :-)

Skrevet (endret)

Når man slanker seg, så må man ligge i kaloriunderskudd.

Siden frukt ikke nødvendigvis er kalorifattig samtidig som det gjerne smaker godt, så er det lett å komme over slik at man er i kalorioverskudd.

Når det er sagt, så er det både lettere (og mindre sunt) å komme i kalorioverskudd med sjokolade og hamburgere.

Men skal man gå ned i vekt, så kan man f.eks. ikke spise 20 bananer. Ikke 5 en gang, om en har spist normalt ellers.

Endret av Jade
Skrevet

altså appelsin har 37 kalorier i 100 gram og banan har 83

så 100 gram banan inneholder mer kalorier enn 100 gram appelsin, men mine appelsiner veier godt over 300 gram og bananene veier rundt 1-150 så vil jo appelsinen ha mer kalorier

AnonymBruker
Skrevet

Dersom TS er normalvektig syns jeg ikke det har noe for seg å snakke om kalorier i frukt. Hun er ung og kan være lettpåvirkelig. Man trenger ikke gå og tenke i kalorier når man har en normal innstilling til mat og spiser normalt. Noe jeg regner med TS gjør når vekten hennes er stabil.

Syns man heller kan fokusere på om det er bra for mage og hode å spise mye frukt. Jeg mistenker at det ikke er bra for magen å spise mye frukt mellom nesten hvert måltid, men dette er bare en mistanke.

Anonymous poster hash: 11345...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...