AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har fått et inntrykk av at det er overveiende "white trash" som eier staff og andre raser med "kamphund"-utseende. Virkelig! Det finnes sikkert den type hunder i mer intellektuelt møblerte hjem også, men i hjembyen min holder mesteparten av staffene til på "østkanten", en tung overvekt av eierne deres er kortvokste menn som overkompenserer med muskelbygging, eller ihjelsminka billig-bimboer. De fleste har store skrivevansker og argumenterer som små barn i diskusjoner. De forguder Cesar Millan, og uttaler seg som hundeeksperter i kraft av å ha sett noen episoder av Hundemishandleren på TV. Andre treningsmetoder har de aldri satt seg inn i, fordi det er så vanskelig å lese bøker, og dyrt å gå på kurs. Inntrykket jeg har fått av staffeeiere er markant forskjellig fra inntrykket jeg har fått av eiere av samtlige andre raser. Kanskje med unntak av korthåret chihuahua og dvergpinscher. De som eier disse miniatyrene havner ofte i samme kategori som staffeeierne. Forskjellen er at chihuahuaeierne sannsynligvis har jobb eller kredittkort Anonymous poster hash: e977c...837 4
Christiania_Oslo Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Enig med deg der egentlig. Er overkant mange sånne wannabe gangsters med staff bikkjer som bruker dem som en forstørret brystkasse/penisforlenger. Det er liksom stilen, sæggebukse,caps,tribals,kjettingkjede og staff bikkje. Mange av dem behandler ikke bilkja bra heller, var på besøk hos en sånn type for 2år siden og han skulle hele tiden putte hånda i kjeften på bikkja for å vise "den respekterer meg og biter ikke"bikkja såklart snudde seg vekk for ville ikke ha hånda i kjeften men han fyren fortsatte...det blir jo som om jeg skal dra deg i håret igjen og igjen og igjen for å bevise at du er såååå snill og respekterer meg, til slutt ville det nok ha klikka for deg tror jeg:) mange av dem snakker veldgi "brutalt"til bikkja også for å tøffe seg. Har selv en cane corso(mastiff)som har et skummelt utseende, men jeg har ikke den for å vise meg frem eller tøffe meg(selvom ja,jeg bor på østkanten) jeg skjønner ikke at folk selger "skumle"hunder når det dukker opp den ene Ronny fyren etter den andre, me. Det er vel bare for pengenes skyld. 2
Gjest Evans Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Det var en lignende tråd på kjæledyr-forumet, ganske morsom tråd, men finner den ikke igjen. Jeg har en fordom, og det er de som setter inn store balle-implantater på hunden sin, så den skal få størst mulig baller. Da tenker jeg at det er ett eller annet eieren prøver å kompensere for.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har fått et inntrykk av at det er overveiende "white trash" som eier staff og andre raser med "kamphund"-utseende. Virkelig! Det finnes sikkert den type hunder i mer intellektuelt møblerte hjem også, men i hjembyen min holder mesteparten av staffene til på "østkanten", en tung overvekt av eierne deres er kortvokste menn som overkompenserer med muskelbygging, eller ihjelsminka billig-bimboer. De fleste har store skrivevansker og argumenterer som små barn i diskusjoner. De forguder Cesar Millan, og uttaler seg som hundeeksperter i kraft av å ha sett noen episoder av Hundemishandleren på TV. Andre treningsmetoder har de aldri satt seg inn i, fordi det er så vanskelig å lese bøker, og dyrt å gå på kurs. Inntrykket jeg har fått av staffeeiere er markant forskjellig fra inntrykket jeg har fått av eiere av samtlige andre raser. Kanskje med unntak av korthåret chihuahua og dvergpinscher. De som eier disse miniatyrene havner ofte i samme kategori som staffeeierne. Forskjellen er at chihuahuaeierne sannsynligvis har jobb eller kredittkort Anonymous poster hash: e977c...837 Jeg har i grunnen helt motsatt inntrykk av staffeeiere. Ser utrolig lite støtte til CM og liknende "treningsmetoder" og opplever eierne som veldig interessert i diverse hundesporter, ernæring osv. Jeg kan selvfølgelig ikke være objektiv da jeg er staffeeier selv, og så absolutt ikke går under kategori oversminket bimbo Svigers er begge i politiet (krimsjef og jurist) og har også staff. Tror kanskje at det er lettere å se hvorfor boleklumpene har staff, og at man dømmer deretter. Man legger nok ikke like mye merke til de typiske hundeeierne (allværsjakke, fjellsko, fire bæsjeposer stikkende ut av lomma) og heller ikke hvilken rase de har ved siden av seg. Jeg har ofte fordommer mot pomeranianeiere. Ser automatisk for meg bleket hår, silikonpupper og påtegnede øyenbryn. Lite fokus på lydighet og hundens språk. Må ha hunden med overalt og har den gjerne på armen på matbutikken, "den er jo så liten". Argh!Anonymous poster hash: 045d7...507
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har i grunnen helt motsatt inntrykk av staffeeiere. Ser utrolig lite støtte til CM og liknende "treningsmetoder" og opplever eierne som veldig interessert i diverse hundesporter, ernæring osv. .... Man legger nok ikke like mye merke til de typiske hundeeierne (allværsjakke, fjellsko, fire bæsjeposer stikkende ut av lomma) og heller ikke hvilken rase de har ved siden av seg. Nei, nei, nei. Disse har ikke staff, de har retriever, spaniel eller gjeter. "De andre" som har staff vil bare ha en hund, på linje med de som har berner sennen, pyreneer og leonberger. De som har rottweiler og schäfer er en slags hybrider mellom MC-berter, torpedoer og hundesportsfolk. Jeg har ofte fordommer mot pomeranianeiere. Ser automatisk for meg bleket hår, silikonpupper og påtegnede øyenbryn. Lite fokus på lydighet og hundens språk. Må ha hunden med overalt og har den gjerne på armen på matbutikken, "den er jo så liten". Argh!Anonymous poster hash: 045d7...507 Der er vi enige. De stakkars veskehundene blir aldri "sett" av de lufthuene som eier dem. Anonymous poster hash: e977c...837 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 I Oslo ser du veldig stor forskjell på rasen på østkanten og vestkanten. Det er ikke mye "muskelhunder" på beste vestkant. De har jakthunder, settere, retrievere, spaniels og en og annen fuglehund her og der av andre sorter. Om de jakter, er vel ikke så sikkert. Østkanten er det særdeles lite settere å se. Treffer du på en ung, ikke-vestlig mann med hund, så er det ikke en eller annen søt liten miniatyrhund han har. Chihuahuaer eies av unge jenter som ikke skjønner at hunden deres ikke er velkommen inne et hvert sted. Uansett om det er matbutikk eller restaurant. Hunden kan ikke være hjemme alene, og sånn er det å ha hund visstnok. De er oversminka, har langt hår og en eller annen "design" veske. Ikke alle klarer å stave chihuahua engang... De er også overbevist om at hunden ikke er utstyrt med bein som kan brukes. Schäfereiere liker å snakke om hvor hardt hunden deres biter. De skal trene IPO, og det beste er å fortelle om hvilke slektninger av hunden som er politihunder og at den kan bite. Det er ikke mulig å gå forbi bilen deres uten at den står og hopper og det brøler inni der, de henger kun på schäferhundklubbens treningsområder og går ikke tur der de møter andre mennesker. Eiere av showschäfere er ekstremt opptatt av å fortelle at hundene deres er like bra som brukschäfere til en hver ting, men ingen har resultater å vise til, ei heller en slektning som er politihund. Settereierne liker å løpe rundt i skogen i kondomdrakt, mener marka er for de, at deres hund er unntatt alle bestemmelser om båndtvang, kjører SUV, og snakker ustanselig om tvangsapportering og lederskap. De bor da på beste vestkant. Rottweilere eies av små menn eller overvektige (gjerne litt maskuline) kvinner. Det er veldig viktg å fortelle hvor tung hunden er, og den skal veie over 60 kg. Amstaff tilhengere klarer ikke å diskutere rasen uten å poste bilder av amstaff med barn. Alle som er litt engstelige for store hunder (og har da en liten hund selv), kommer alltid med argumentet om "hva om det hadde vært et barn" dersom to hunder braker sammen, en hund tar en sau eller et rådyr. Siden svært få hunder ikke klarer å se forskjell på barn og rådyr... Menn med miniatyrhunder og mynder er homofile. Damer med "muskelhunder" er lesbiske. Småhundeiere trur at de er første til å spørre eiere av store hunder om de har fått frokost idag om de treffes på tur. Og trur at det er like morsomt å høre gang nummer 565. En hver person som eier (eller låner) 5 sauer på et lite jorde og en border collie er overbevist om at de er bønder. De er også overbevist om at de ikke finnes andre gjeterhunder her på kloden enn border collier. Hundeeiere generelt synes at det er helt greit at du snakker dritt om gubben, kona, bilen, huset, ungene, hytta, dialekten, jobben, klesstilen og hva det enn måtte være, men ikke bikkja. Nåde deg om du sier noe negatvt om den. Men de synes det er likevel på sin plass å kritisere andres hunder og hundehold. Alle som ikke har samme hundehold eller treningsfilosofi som de selv er enten dyremishandlere eller pølsetanter. En hver dommer som ikke liker hunden deres, er inkompetente, dummer og har glemt den hvite stokken sin. Det er heller aldri deres feil at det gikk dritt på en konkurranse, men alltid dommer som dømmer dustete, værforholdene var for dårlig, hunden ved siden av stirret på den, det var noen utenfor ringen som ødela. Det er plent umulig å si ordene "vi kan ikke øvelsen bra nok enda". Samtlige hundeeire bor i hus som brenner ned minst fire ganger i året, hvor de stadig vekk har besøk av unger, gamle tanter, rumenske tiggere og andre mennesker som ikke klarer å ta seg ut på egenhånd, og de redder hundene sine hver eneste gang. Anonymous poster hash: 8516a...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Jøss, jeg har ikke peiling på hund det er helt sikkert. Har tatt grundig feil av vennene mine helt til nå. Anonymous poster hash: 45481...ce0
Saleried Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 I Oslo ser du veldig stor forskjell på rasen på østkanten og vestkanten. Det er ikke mye "muskelhunder" på beste vestkant. De har jakthunder, settere, retrievere, spaniels og en og annen fuglehund her og der av andre sorter. Om de jakter, er vel ikke så sikkert. Østkanten er det særdeles lite settere å se. Treffer du på en ung, ikke-vestlig mann med hund, så er det ikke en eller annen søt liten miniatyrhund han har. Chihuahuaer eies av unge jenter som ikke skjønner at hunden deres ikke er velkommen inne et hvert sted. Uansett om det er matbutikk eller restaurant. Hunden kan ikke være hjemme alene, og sånn er det å ha hund visstnok. De er oversminka, har langt hår og en eller annen "design" veske. Ikke alle klarer å stave chihuahua engang... De er også overbevist om at hunden ikke er utstyrt med bein som kan brukes. Schäfereiere liker å snakke om hvor hardt hunden deres biter. De skal trene IPO, og det beste er å fortelle om hvilke slektninger av hunden som er politihunder og at den kan bite. Det er ikke mulig å gå forbi bilen deres uten at den står og hopper og det brøler inni der, de henger kun på schäferhundklubbens treningsområder og går ikke tur der de møter andre mennesker. Eiere av showschäfere er ekstremt opptatt av å fortelle at hundene deres er like bra som brukschäfere til en hver ting, men ingen har resultater å vise til, ei heller en slektning som er politihund. Settereierne liker å løpe rundt i skogen i kondomdrakt, mener marka er for de, at deres hund er unntatt alle bestemmelser om båndtvang, kjører SUV, og snakker ustanselig om tvangsapportering og lederskap. De bor da på beste vestkant. Rottweilere eies av små menn eller overvektige (gjerne litt maskuline) kvinner. Det er veldig viktg å fortelle hvor tung hunden er, og den skal veie over 60 kg. Amstaff tilhengere klarer ikke å diskutere rasen uten å poste bilder av amstaff med barn. Alle som er litt engstelige for store hunder (og har da en liten hund selv), kommer alltid med argumentet om "hva om det hadde vært et barn" dersom to hunder braker sammen, en hund tar en sau eller et rådyr. Siden svært få hunder ikke klarer å se forskjell på barn og rådyr... Menn med miniatyrhunder og mynder er homofile. Damer med "muskelhunder" er lesbiske. Småhundeiere trur at de er første til å spørre eiere av store hunder om de har fått frokost idag om de treffes på tur. Og trur at det er like morsomt å høre gang nummer 565. En hver person som eier (eller låner) 5 sauer på et lite jorde og en border collie er overbevist om at de er bønder. De er også overbevist om at de ikke finnes andre gjeterhunder her på kloden enn border collier. Hundeeiere generelt synes at det er helt greit at du snakker dritt om gubben, kona, bilen, huset, ungene, hytta, dialekten, jobben, klesstilen og hva det enn måtte være, men ikke bikkja. Nåde deg om du sier noe negatvt om den. Men de synes det er likevel på sin plass å kritisere andres hunder og hundehold. Alle som ikke har samme hundehold eller treningsfilosofi som de selv er enten dyremishandlere eller pølsetanter. En hver dommer som ikke liker hunden deres, er inkompetente, dummer og har glemt den hvite stokken sin. Det er heller aldri deres feil at det gikk dritt på en konkurranse, men alltid dommer som dømmer dustete, værforholdene var for dårlig, hunden ved siden av stirret på den, det var noen utenfor ringen som ødela. Det er plent umulig å si ordene "vi kan ikke øvelsen bra nok enda". Samtlige hundeeire bor i hus som brenner ned minst fire ganger i året, hvor de stadig vekk har besøk av unger, gamle tanter, rumenske tiggere og andre mennesker som ikke klarer å ta seg ut på egenhånd, og de redder hundene sine hver eneste gang. Anonymous poster hash: 8516a...ee0 Hahaha! :'D Mer!
maskineple Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå