Gå til innhold

Fotograf før eller etter vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vielsen vår skal være klokken 16:00 og middagen begynner 18:30 eller 19:00.

Rekker vi da fotografen etter vielsen :klø: (Det blir en "kort" vielse på rundt en halv time toppen 40 minutter.)

begynner å bli litt redd for at tiden vil bli litt knapp, og vi vil helst ikke fotograferes før vielsen. :roll:

Noen andre som har erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skulle opprinnelig ha vielsen 16.15, men ville uansett IKKE fotograferes før vielsen. Det kommer jo litt ann på om man må reise et stykke for å fotograferes eller om man gjør det på stedet (vi skulle gjøre det på stedet). Det blir jo en prioritering, men for oss hadde det vært veldig viktig og ikke se hverandre før dørene går opp(....sukkk....). Resultatet blir da desverre at kvelden blir kort.

Skrevet

Jeg ville uansett hatt fotograferingen etter vielsen. Er noe med at brudgommen ikke skal se bruden før vielsen.

Skrevet

Vi hadde fotograferingen først. For oss hadde det ikke så stor betydning, også var det den eneste tiden fotografen kunne..

Skrevet

For meg hadde vært fullstendig uaktuellt å ta bilder før jeg var gift. Jeg ville aldri sluttet å tenke på at bildene var tatt før vi lovet hverandre ja.....

Og det med å ikke se hverandre, eller snakke sammen før man sees i kirken, ja.....

Maten hadde fått vente her ihvertfall.

Skrevet

Vi skal til fotografen først.

Vi skal gå opp kirken sammen og da gjør det jo ikke noe at vi ser hverandre et par timer før vielsen uansett. Vi skal ha vielsen kl 15.00 og da blir det etter vår mening for lenge å vente med middagen dersom vi skulle til fotograf etterpå, det går fort to timer hos fotografen. Og at jeg alltid vil vite at bildene ble tatt før vi ble viet, det spiller ingen trille i mitt hode.

Skrevet

vi har valgt og ha vielsen klokka 14.00 slik at vi kan ta bilder etter vielsen uten at det blir så altfor seint.

synes ikke noe om at brudgommen skal se bruden før vielsen jeg - kanskje litt gammeldags!?!?!?!? :-?

Skrevet

Vi tok bilder før vielsen. Er hverken gammeldags eller overtroisk. :)

Grunnene var at vi vile ha mest mulig ut av dagen.

Så ville vi se best mulig ut uten rennende sminke og køllete klær.

En ting er jo at gjestene slipper å vente (viktig for oss) og vi hadde god tid til å ta bilder. Vi tok bilder ute i naturen og det tar tid å få på og av sko, klatre opp og ned i fjæreseinene osv... :ler:

Det har aldri falt meg inn å tenke før-etter-vielse når jeg ser på bildene....jeg tenker hele dagen som en fantastisk opplevelse jeg :roll:

Uansett hadde vi sett hverandre hjemme om morningen her i gården :ler:

Skrevet

Jeg er veldig tradisjonell av meg og ønsker jo derfor i utgangspunktet at han ikke skal se meg før vi er i kirken. Vielsen kan vi ikke flytte siden det er 3 andre vielser i samme kirke den dagen.

Får tenke litt til på det.... :-(

Hvor lang tid tok deres fotografering?

Skrevet

Vår fotografering tok en time, og vi hadde også vielsen kl. 15.00. Vi hadde da middag kl. 18.00.

Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å beregne ca 1 time til vielsen. Selvom selve seremonien er over alt fra 20-45 minutter, vil det bli fotografering, prating med gjestene osv. utenfor kirketrappa. Hadde det vært meg, ville jeg tatt fotograferinga rett etter vielsen (beregn 2 timer, men kommer litt an på hvor langt unna fotografene holder til). I tillegg - hvis det serveres velkomstdrinker og det ant. blir endel fotografering der også - beregn ca en time til.

Tiden går visst fortere enn man tror (sies det fra de som har vært gift) :P

Gjest Bertine
Skrevet

Vi valgte å ta bilder etter vielsen, av samme grunn som tex nevner, og fordi jeg ikke ønsket at han skulle se meg før jeg kom opp kirkegulvet.

Men, det var bare en fordel for gjestene!

Vi hadde ganske mange venner fra østlandet og andre plasser som ikke kjente hverandre. Og jeg avtalte med søsteren min at hun skulle samle de og ta det med på kaffeen/hotellet imens, så de fikk bli bedre kjent.

Det funka!! Alle kom overens og de koste seg den 1 1/2 timen vi var vekke. Resten av slekten min og brudgommens samlet seg også der og pratet.

Fordelen vi hadde var jo at det var strålende sol, og alle satt ute og koste seg, hotellet lå rett over gata fra kirken og fotografen 2min å gå.

uansett hva dere velger; gjestene er der for dere og dere må velge det dere ønsker :wink:

Skrevet
vi har valgt og ha vielsen klokka 14.00 slik at vi kan ta bilder etter vielsen uten at det blir så altfor seint.

synes ikke noe om at brudgommen skal se bruden før vielsen jeg - kanskje litt gammeldags!?!?!?!? :-?

Vi har vært samboere en stund, slik at vi fant det mer naturlig at vi skulle gå opp til alteret sammen enn at min far skulle "gi meg bort" som tradisjonen med at far til bruden går opp med henne faktisk betyr. Og ser vi hverandre på kirketrappen, ja da kan vi også se hverandre tre timer før også. Men han vet ikke noe om hvordan jeg skal se ut før vi møtes hos fotografen. Det holder for meg.

Skrevet

Vi brukte akkurat 2t hos fotografen. Da tok vi både inne og utebilder. Og 2t var det ho hadde satt av til oss, så selv om vi gjerne skulle brukt lenger tid, kunne vi ikke, da et nytt par ventet på fotografen :kul:

Siden jeg sydde kjolen selv, hadde Ordensmannen sett kjolen flere ganger, før den var helt ferdig. Derimot helt ferdig fikk han ikke se, før han hentet meg hos frisøren :wink:

Skrevet

Hei. Vi hadde vielse kl. 1530, og vi tok bilder etter vielsen. Det var helt naturlig for oss... og vurderte aldri det å ta bildene før vielsen. Vi brukte ca en time på å ta bildene, og vi rakk fint å sette oss til bords kl. 1815. Det innebar også litt kjøring til foto-stedet... og derifra til selskapslokalene, men dette gikk fin fint. Vår fotograf visste akkurat hva han skulle gjøre, og sørget for at dette gikk raskt, men ikke stressende. Jeg tror at vårt tidsskjema er veldig likt ditt (bare forskjøvet en halv time..), så det skal dere nok greie fint!!

blyg :)

Skrevet

Nei, vi har aldri vurdert bilder før vielsen vi heller.

Jeg vil ikke at han skal se meg før i kirken. Sover også hos mamma sammen med min forlover kvelden før. Pappa som skal følge meg opp kirkegulvet.

Vi valgte derfor å ha vielsen kl. 14:00, for å få mere ut av dagen og tid til bilder osv. før middag kl. 17:00.

(Nok en gang: Husk å ta på dere ringene før en evnt. fotoseanse før selve vielsen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...