AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Hva skjer egentlig med kroppen dersom man ikke får i seg nok av alle næringsstoffene? Hvordan kan man merke at man har mangel på noe? For eksempel hvis man han veldig ensidig kosthold. Mitt kosthold er veldig ensidig, men jeg har ingen plager som tilsier at jeg ikke får i meg nok av alle næringsstoffer… Derfor jeg lurer Anonymous poster hash: 6e86a...981
grrwaffmjau Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Du vil utvikle mangelsykdommer etterhvert, og mange kan være ganske fatale.. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Du vil utvikle mangelsykdommer etterhvert, og mange kan være ganske fatale.. Hva skjer når man får fatale mangelsykdommer? Anonymous poster hash: 6e86a...981
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Hva skjer når man får fatale mangelsykdommer? Anonymous poster hash: 6e86a...981 Anemi, hårtap, mindre energi osv. Anonymous poster hash: f0ad3...89c
grrwaffmjau Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Hva skjer når man får fatale mangelsykdommer? Anonymous poster hash: 6e86a...981 Det kommer jo helt an på hva man mangler. Men man kan utvikle alvorlige sykdommer dersom man ikke får i seg det man trenger. Dette er jo selvsagt over lang tid:)
Poserose Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Hva skjer når man får fatale mangelsykdommer? Anonymous poster hash: 6e86a...981 Fatalt er synonymt med dødelig, så da dør man. Ved mangel på vitamin C kan man få skjørbuk, som mange sjømenn døde av tidligere. Jernmangel kan føre til at du besvimer nå og da og er generelt slapp og trøtt. Hvis du ikke spiser skikkelig ville jeg nok tatt ekstra vitaminer.
Pringle Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Mangeltilstander er gjerne veldig snikende, og man blir fort vant til å føle seg litt tufs. Ikke sikkert at du legger merke til at du ikke er helt på topp. Jeg vet jeg holdt på sånn, ihvertfall. Endret 2. mars 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Her står det noe: https://snl.no/mangelsykdommer Anonymous poster hash: d8803...2cf
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Er bare å google "mangel på x vitamin". Det kan være alt fra sykdommer, blindhet til tørr hud og tørt hår. En kamerat av meg spiste veldig lite grønnsaker og fikk skjørbuk. Det innebærer blodig tannkjøtt, blant annet. Anonymous poster hash: 68392...d75
Jacuzzi Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har alltid hatt et ganske ensidig kosthold med mye brød/korn, kun litt grønnsaker til middag og nesten ingenting frukt. Da jeg ble syk i vår, tok jeg flere blodprøver hos legen, og jeg manglet ikke noe som helst av vitaminer/mineraler. Så jeg tror det skal ganske mye til før man utvikler mangelsykdommer. Men alle er jo forskjellige, kroppene våre har sikkert behov for ulike ting. Hvis du er usikker på hvordan det står til med din kropp, kan du jo be om å få sjekket det hos legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå