Gå til innhold

Hjelp !! Brønnen vår er tom !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Hei

Idag opplevde jeg noe skrekkelig. Fant ut at brønnen vår er tom for vann, og her står jeg da med to unger som vil ha drikke, masse klær som skulle vært vasket, og en oppvask som snart vokser meg over hodet :roll:

Så hva gjør jeg da ?? Det har jo vært tørt her på Vestlandet lenge nå, og jeg regner ikke med at brønnen blir fylt opp på null komma svupp :roll:

Er det noen som vet om det går an å få tankbil med vann og fylt opp brønnen ??

Håper intenst på hjelp :cry:

Hilsen Pludre 11+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å gjøre ja, men jeg vet ikke helt hvor du kan henvende deg.

Vannverket? Kommunen?

Har slektninger som alltid kjøpte masse vann om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en nabo men utekran og kommunalt vann da? - så fikk du heller betale det det kostet dem ekstra for forbrukt vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ta litt tid å fylle 20 000 liter med hageslange?

Men kanskje det er mulig det også, ikke vet jeg, brønnløs som jeg er... :ler:

Faren med å kjøpe vann, er jo at det blir faderlig fort tomt igjen.

Sikkert lurt å spare på vannet så godt det lar seg gjøre til det begynner å regne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvordan det er. Når vi hadde lite vann, la vi slange fra et hus og ned i bønnen om kvelden/natten. Vi kjøpte noen meter med slange. :ler: Slangen tok vi ut et vindu litt høyt oppe og hengte den over i et tre, så låg den i grøften opp til brønnen. Tror vi fikk tilkjørt vann en gang. Husker ikke helt, men tror det var da vi fikk lov til å ta vann fra nabohuset. :)

Nå har vi fått nytt vann, og det er herligt. Har eget rensefilter vi som bor her i veien. Det er vert de pengene de kostet. Har fylt bassenget noen ganger i sommer. Skitne klær ligger ikke på utsiden av kurven. :)

Ikke lett dette. Det kom en regnskyll her i sted, men du trenger en del vann før det begynner å komme ned i brønnen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...