AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Titt og ofte når jeg går på butikken, skvetter jeg av skrik og brøl fra barn og foreldre. Barnet vil ha noe og mor/far sier nei. Barnet starter da å skrike/gråte/rope og foreldre kjefter på ungen... I går opplevde jeg en unge som hørtes ut som om han ble skadet, og skrek med sterkeste grad i ti minutter, bli slept gjennom butikken og jeg kunne høre gutten rope helt ut til bilen(!) ... Bare fordi han ikke fikk det godteriet han ville ha... Hva slags barneoppdragelse er det noen foreldre har gitt ungene sine? Andre ganger er det lekebutikken hvor barn gråter og skriker. Min på 5 kikker hen på leker, spør om det kan få noe og om svaret er nei, går barnet mitt videre og sier gjerne《da ønsker jeg meg en sånn til jul/bursdag》. Stakkars barn som har fått oppdragelse til å kunne skrike seg til ting...Anonymous poster hash: 1c073...65a 9
Fame Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Aner ikke. Unger er irriterende. Når jeg var liten ble jeg plassert i bilen med en gang jeg ble lei meg i butikken fordi jeg ikke fikk noe. Slutta å spørre 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 Populært innlegg #3 Skrevet 3. mars 2015 Det du beskriver er jo nettopp en unge som IKKE fikk skrike seg til ting Han ble slept hylende ut av butikken uten å få det han ville. Altså var det fornuftige foreldre som var i ferd med å lære ham nettopp det at hyling ikke hjelper, og som tok ham ut av butikken når han ikke sluttet. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: a002c...258 54
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Det du beskriver er jo nettopp en unge som IKKE fikk skrike seg til ting Han ble slept hylende ut av butikken uten å få det han ville. Altså var det fornuftige foreldre som var i ferd med å lære ham nettopp det at hyling ikke hjelper, og som tok ham ut av butikken når han ikke sluttet. Ser ikke problemet.Anonymous poster hash: a002c...258 Det er en fin grunn til at en gutt på 6-7 år føler det greit å oppføre seg slik. Om oppdragelsen startet først nå på butikken, har foreldrene feilet stygt i flere år før... TSAnonymous poster hash: 1c073...65a 14
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Ungen ble da i hvert fall slept ut i bilen, uten godteri, så noen skrike-seg-til-godteri oppdragelse var ikke det du nevnte noe eksempel på. Anonymous poster hash: 4a8bd...c06 5
79kreps Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 Unger er ikke irriterende, men unger uten oppdragelse er irriterende. Og mest irriterende av alt, foreldre som uansett oppførsel skal unnskylde barna sine. Han er bare trøtt, er bare sulten osv. Det er jo foreldres skyld, ikke barna. Når det er sagt så er det jo bedre å ikke gi etter når barnet blir hysterisk. Det gir seg jo etter noen ganger når de ser at det ikke hjelper. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #7 Skrevet 3. mars 2015 Det er en fin grunn til at en gutt på 6-7 år føler det greit å oppføre seg slik. Om oppdragelsen startet først nå på butikken, har foreldrene feilet stygt i flere år før... TSAnonymous poster hash: 1c073...65a Og hva får deg til å tro at oppdragelsen startet på butikken, da?Anonymous poster hash: 26a10...067 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #8 Skrevet 3. mars 2015 Unger er ikke irriterende, men unger uten oppdragelse er irriterende. Og mest irriterende av alt, foreldre som uansett oppførsel skal unnskylde barna sine. Han er bare trøtt, er bare sulten osv. Det er jo foreldres skyld, ikke barna. Når det er sagt så er det jo bedre å ikke gi etter når barnet blir hysterisk. Det gir seg jo etter noen ganger når de ser at det ikke hjelper. Og enda mer irriterende: kunnskapsløse tapere på kvinneguiden som lager tråder om emner de ikke kan noenting om. Som denne tråden.Anonymous poster hash: 26a10...067 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #9 Skrevet 3. mars 2015 Ungen ble da i hvert fall slept ut i bilen, uten godteri, så noen skrike-seg-til-godteri oppdragelse var ikke det du nevnte noe eksempel på.Anonymous poster hash: 4a8bd...c06 Nei, det var det som skjedde i går. Generelt er det ikke det jeg ser. Glemte å nevne t jenta på lekebutikken forrige uke fikk barbiedokke hun ville ha, for å la være å skape en scene i butikken. Til foreldre som gjør dette, skjerp dere! Det er et motsatte av barneoppdragelse og ennå flauere enn å ikke ha klart å avvente barnet med det i tidlig alder... fra første gang på butikken gjerne. TSAnonymous poster hash: 1c073...65a 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #10 Skrevet 3. mars 2015 Nei, det var det som skjedde i går. Generelt er det ikke det jeg ser. Glemte å nevne t jenta på lekebutikken forrige uke fikk barbiedokke hun ville ha, for å la være å skape en scene i butikken. Til foreldre som gjør dette, skjerp dere! Det er et motsatte av barneoppdragelse og ennå flauere enn å ikke ha klart å avvente barnet med det i tidlig alder... fra første gang på butikken gjerne. TSAnonymous poster hash: 1c073...65a Åja, den ene jenta på lekebutikken som fikk en barbiedukke! Er det rart foreldre gir etter, når de stadig vekk møter på og leser om idioter som klager på at unger skriker i butikken? Hvis ungen skriker, og foreldrene drar med ungen ut, er dét galt. Hvis ungen får noe, for ikke å skrike og plage andre i butikken, er dét galt også. Skjerp deg!Anonymous poster hash: 26a10...067 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #11 Skrevet 3. mars 2015 Og hva får deg til å tro at oppdragelsen startet på butikken, da?Anonymous poster hash: 26a10...067 Slike episoder som jeg er vitne til på butikken skaper et fint bilde av generell dårlig oppdragelse på barn. Har selv barn som kikker på meg og blir overrasket og spørrende på hvordan andre barn på samme alder kan gjøre sånn... Barnet var 3 år når det prøvde å slippe noen tårer for godteri. Jeg sa nei, forklarte hvorfor og barnet har siden tatt nei for et nei. Skriking og gråt er virkelig ingen start på oppdragelsen, men en lengre feilet periode som ikke vil snu. Anonymous poster hash: 1c073...65a 4
Gjest Seajewel Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Er galt uansett hva man gjør, tydeligvis. Kanskje på tide å være fornøyd med ditt liv, og ikke bry deg med andre barns liv? 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #13 Skrevet 3. mars 2015 Åja, den ene jenta på lekebutikken som fikk en barbiedukke! Er det rart foreldre gir etter, når de stadig vekk møter på og leser om idioter som klager på at unger skriker i butikken? Hvis ungen skriker, og foreldrene drar med ungen ut, er dét galt. Hvis ungen får noe, for ikke å skrike og plage andre i butikken, er dét galt også. Skjerp deg!Anonymous poster hash: 26a10...067 Poenget er at jeg synes det er interessant hvordan noen foreldre klarer å skape disse scenene for barna. Klart begge er feil... Et barn forstår mye tidligere enn skolealder at å skrike og gråte ikke hjelper... trodde jeg da. Anonymous poster hash: 1c073...65a 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #14 Skrevet 3. mars 2015 Er galt uansett hva man gjør, tydeligvis. Kanskje på tide å være fornøyd med ditt liv, og ikke bry deg med andre barns liv? Jo, jeg bryr meg når foreldre ikke klarer å oppdra barn i et pedagogisk syn. Greit, oppfordring: Forklar barna hvorfor de får et nei. Barn forstår mer enn foreldre tror, og samtaler med barna om HVORFOR fungerer mer enn 《Nei, hysj, nå får du hvertfall ikke noe, hold kjeft, nå gjør du mamma sint, fy》 (som hun med gutten på butikken). Anonymous poster hash: 1c073...65a 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #15 Skrevet 3. mars 2015 Bedre sent enn aldri? Din unge forsto etter ett eneste forsøk at sipping ikke førte til godteri, men andre unger kan være usedvanlig sta og må slepes ut i bilen flere ganger før kunnskapen sitter. Anonymous poster hash: 4a8bd...c06 3
makkapakka Skrevet 3. mars 2015 #16 Skrevet 3. mars 2015 de må da faen meg tåle unger som skriker i butikken vel, ellers så får du gå på tider du ikke møter på noen. 4
Gjest Seajewel Skrevet 3. mars 2015 #17 Skrevet 3. mars 2015 Jo, jeg bryr meg når foreldre ikke klarer å oppdra barn i et pedagogisk syn. Greit, oppfordring: Forklar barna hvorfor de får et nei. Barn forstår mer enn foreldre tror, og samtaler med barna om HVORFOR fungerer mer enn 《Nei, hysj, nå får du hvertfall ikke noe, hold kjeft, nå gjør du mamma sint, fy》 (som hun med gutten på butikken).Anonymous poster hash: 1c073...65a [/acro Å oppdra barn i et pedagogisk syn innebærer også korte, greie beskjeder, uten altfor mye forklaringer når situasjonen oppstår. Unger er forskjellige. Lær deg å ikke dømme fremmede mennesker, og forstå at det er et mangold der ute. Ikke alle er akkurat som barnet ditt. 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #18 Skrevet 3. mars 2015 Åja, den ene jenta på lekebutikken som fikk en barbiedukke! Er det rart foreldre gir etter, når de stadig vekk møter på og leser om idioter som klager på at unger skriker i butikken?Hvis ungen skriker, og foreldrene drar med ungen ut, er dét galt. Hvis ungen får noe, for ikke å skrike og plage andre i butikken, er dét galt også. Skjerp deg!Anonymous poster hash: 26a10...067 Det er ingen som har sagt at det er galt hvis ungen blir slept ut av butikken skrikende. Anonymous poster hash: 6a451...150 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #19 Skrevet 3. mars 2015 oi...irritere seg over barn som skriker og skråler i en butikk? Livet er for kort til det. Forøvrig kredit til foreldre som sier nei i butikken. Så får heller ungen skrike.. Anonymous poster hash: 3d342...bee 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #20 Skrevet 3. mars 2015 Godt du er så perfekt med oppdragelsen din da. Jeg vil si at foreldrene til den ungen som ble slept hylende ut av butikken gjorde det eneste riktige. Ikke alle unger er like vet du, og du som mor til en femåring bør ha forståelse for at unger plutselig kan få slike anfall og heller tenke godt om foreldrene som dro ungen ut av butikken enn at de er elendige med oppdragelsen. Gawd, sånne som deg provoserer meg noe veldig. Anonymous poster hash: 9379e...6b2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå