Gå til innhold

Blir man ett bedre menneske nå man blir mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg TVILER!

Ser på alle mødre her inne som slenger dritt til hverandre.

Lite hyggelig lesing..

Anonymous poster hash: 9cd8b...c91
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.... og ser på noen venninner (ikke alle, men noen) som har mista helt gangsynet.

Skrevet

Nope, ingenting som tilsier at man blir bedre (eller verre, for den saks skyld). Ei heller alle som blir mer modne eller får mer perspektiv på ting, som jeg trodde før.

• Liker 6
Skrevet

Min oppfattelse er at om man er en dårlig person før man får barn blir man ikke automatisk en bedre person av å få barn. Ergo den dårlige personen er den samme dårlige personen og motsatt.

• Liker 1
Skrevet

Tror folk var slik før de fikk barn også.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det har ingen sammenheng.

Anonymous poster hash: 13263...f36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man blir to!

Anonymous poster hash: 23e45...758
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var er dårlig person før. Hadde mange uvenner, var bitchy mot mange.

Nå er jeg mor, har skværet opp med alle mine uvenner.

Jeg har sympati for de fleste og setter meg alltid inn i situasjonen til andre før jeg dømmer.

Men. Kanskje jeg fortsatt er den samme.. Jeg har vanskelig å tro på at det er barnet som har gjort meg til et bedre menneske..

Anonymous poster hash: 9cd8b...c91
AnonymBruker
Skrevet

Eksen til min mann ble ikke det for å si det slik... En grunn til at de ikke er sammen, hun endret totalt personlighet og at hun har hovedansvar for barnet, tross barnets arr etter å miste ungen/rullet ned/falt ned trapp/fysisk slå barnet osv er helt utrolig....

Anonymous poster hash: 61c98...477

Skrevet

Fordommer kan gå over til medfølelse. Iallefall i barnerelaterte temaer.

Skrevet

Det finnes drittsekker både som har barn og som ikke har det

Skrevet

Jeg tror man blir to!

Anonymous poster hash: 23e45...758

Enig, skjønt man kan også bli tre og helt opp i åtte i ekstreme tilfeller, men ikke nødvendigvis bedre.

• Liker 1
Skrevet

Å få barn endrer nok mye tankesett og hvordan man ser på ting. Men om man har mye bagasje med seg som preger en så endrer ikke det å få barn på det.
Men hva definerer man som en "dårlig person" i denne sammenheng?

AnonymBruker
Skrevet

Personlig så åpnet det en horisont for meg. Jeg ble mer tålmodig med andre barn (bla i jobben min), mer raus og mindre dømmende overfor andre mennesker. Jeg fikk også en mild fødselsdepresjon, som har gitt meg bedre forståelse for folk som sliter med andre ting. Det å få barn har gjort at jeg fokuserer mindre på småting ved meg selv for eksempel; er ikke så nøye på hva andre tenker om klær/hår, når folk jeg kjenner vier livet sitt til å få den riktige sommerkroppen kunne jeg ikke brydd meg mindre. Blitt mer opptatt av å bruke tid med mine foreldre og øvrig familie osv.

Anonymous poster hash: 6c610...e86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, to.

Anonymous poster hash: 6b7b8...6a3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Noen blir nok noe ensporet og mister mye av sin egen identitet (alt handler om barnet, og de mister evnen til å snakke om noe annet). Og noen blir veldig høy på seg selv, og skal belære andre om hva som er meningen med livet til tider (å få barn) og har en meget ovenfra og ned holdning til barnløse. Og mange er nok helt som de var både før de ble gravide og etter 14 unger (kanskje litt mer sliten bare).

Men det ser ut som en del mennesker kanskje blir et dårligere menneske i det de blir stemor. Da kommer både det ene og det andre fram i de...

Anonymous poster hash: 14af3...a1d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Noen blir nok noe ensporet og mister mye av sin egen identitet (alt handler om barnet, og de mister evnen til å snakke om noe annet). Og noen blir veldig høy på seg selv, og skal belære andre om hva som er meningen med livet til tider (å få barn) og har en meget ovenfra og ned holdning til barnløse. Og mange er nok helt som de var både før de ble gravide og etter 14 unger (kanskje litt mer sliten bare). Men det ser ut som en del mennesker kanskje blir et dårligere menneske i det de blir stemor. Da kommer både det ene og det andre fram i de... Anonymous poster hash: 14af3...a1d

Vel, stemødre og mødre er ganske like vil jeg tro. Noen er gode, andre er onde.

Anonymous poster hash: 50895...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...