Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herre min hatt. Dette er neste flaut..
Hadde uren hud et års tid. Så vasket jeg alle sminkebørstene mine, og etter et par uker var kvisene borte!!
NÅ skal vaskerutine av sminkekoster iverksettes!

Bare et tips. Jeg vet det kanskje var litt ekkelt, men jeg var sykt dårlig på det før og trodde ikke det hadde noe for seg (nesten).

Anonymous poster hash: deb65...f66
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra :) Alt som er borti ansiktet regelmessig kan føre til uren hud. Anbefaler også å bytte putetrekk regelmessig, vaske mobilen og ikke sitte med hendene i ansiktet ;)

Anonymous poster hash: 57c17...694
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan forklare en del her selv. De siste ukene har huden vært uren, men vasket børsten tidligere i dag, så håper på forbedring ;)

Anonymous poster hash: 24ae4...9b2
  • Liker 1
Skrevet

Så bra :) Alt som er borti ansiktet regelmessig kan føre til uren hud. Anbefaler også å bytte putetrekk regelmessig, vaske mobilen og ikke sitte med hendene i ansiktet ;)

Hva vasker du mobilen med?

Skrevet

Oj! Hvor ofte bør de vaskes?

AnonymBruker
Skrevet
Wonderbitch, on 02 Mar 2015 - 22:49, said:

Oj! Hvor ofte bør de vaskes?

I alle fall en gang i uken hvis du sminker deg hver dag.

Anonymous poster hash: 20a51...a81

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Antibac-servietter kanskje? Jeg bruker faktisk brillerens (servietter). Funker bra.

Ellers vasker jeg kostene mine 1 gang i måneden ellernoe sånn, av og til to ganger. Det avhenger helt av hvor mye jeg bruker dem.

AnonymBruker
Skrevet

Bittelitt antibac eller brillerens på en pusseklut :)

AnonymBruker
Skrevet

Herre min hatt. Dette er neste flaut..

Hadde uren hud et års tid. Så vasket jeg alle sminkebørstene mine, og etter et par uker var kvisene borte!!

NÅ skal vaskerutine av sminkekoster iverksettes!

Bare et tips. Jeg vet det kanskje var litt ekkelt, men jeg var sykt dårlig på det før og trodde ikke det hadde noe for seg (nesten).

Anonymous poster hash: deb65...f66

Det er jo faktisk litt flaut :fnise:

Anonymous poster hash: aff52...6c9

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker bare foundationkosten min ofte. Pudder, blush, øyeskygge og bronzerkoster vaskes bare 3-4 ganger i året. Så min hud tåler nok endel bakterier.

For å rense de kjapt og billig kan du ta litt antibac på litt tørkepapir og gni kosten i det. Det gjør jeg med foundationkostene mine ofte. Vasker de ellers med zalo et par ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Vaske med Zalo? Sliter ikke det veldig? Har naturhårkost og vasker med en shampo.

Skrevet

Vaske med Zalo? Sliter ikke det veldig? Har naturhårkost og vasker med en shampo.

Blander du Zaloen med bittelitt olje så sliter det ikke. Jeg pleier å bruke Zalo og olivenolje, da blir de både rene og myke :)

AnonymBruker
Skrevet

Tok hårkur på og deretter fønet børstene mine i går etter å ha lest tråden :fnise: var en stund siden sist.

Anonymous poster hash: 5b854...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Antibac inneholder jo smøremidler for å fukte huden så det fordamper jo ikke slik som alkoholen gjør. Jeg kjenner tydelig et tynt fettlag på mobilen etter å ha brukt antibac på den.

Man får kjøpt desinfeskjonsvæske på apotek som er laget for utstyr, det inneholder ikke noe til smøring slik at alt fordamper. Mye bedre. Husk at kostene må vaskes før de desinfiseres, det er ikke vits i å ta desinfiseringsmidler utenpå mye skitt.

Anonymous poster hash: 2e22f...4d4
  • Liker 1
Skrevet

Nei, vasket kostene mine med det i åresvis. Kostene blir ikke rene med sjampo, det ser du hvis du bruker zalo etter sjampo,

Skrevet

Antibac inneholder jo smøremidler for å fukte huden så det fordamper jo ikke slik som alkoholen gjør. Jeg kjenner tydelig et tynt fettlag på mobilen etter å ha brukt antibac på den.

Man får kjøpt desinfeskjonsvæske på apotek som er laget for utstyr, det inneholder ikke noe til smøring slik at alt fordamper. Mye bedre. Husk at kostene må vaskes før de desinfiseres, det er ikke vits i å ta desinfiseringsmidler utenpå mye skitt.

Anonymous poster hash: 2e22f...4d4

Jeg bruker ikke antibac for å desinfisere, men for å spotvaske dem. Det blir nok liggende igjen bittelitt glyserol etter at alkoholen er fordampet men det tror jeg ikke gjør noe. Mange kremer inneholder glyserol uansett.

Skrevet

Jeg har sånne kabaki-koster eller hva de heter. Slet så mye med å få de rene, og hørte tipset om zalo+olje.. Men oljen ble igjen i børsten :( Det var sykt krise, for da ble jeg bare fet i ansiktet da jeg skulle bruke den igjen (ser at en over sier bittelitt olje, men det sa ikke Youtubevideoen jeg så, haha). Men uansett, børsten ble IKKE ren heller. Inne imellom hårene var det fortsatt foundation/pudder-dritt.

Jeg søkte masse på youtube og nettet, og fant til slutt noe som i allefall fikk mine kabaki-koster rene:
- Lunkent vann og shampo
- Etterfulgt av lunkent vann og BALSAM.

Balsamen løste opp alle de småklumpene som samlet seg nedover i hårene. Bare et tips fra meg :)

Gjest kassycat
Skrevet

vasker mine en gang i uka, det er et must ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...