AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg mottar for tiden arbeidspenger, og tar det i utgangspunktet for gitt at det her blir trukket skatt på samme måte som før. Altså at så lenge jeg ikke justerer noe selv, fortsetter man å trekke skatt som før. Jeg får 11 890 kroner brutto hver 14. dag, og får av dette utbetalt 10 038. Det blir trukket skatt ihh tabell 7119 (usikker på hvilken tabell jeg ble trukket etter før, men jeg var i 100% jobb og jeg regner med at skatten lå på disse obligatoriske noenogtredve prosentene...). Jeg betaler med andre ord 1852 kroner i skatt av hver utbetaling. Det betyr 23 780 kroner brutto inn i måneden, som jeg skatter 3794 kroner av. Dette er jo fryktelig lite?? Har man endret tabelltrekket mitt automatisk idet jeg ble arbeidsledig? Skjønner ikke dette. Anonymous poster hash: 50111...037
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Er det ingen som vet noe om dette? Altså (automatisk) skattetrekk av dagpenger? Anonymous poster hash: 50111...037
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Hvor lenge har du mottatt dagpenger da? Og er inntekten din i år betydelig redusert i forhold til i fjor? Anonymous poster hash: bfa65...058
Gjest Phoenix Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 (endret) sjekk opp hva du skattet før du ble arbeidsledig tabelltrekk synker når man skatter mindre. Endret 4. mars 2015 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Hvor lenge har du mottatt dagpenger da? Og er inntekten din i år betydelig redusert i forhold til i fjor? Anonymous poster hash: bfa65...058 Siden juni i fjor. Ja, den er jo redusert iom at dapenger utgjør ca. 66% av lønnen jeg hadde. Jeg har jobbet bittelittegranne mens jeg har mottatt dagpenger, men her har jo vinninga gått omtrent opp i spinninga... Jeg oppgir selvfølgelig det jeg jobber, og blir trukket tilsvarende i dagpenger. I tillegg har jeg hatt noe inntekt på enkeltpersonforetak (også oppgitt), hvor inntekten har vært en god del høyere enn trekket. Men dette kan jeg jo inntil videre holde utenfor, summen har jeg jo ikke oppgitt (enda). (Med andre ord - skattetrekket som er satt for meg har man ikke hatt grunnlag for å justere ut fra denne inntekten.) sjekk opp hva du skattet før du ble arbeidsledig tabelltrekk synker når man skatter mindre. Jeg skattet ut fra en inntekt på ca. 440 000, har fått igjen litt på skatten de siste årene. Anonymous poster hash: 50111...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå