AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Må få ut litt frustrasjon. Har en venninne som i går tok en “Celina Midelfart” og uttalte at hun ikke identifiserer seg som feminist. Jeg fikk SJOKK. Dette er en ellers oppegående person, men nei, feminist er hun ikke, hun har det veldig fint (det har også alle andre kvinner i Norge) og føler seg ikke sidesatt mannen. Jeg prøvde å forklare henne at det ikke er dette det handler om, verken å heve seg over et annet kjønn eller utelukkende tenke på seg selv, men til ingen nytte. Har noen opplevd lignende? Hvem, i 2015, kvinne eller mann, kan si at han/hun ikke er feminist? Og dersom du er en av dem – hva legger du i såfall i begrepet? Ref Celina Midelfart: Hun deltok på Skavlan i forbindelse med Kvinnedagen for noen år siden med Gro Harlem Brundtland. På spørsmålet om hun så på seg selv som feminist svarte hun: “Nei, jeg er ikke feminist, for jeg har aldri følt meg diskriminert”. Brundtland svarte slik: “Jeg ble heller aldri diskriminert, men da jeg var 15, skjønte jeg at andre kvinner ble det. Da ble jeg feminist.” Anonymous poster hash: b9cb3...f7e 25
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Må få ut litt frustrasjon. Har en venninne som i går tok en “Celina Midelfart” og uttalte at hun ikke identifiserer seg som feminist. Jeg fikk SJOKK. Dette er en ellers oppegående person, men nei, feminist er hun ikke, hun har det veldig fint (det har også alle andre kvinner i Norge) og føler seg ikke sidesatt mannen. Jeg prøvde å forklare henne at det ikke er dette det handler om, verken å heve seg over et annet kjønn eller utelukkende tenke på seg selv, men til ingen nytte. Har noen opplevd lignende? Hvem, i 2015, kvinne eller mann, kan si at han/hun ikke er feminist? Og dersom du er en av dem – hva legger du i såfall i begrepet? Ref Celina Midelfart: Hun deltok på Skavlan i forbindelse med Kvinnedagen for noen år siden med Gro Harlem Brundtland. På spørsmålet om hun så på seg selv som feminist svarte hun: “Nei, jeg er ikke feminist, for jeg har aldri følt meg diskriminert”. Brundtland svarte slik: “Jeg ble heller aldri diskriminert, men da jeg var 15, skjønte jeg at andre kvinner ble det. Da ble jeg feminist.” Anonymous poster hash: b9cb3...f7e Glad Gro sa henne imot.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Glad Gro sa henne imot. ENIG Anonymous poster hash: 06533...a61 6
Gjest avocadoen Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Veldig mange er slik dessverre. De driter i hvordan andre har det så lenge de selv har det bra. De bryr seg ikke om 13-åringer som blir giftet bort til gamle menn fordi de ikke opplever det selv. Det er utrolig trist, men sånn er det. 22
Testosteron Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Fru Brundtland bør sendes til Kyrksæterøra med første fly! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 For noe tull. Feminister er overflødige i dagens samfunn. Anonymous poster hash: c5d05...e4b 7
Testosteron Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Veldig mange er slik dessverre. De driter i hvordan andre har det så lenge de selv har det bra. De bryr seg ikke om 13-åringer som blir giftet bort til gamle menn fordi de ikke opplever det selv. Det er utrolig trist, men sånn er det. Men det er greit at gutter blir tvangsgiftet? Problemet med feminister som deg, er at de bare bryr seg om uretten som rammer sitt eget kjønn. Endret 2. mars 2015 av Testosteron 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Må få ut litt frustrasjon. Har en venninne som i går tok en “Celina Midelfart” og uttalte at hun ikke identifiserer seg som feminist. Anonymous poster hash: b9cb3...f7e Jeg har en venn som uttalte at han ikke var nazist.... Anonymous poster hash: 6e20d...747
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har en venn som uttalte at han ikke var nazist.... Anonymous poster hash: 6e20d...747 Og du misforsto tydelig hele innlegget. Jeg lurer på hva man ikke identifiserer seg med. Det er greit at ikke alle går rundt merkelapper, men grunnleggende ting som solidaritet og empati? Anonymous poster hash: 06533...a61 1
Chizue Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Vel det finnes flere forskjellige grader av å være feminist, jeg tror de fleste vil at alle skal være likestilte. Men feminist idag er nesten blitt ett skjellords, det er noe negativt og ingen vil bli kalt feminist.. For det folk tenker på da, er de ekstreme feministene x) 2
Gjest avocadoen Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 Men det er greit at gutter blir tvangsgiftet? Problemet med feminister som deg, er at de bare bryr seg om uretten som rammer sitt eget kjønn. Du får lese tråden der jeg uttrykker min frustrasjon for guttebarn som blir omskjært. Og så kan vi diskutere. Du får ta å skjerpe deg her Testosteron. Slik oppførsel du utviser her gidder jeg ikke. Du kan også få deg litt kunnskap om kjønnsforskjeller verden rundt, og så kan du diskutere. Men ikke før du klarer å oppføre deg, 17
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #12 Skrevet 2. mars 2015 Jeg lurer på hva man ikke identifiserer seg med. Det er greit at ikke alle går rundt merkelapper, men grunnleggende ting som solidaritet og empati? Anonymous poster hash: 06533...a61 Hva med f.eks mannehatet, kjønnsdiskrimmineringen, osv som feminister kommer med. Anonymous poster hash: 6e20d...747 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #13 Skrevet 2. mars 2015 Du får lese tråden der jeg uttrykker min frustrasjon for guttebarn som blir omskjært. Det er fremdeles fullt lovlig i feministiske norge. Anonymous poster hash: 6e20d...747 1
Gjest avocadoen Skrevet 2. mars 2015 #14 Skrevet 2. mars 2015 Det er fremdeles fullt lovlig i feministiske norge. Anonymous poster hash: 6e20d...747 Jeg er ikke den som bestemmer om gutter skal bli omskjært eller ikke. Så i stedet for å kritisere de som kjemper for det samme som deg kan du bruke energien på å kjempe for det du tror på. 12
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #15 Skrevet 2. mars 2015 Du kan også få deg litt kunnskap om kjønnsforskjeller verden rundt, og så kan du diskutere. Men ikke før du klarer å oppføre deg, Du mener slik som at boko haram skyter, brenner, henger og på andre bestialske måter dreper tusenvis av gutter og menn, og INGEN bryr seg, mens når de kidnapper noen kvinner så snus hele værden på hodet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller er det kanskje slik som at kvinner i India og Kina får egne vogner hvor de har god plass i et land hvor mennene må henge på utsiden av vanlige tog for å komme seg på jobb? Og kvinnene og politikvinnene i kvinnevognene slår de mennene som sitter seg på disse vognene i ansiktet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller at IS skiller menn og gutter helt ned i begynnlsn av barneskolealder og henretter disse mennene og guttene, mens de slipper kvinnene og jentene fri. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Anonymous poster hash: 6e20d...747 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #16 Skrevet 2. mars 2015 Jeg er ikke den som bestemmer om gutter skal bli omskjært eller ikke. Så i stedet for å kritisere de som kjemper for det samme som deg kan du bruke energien på å kjempe for det du tror på. Jeg kritiserer FEMINISTER jeg. De som styrer lovgivningen her i landet: Klassekampen har spurt stortingsrepresentantene om de regner seg som feminister. 51,3 prosent av alle som har svart regner seg som feminister. Anonymous poster hash: 6e20d...747 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #17 Skrevet 2. mars 2015 Ambivalent? Noen som vet hva det ordet betyr? Jeg har ambivalente følelser, for en så søt og vakker jente på facebook som lager videoer, men så er hun noe så trist som en feminist. https://www.facebook.com/video.php?v=1029073750444848 Anonymous poster hash: 71f99...780 1
Gjest avocadoen Skrevet 2. mars 2015 #18 Skrevet 2. mars 2015 Du mener slik som at boko haram skyter, brenner, henger og på andre bestialske måter dreper tusenvis av gutter og menn, og INGEN bryr seg, mens når de kidnapper noen kvinner så snus hele værden på hodet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller er det kanskje slik som at kvinner i India og Kina får egne vogner hvor de har god plass i et land hvor mennene må henge på utsiden av vanlige tog for å komme seg på jobb? Og kvinnene og politikvinnene i kvinnevognene slår de mennene som sitter seg på disse vognene i ansiktet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller at IS skiller menn og gutter helt ned i begynnlsn av barneskolealder og henretter disse mennene og guttene, mens de slipper kvinnene og jentene fri. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Anonymous poster hash: 6e20d...747 Som sagt, bruk energien din på å jobbe for det du bryr deg om i stedet for å kritisere folk som er på samme side som deg. Jeg kom med et eksempel og folk klikker i vinkel fordi jeg i ETT innlegg ikke nevnte menn. Så typisk KG... 10
Gjest avocadoen Skrevet 2. mars 2015 #19 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Jeg kritiserer FEMINISTER jeg. De som styrer lovgivningen her i landet: Klassekampen har spurt stortingsrepresentantene om de regner seg som feminister. 51,3 prosent av alle som har svart regner seg som feminister. Anonymous poster hash: 6e20d...747 Det er svært mange lang der omskjæring av gutter er lov. Styrer feminister lovgivningen i alle disse landene? Det er dessuten rart at 51,3 prosent ønsker likestilling mellom menn og kvinner. Altså skulle jeg tro det var mange flere. Endret 2. mars 2015 av avocadoen 5
Snurri Skrevet 2. mars 2015 #20 Skrevet 2. mars 2015 Du mener slik som at boko haram skyter, brenner, henger og på andre bestialske måter dreper tusenvis av gutter og menn, og INGEN bryr seg, mens når de kidnapper noen kvinner så snus hele værden på hodet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller er det kanskje slik som at kvinner i India og Kina får egne vogner hvor de har god plass i et land hvor mennene må henge på utsiden av vanlige tog for å komme seg på jobb? Og kvinnene og politikvinnene i kvinnevognene slår de mennene som sitter seg på disse vognene i ansiktet. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Eller at IS skiller menn og gutter helt ned i begynnlsn av barneskolealder og henretter disse mennene og guttene, mens de slipper kvinnene og jentene fri. Er det slike kjønnsforskjeller du snakker om? Anonymous poster hash: 6e20d...747 Nå må du rulle inn..! De eksemplene du nevner er helt på trynet, mener du i fullt alvor at feks India er et land hvor kvinner blir favorisert? Har du tenkt på HVORFOR de har egne kvinnevogner? Fordi ellers kan ikke kvinner reise med tog uten å risikere helt vanvittige overgrep. Og så har landet en del folk med fryktelig sjarmerende holdninger, slik som han her:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/india/11443462/Delhi-bus-rapist-blames-his-victim-in-prison-interview.html IS er jævlige med alle, noen ganger dreper de guttebarn, andre ganger tar de jentebarn som sexslaver. Hele IS er så hinsides enhver fornuft, hvordan de hører hjemme i en generell diskusjon om feminisme i verden er meg fullstendig uforståelig. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå