Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #1 Skrevet 14. august 2004 Hei jeg har to gutter på fire og fem år. I perioder er det mye krangling og bråk med. Den største terroriserer til tider den minste, og den minste ergrer ofte på seg den store. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe med dette, men jeg stanger hode litt mot veggen her. Er det noen som har forslag eller tanker omkring dette???
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #2 Skrevet 14. august 2004 Det er naturlig at søsken krangler. Det er lov å bli sint og krangle. Det er en del av sosialiseringsprosessen. Men det er ikke lov til å bruke vold eller stygge ord. Viktig at de lærer verbal og konstruktiv konfliktløsning. Blir det for ille kan du ta den som er utagerende på fanget og sitte stille helt til han er rolig. Hvis han fortsetter når du lar han gå, må han sitte stille på fanget igjen. Dette er veldig kjedelig for 4-5 åringer. Vær konsekvent. Gi også mye positiv oppmerksomhet når de leker sammen som venner.
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #3 Skrevet 14. august 2004 Helt normalt. Slitsomt da det står på, men det går over en dag.
Naima Skrevet 14. august 2004 #4 Skrevet 14. august 2004 Brødrene mine løp etter hverandre med kniv til tider....nå er de bestekammerater gikk sånn ca 14 år før de tolererte hverandre.... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 Finn på noe sammen med dem da,sett dem på hver sin kant med deg i mitten og få de til å oppleve positive stunder ved å leke sammen. Unger får ikke til slikt alene,det må nemlig læres. Så ved å legge inn en egeninnsats så vil de med tiden bli bestevenner. nemlig.
Sita Skrevet 16. august 2004 #6 Skrevet 16. august 2004 Helt normalt det......Husker godt min bror og meg men hvis det skjedde han noe, var jeg livredd for han
dreamy Skrevet 16. august 2004 #7 Skrevet 16. august 2004 Tror det er ganske normalt og ganske slitsomt. Jeg har bare ett barn, men jeg har søsken :-) Det var ingenting min mor kunne gjort for at det skulle bli bedre. Den ene broren min og jeg kranglet og sloss fra vi var små og til vi var tenåringer. Da vi var tenåringer unngikk vi hverandre mest mulig. Men nå som vi er voksne er vi verdens beste venner og har best kontakt av alle oss søsken. Fælt at det skal være sånn men det var nå sånn det var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå