lizzy x Skrevet 14. august 2004 #1 Skrevet 14. august 2004 jeg er innbitt neglebiter,desverre så jeg lurte på om det er noen som har noen tips om hvordan man skal klare å slutte? det er jo en ganske ekkel vane da...har prøvd sånn "vond negl" eller no sånt,en slags neglelakk som smaker helt for jævli bare du er i nærheten av munnen med fingrene,men det funka ikke helt for meg..fikk jo det på maten som jeg spiste og...sukk...håper på noen brae tips
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2004 #2 Skrevet 14. august 2004 Det er selvsagt bare en ting du kan gjøre, nemlig å ta en beslutning om at du ikke skal bite negler mer. Har du ikke denne motivasjonen, så vil du ikke klare å slutte med neglebiting. Så enkelt er det. Samme som med røyking, all verdens informasjon hjelper ingenting hvis du ikke VIL slutte med det.
Gjest Cuddly Skrevet 14. august 2004 #3 Skrevet 14. august 2004 Det er selvsagt bare en ting du kan gjøre' date=' nemlig å ta en beslutning om at du ikke skal bite negler mer. Har du ikke denne motivasjonen, så vil du ikke klare å slutte med neglebiting. [/quote'] :enig_animasjon: Du må bare være veldig "med" hele tiden, og ta deg selv i nakken hver gang du begynner å gnage!
Crazee Skrevet 14. august 2004 #4 Skrevet 14. august 2004 Og ha gjerne ei neglefil/-saks for handa slik at du kan få vekk dei stygge kantane med ein gong dei oppstår. Då er det mindre freistande å bita.
missfidget Skrevet 14. august 2004 #5 Skrevet 14. august 2004 jeg er innbitt neglebiter' date='desverre så jeg lurte på om det er noen som har noen tips om hvordan man skal klare å slutte? det er jo en ganske ekkel vane da...har prøvd sånn "vond negl" eller no sånt,en slags neglelakk som smaker helt for jævli bare du er i nærheten av munnen med fingrene,men det funka ikke helt for meg..fikk jo det på maten som jeg spiste og...sukk...håper på noen brae tips [/quote'] Hei! Har virkelig medfølelse for deg. Jeg er innbitt neglebiter selv og har slitet med det siden barndom. Nå har jeg endelig funnet en måte jeg håper skal virker. Det er at man slutter å bite bare på EN FINGER på en gang. Ikke at du bare slutter brått. Jeg begynt med de enkleste: lillefingere. Jeg sa til meg selv at "Nå, kan du biter alt du vil av de andre neglene, MEN ikke de lillefingere. De må du la være." De vokser veldig fort og jeg har stelte de og tok på en klarlakk sånn at det ser så fint ut at det gjør det lettere å ta motstand. Jeg har kommet så langt som 2 fingere på venstre og høyre hand, og synes at dette måte fungere SÅ bra for meg. Jeg er så glad for å funne en måte jeg kan gjør det på. Det er spesielt bra for de som biter uten at de selv merker det. En annen ting er å klargjøre presis hva det er som du ikke liker med å har kort negler. For meg er det at jeg føler at det ødelegger utseende. Også tenker jeg at andre kanskje dommer meg for det (Hun er svak, ikke god karakter, ikke bryr seg om utseende osv) Hver gang jeg får lyst å biter, tenker jeg på disse grunner og klarer å overkommer lyst å bite i! Nå har jeg fant ut at gleden er så stort å se at jeg har kommet så langt, at det har blitt lettere og lettere. Snart skal jeg bestille time for manikyr, da må jeg holde mål liksom.... Lykke til du! :-) Vet veldig godt hvor vanskelig det er.
Alterna Skrevet 14. august 2004 #6 Skrevet 14. august 2004 Det ser teit ut å gå og ha fingrene i munnen, og ser ikke særlig pent ut med nedbitte negler. Dessuten kan en få hakk i fortennene pga slitasje. det er også mye bakterier under neglene som du får i deg via munnen. Tygg tyggis istedet, og tenk på hvor mye penere og renere det vil se ut med lange, flotte negler, belønn deg selv med noe fint når du endelig har klart å spart de til en lengde. Husk, hendene er noe av det første folk legger merke til. Lykke til!
missfidget Skrevet 14. august 2004 #7 Skrevet 14. august 2004 Det ser teit ut å gå og ha fingrene i munnen, og ser ikke særlig pent ut med nedbitte negler. Det du sier er sant, men litt hardt synes jeg.... Nå man har bitet i mange år så er det veldig vanskelig å slutte, mest ofte en ting som kan gjøres helt ubevisst...Jeg selv er ikke bevisst at å slutte å biter neglene dreie seg bare om vilje, for det er ikke lett å slutter hvis du er ikke klar over du gjør det en gang. Jeg er bare litt folsom jeg, for at jeg har så lyst å slutter og prøve så godt jeg kan... :oops:
Orthia Skrevet 14. august 2004 #8 Skrevet 14. august 2004 Nå har jeg aldri vært neglebiter, så jeg kan ikke snakke av egen erfaring, men; hva med å få støpt på kunstige negler? Da kan du jo ikke bite, og innen de kunstige neglene må av, har du kanskje klart å vende den vonde vanen?
Alterna Skrevet 14. august 2004 #9 Skrevet 14. august 2004 Det du sier er sant, men litt hardt synes jeg.... Nå man har bitet i mange år så er det veldig vanskelig å slutte, mest ofte en ting som kan gjøres helt ubevisst...Jeg selv er ikke bevisst at å slutte å biter neglene dreie seg bare om vilje, for det er ikke lett å slutter hvis du er ikke klar over du gjør det en gang. Jeg er bare litt folsom jeg, for at jeg har så lyst å slutter og prøve så godt jeg kan... :oops: En grunn til at jeg sa det på den måten... For hun vil vel ha hjelp til å slutte, ikke sant? La inn en tankevekker, bare.
missfidget Skrevet 14. august 2004 #10 Skrevet 14. august 2004 En grunn til at jeg sa det på den måten... For hun vil vel ha hjelp til å slutte, ikke sant? La inn en tankevekker, bare. Okei! :-) Det kan jeg nok forstår, men bare kommer med min litt mykere troste ord kanskje, for jeg skammet meg sann at jeg biter fremdeles :oops: ...Men er i ferd med å slutter, det er jeg! :-)
Alterna Skrevet 14. august 2004 #11 Skrevet 14. august 2004 Man klarer det hvis man vil, må bare bli klar over det, og bli motivert nok til det. Hva med å kjøpe neglprodukter og begynne å bruke de? neglolje, en polerer, neglbåndskrem og en fin lakk? Tar ikke lang tid før de vokser og dere ser stor forskjell! Jeg hjalp ei venninne til å slutte, og idag har hun lange, flotte negler som jeg blir misunnelig på, hehehe!
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2004 #12 Skrevet 14. august 2004 Jeg har bitt hele livet, og slutta nå i mai en gang og har ikke bitt siden
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2004 #13 Skrevet 15. august 2004 Jeg har klart å slutte å røyke ,11 år, men å slutte å bite negler er mye verre. du har de jo tilgjengelige hele tiden.
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2004 #14 Skrevet 15. august 2004 Mitt tips er bare å tenke se hvor pene neglene ser ut med neglelakk på når de er lange! Jeg bruker to stykker i en, først en blå, så en blå med glitter i, og jeg blir forfengelig gås og bare glor på neglene.
Isabella.. Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Hei..jeg biter også negler.. ..jeg hater det fordi neglene mine blir så stygge+ det blir styggt rundt...nå har da jeg prøvd å slutte å bite negler lenge...men får det ikke til...skal prøve din metode ...tror faktisk det kan virke eneste jeg lurer på er om det blir mye hvit på tuppen eller om det liksom "gror" sånn at det blir sånn som negelfargen egentlig er ? takk for rådet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå