AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har nylig funnet, ut etter å ha lest en dom, at noen har inngitt en falsk anmeldelse. I dommen står det at en person skal ha fått et forelegg for: " Truende og plagsom adferd " mot meg. På dette tidspunktet var jeg langt over myndig. Jeg vil finne ut hvem denne personen er. Jeg har gått til politiet og fått et merkelig svar: " Det er personen som har anmeldt som bestemmer hvem som får se innholdet av anmeldelsen ". Jeg synes det er underlig at noen går til politiet og anmelder i mitt navn og jeg ikke får vite hvem dette er, videre hva som er sagt. Noen som kan jus, og som vet hva jeg kan gjøre? Har ikke akkurat råd til advokat. Anonymous poster hash: 1e9af...6ba
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Hvis du er part i sak, noe du er, så har du rett til innsyn Anonymous poster hash: 6f488...74c
alabaster Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Hvis du ikke har råd til advokat, kan du oppsøke hjelp hos juss-buss eller jurk (juridisk rådgivning for kvinner).
nordlending Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Forvaltningslovens utgangspunkt er at alle parter i en sak har rett til dokumentinnsyn (§ 18). Siden avgjørelsen gjelder deg, vil du være part etter forvaltningsloven, og har da rett på innsyn. Interne dokumenter gjelder dog ikke ift. innsynsretten, men er usikker på om dette kan anses internt eller ikke. Anbefaler som sagt over her å snakke med f.eks. juss buss eller jusshjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå