Gå til innhold

Tyggis og folkeskikk

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Irriterer meg over at folk slafser tyggis i tide og utide. I begravelser, på TV, på skolekvelder... Ikkeno gæernt med tyggis, men det må da gå an å se an anledningen litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest TomKrus
Skrevet

Men har det noe med folkeskikk å gjøre? Ja, man ser teit ut av det, men er det å se teit ut dårlig folkeskikk?

Skrevet
Irriterer meg over at folk slafser tyggis i tide og utide. I begravelser' date=' på TV, på skolekvelder... Ikkeno gæernt med tyggis, men det må da gå an å se an anledningen litt?[/quote'] :enig_animasjon:
Skrevet

Man virker bare så smart altså når man tygger en tyggis liksom.

Gjest Anonymous
Skrevet

ser ikke helt problemet med tyggis på tv eller skolekvelder. med mindre man på tv er intervjuer eller intervjuobjekt, eller holder en forelesning på skolekveld. sålenge man er stille og ikke smatter har jeg ikke noe problem med det

Skrevet

Jeg trodde jeg var den eneste som irriterte meg over dette! Det finnes ikke noe verre enn tyggisslafsende grisedamer på bussen som skal smelle bobler og bare være i veien, jeg får hodepine av POPP POPP POPP og de bør holde seg for gode for sånt! Jeg er avhengig av rød extra men jeg greier iallfall å holde den skjult og ikke boble meg overalt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Som tyggis, som med røyk. Alt til sin tid/sted.

Skrevet

Enig, det ser utrolig dumt ut.

Skrevet

Jeg spytter aldri ut tyggis i naturen.I tilfelle et dyr setter det fast i halsen og dør. Synes det er ganske snilt jeg da :roll:

Skrevet

:o Jeg tygger da tyggis jeg, men det er bare vist jeg er ute og har spist og så frem til at jeg ikke har tannkosten med, og det har jeg ikke når jeg er i byn, på tur o.l.

Men så klart alt til sin tid. Hadde ikke gjort det i begravelse, på jobb eller i lignende situasjoner.

Alt til sin tid. :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Irriterer meg over at folk slafser tyggis i tide og utide. I begravelser' date=' på TV, på skolekvelder... Ikkeno gæernt med tyggis, men det må da gå an å se an anledningen litt?[/quote']

Så lenge folk tygger med munnen igjen, plager det meg ikke. Men klarer de ikke å tygge med munnen igjen, bør de heller ikke tygge tyggis.

Skrevet

Signerer Madam Felle sitt innlegg. Folk kan tygge så mye tyggis de vil for meg, jeg gjør det selv. Men da kan de tygge skikkelig og ikke sitte og tygge med munnen åpen og lage digre bobler.

Lillian

Skrevet

Jeg er ganske så enig med deg. man må se det ann. selv tygger jeg tyggis av og til (med munnen lukket) men ville aldri funnet på å tygge i en begravelse.

Skrevet

Sist jeg var på kino, satte det en dame ved siden av meg. Hørtes ut som hun hadde 5 hubba-bubba i kjeften. Hun ødela HELE filmopplevelsen min :-( Ble bare sittende å irritere meg over slafsingen.... (OG, det var ikke første gangen det skjedde)

Greit med tyggis bare man har den INNI munnen, MED munnen lukket :-)

Skrevet

Så lenge det tygges på en sivilisert måte, synes jeg folk kan få tygge tyggis så mye de vil. Men da må de klare å kaste den i søpla også, og ikke bare spytte den ut på bakken eller kline den under en stol...

Skrevet

Så lenge folk ikke slafser, blåser bobler eller gjør sport i å dra tyggisen ut og inn av munnen og snurre den rundt fingeren i tide og utide, kan folk få tygge sin tyggis hvor de måtte ønske for meg.

Gjest gjesten
Skrevet

Tyggegummi er en helt grei ting, men er enig i at folk som ikke klarer å tygge med munnen igjen er helt pyton. Det verste jeg har vært borti var ei jente på ca 20 år som jeg ofte tok trikken med om morgenen. Hun smattet og slafset så ille at folk faktisk flyttet på seg. Kanskje på tide og ta et hint da :wink: .

Gjest LoisLane
Skrevet

Har vært på foreldremøte med slafsere. irriterer meg no så...!

Gjest GreenSky
Skrevet

La oss forby salg av tyggis. :sjarmor: Eller begynne med kvotering! En pakke i uka!

Det trenger vel ikke være noe galt i å tyge tyggis. Så lenge en ikke sitter og smatter konstant er det vel greit. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Det trenger vel ikke være noe galt i å tyge tyggis. Så lenge en ikke sitter og smatter konstant er det vel greit. :)

Det er ikke noe galt med tyggis i seg selv. men det må da gå an å se an situasjonen. Var i begravelse for noen uker siden, så en som satt og nitygget. Synes det vitner om liten respekt, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...