AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Lurte egentlig bare på om man burde ringe før man sender en åpen søknad til forskjellige avdelinger i forskjellige kommuner, og spørre om de tar imot søknader, eller bare sende og håpe på det beste? Min åpne søknad kommer til å være rettet mot å kanskje få en deltidsstilling/ringevikar/sommerjobb, men de forskjellige kommunene spør egentlig ikke etter sommerjobbkandidater til disse avdelingene egentlig.. Håper jo å få napp ved å selv sende en cv og søknad, men kjenner ingen som har noen erfaring med å sende åpne søknader på denne måten.. Fortell gjerne om din erfaring med åpne søknader, både som arbeidssøker og som arbeidsgiver. Hvordan reagerer dere når dere får slike søknader? Har noen her fått jobb på denne måten? Anonymous poster hash: 6e942...dcc
isbjørnungen Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Du kan jo sende en mail og spørre hvem du kan kontakte. De fleste kommunene har en fellesmail på nettsiden sin, og videresender den enkelte mailen til den det gjelder. Jeg sendte noen mail tidligere i år, og jeg fikk raskt svar på det jeg lurte på ihvertfall. Skrev kun to ord om meg selv + hva slags stilling jeg var på utkikk etter, og at jeg kunne ettersende søknad, CV med referanser, og attester dersom det var ønskelig. Dersom du tenker på helsesektoren, har jeg sett at utlysningene ofte er felles for flere avdelinger / sykehjem og for sykepleier / hjelpepleier / pleieassistent.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Du kan jo sende en mail og spørre hvem du kan kontakte. De fleste kommunene har en fellesmail på nettsiden sin, og videresender den enkelte mailen til den det gjelder. Jeg sendte noen mail tidligere i år, og jeg fikk raskt svar på det jeg lurte på ihvertfall. Skrev kun to ord om meg selv + hva slags stilling jeg var på utkikk etter, og at jeg kunne ettersende søknad, CV med referanser, og attester dersom det var ønskelig. Dersom du tenker på helsesektoren, har jeg sett at utlysningene ofte er felles for flere avdelinger / sykehjem og for sykepleier / hjelpepleier / pleieassistent. Hei! Ja, er ikke helsesektoren - der ligger det jo veldig mye ute. Vet avdelingen jeg skal sende den til - selvfølgelig ikke nøyaktig person. Kanskje jeg skal prøve det! Hvordan gikk det for deg? Fikk du jobb ved å sende åpen søknad på den måten? Anonymous poster hash: 6e942...dcc
isbjørnungen Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Hei! Ja, er ikke helsesektoren - der ligger det jo veldig mye ute. Vet avdelingen jeg skal sende den til - selvfølgelig ikke nøyaktig person. Kanskje jeg skal prøve det! Hvordan gikk det for deg? Fikk du jobb ved å sende åpen søknad på den måten? Anonymous poster hash: 6e942...dcc Fikk en mye bedre jobb et annet sted, egentlig før det ble aktuelt å legge inn noen spesielt stor innsats Lykke til! Endret 2. mars 2015 av isbjørnungen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå