Gå til innhold

Diane/Zyrona - Huden har kjempeutbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Håper noen har noen trøstende ord eller lignende erfaringer å komme med her.

Jeg har begynt på Zyrona mot uren hud for litt over 2 uker siden, da jeg lenge har slitt med store underjordiske kviser i ansiktet og på brystet. Første uken roet det seg litt, men nå klikker det for huden min. Kviser i både panne, kinn, hake og ja.. fant en diger kvise på øret(??) i går liksom. Er det vanlig at huden går litt amok før det roer seg? Forventet absolutt ikke bedring med en gang, men at det skulle bli så ille var jeg ikke helt forberedt på. Føler meg helt forferdelig, og tør ikke å gå ut av huset.. :sjenert:

Har også tenkt at jeg var dum som sa ja takk til Zyrona i stedet for Diane, da jeg har lest enkelte tråder om at denne ikke fungerer like bra. Skal i alle fall si at jeg vil ha Diane neste gang.

Så ja, er det noen av dere som har erfaringer med at huden blir mye verre før den blir bedre?

Setter kjempepris på all tilbakemelding! :blomst:

Hilsen fortvilet jente 24 som har ønsket seg vakker hud i 8 år.

Anonymous poster hash: fc48e...b1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt på denne jeg :blomst:

Skrevet

Jeg har ikke brukt zyrona, men brukte mycrogynon før jeg gikk over til Diane.
Det var egentlig ikke en periode der det var "verre" eller at det var veldig utbrudd og så gikk det over.
Gikk egentlig ganske fort fra kvisete til ren hud med diane.

For meg da...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt zyrona, men brukte mycrogynon før jeg gikk over til Diane.

Det var egentlig ikke en periode der det var "verre" eller at det var veldig utbrudd og så gikk det over.

Gikk egentlig ganske fort fra kvisete til ren hud med diane.

For meg da...

Så fint å høre at det funka for deg :) Da er det nok bare jeg som er uheldig..! Krysser fingrene for at det blir bedre etterhver som jeg kommer meg videre i brettene.

Tusen takk for svar! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Diane i mange år, funket raskt og greit. Så lot jeg meg overtale av apoteket til å prøve Zyrona, som var billigere. Kvisene poppet ut, som du beskriver. Etter ett brett gikk jeg tilbake til Diane, da ble huden bedre etter noen dager.

Just sayin' :)

Anonymous poster hash: 54ab5...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Diane i mange år, funket raskt og greit. Så lot jeg meg overtale av apoteket til å prøve Zyrona, som var billigere. Kvisene poppet ut, som du beskriver. Etter ett brett gikk jeg tilbake til Diane, da ble huden bedre etter noen dager.

Just sayin' :)

Anonymous poster hash: 54ab5...7f2

Tuusen takk for svar! :)

Da drar jeg til apoteket å henter ut Diane så fort som mulig!

Arrrrg, angrer så på at jeg tok i mot Zyrona.. :dry:

Skrevet

Var faktisk hos legen i dag, og spurte om Diane, da jeg har hatt det samme problemet selv.
Har akkurat blitt ferdig med anibiotikakur, men frykter tilbakefall.

Hun sa visst at Diane var for farlig osv, så gikk skuffet hjem..
nesten så jeg vurderer å bytte lege.. :laugh:

Skrevet

2 uker er ikke lenge, gi det litt tid! Jeg har ikke merket noe forskjell på huden de gangene jeg har fått Zyrona eller Feminil, er kjempefornøyd med begge to. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Var faktisk hos legen i dag, og spurte om Diane, da jeg har hatt det samme problemet selv.

Har akkurat blitt ferdig med anibiotikakur, men frykter tilbakefall.

Hun sa visst at Diane var for farlig osv, så gikk skuffet hjem..

nesten så jeg vurderer å bytte lege.. :laugh:

Antibiotika løser ingenting! Har lest myyye om dette og gått på det selv. Det holder det i sjakk, men med en gang man slutter går hormonene tilbake til sånn de var. Er synd at de fleste vanlige leger har så dårlig kunnskap om acne.

Bruk 6 minutter på å se denne videoen: http://www.carolinehirons.com/search/label/hormonal%20acne

Anonymous poster hash: d4888...d33

Skrevet

Antibiotika løser ingenting! Har lest myyye om dette og gått på det selv. Det holder det i sjakk, men med en gang man slutter går hormonene tilbake til sånn de var. Er synd at de fleste vanlige leger har så dårlig kunnskap om acne.

Bruk 6 minutter på å se denne videoen: http://www.carolinehirons.com/search/label/hormonal%20acne

Anonymous poster hash: d4888...d33

Jeg vet, hatt to antibiotika kurer på to år, men virker som at den eneste løsningen hun legen min har er antibiotika eller roaccutane.. orker ikke slike kurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...