Gå til innhold

En gammel date av meg, som plager meg konstant med meldinger...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en mann tidligere. Jeg datet han i ca tre måneder. Og i starten av juni i fjor så sa jeg at det var nok fordi vi aldri kom noen vei, og at jeg følte at han holdt en del ting skjult for meg. Noe som han innrømmet at han hadde gjort for at jeg ikke skulle slutte å ville date han.

Jeg skrev at det var bra at han innrømmet dette, men at jeg kunne ikke glemme at han hadde holdt noe skjult for meg som jeg mener var viktig å ikke holde skjult.

Mente selv at dette skulle jo være god nok forklaring for at jeg ikke kunne fortsette. Og han fortsatte å kontakte meg, og skrive så lei seg han var , og hvor sterk kjærlighetssorg han har, hvor vakker jeg er på utsiden, og hvor glad han er i meg osv. Jeg ble faktisk rett og slett skremt av alt han skrev. Selv om ordene er gjerne veldig fine å høre, så føler jeg at fyren virker litt psyko ut, så jeg føler han blir feil for meg.

Han skrev videre: hvorfor svarer du ikke, og jeg gjentok det at hvis noen var uærlige en gang med meg anngående visse ting så tok jeg ikke sjansen igjen. Og så begynte han å skrive om sine sterke depresjoner om han gikk ukentlig til lege med, og sin sterke kjærlighetssorg for meg som han også måtte ha behandling for nå... Huff.... Og jeg ble enda mer skremt: for jeg husker at han så veldig eiesyk ut i blikket, og jeg kunne aldri tenke meg å gitt han en sjanse igjen. Har levd med en eiesyk mann før, og never again. Følte meg mer som et materiale enn et menneske i et slikt forhold.

Det ser aldri ut som om han vil gi opp tiltross for at jeg ignorerer han. Er livredd for at han snart kan komme på døren og oppsøke meg.

Hva ville dere ha gjort i en sånn situasjon?

Jeg har en ny mann som jeg treffer fast. Han gir meg ikke så fine komplimenter som gamle daten altså, men..... allikevel... føler meg mer som et menneske sammen med han enn med den eiesyke mannen. . Føler meg nesten utro. Men har ikke fortalt at jeg har en ny fyr. Jeg har aldri hatt sex med den gamle daten som plager meg altså, og jeg har sagt at jeg ikke klarer å treffes mer. Er ikke det nok? Hva kan jeg gjøre for å gjøre situasjonen bedre?

Anonymous poster hash: 304d6...3b2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var bra at du fulgte magefølelsen og valgte å tekke deg unna. Skriv at du har en annen. Dersom ikke det nytter, skriv at du vil kontakte politiet. Det vil nok skremme ham vekk.

Hvis han virker psyko og eiesyk, så er han sikkert det.

Anonymous poster hash: 6b75b...a8a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var bra at du fulgte magefølelsen og valgte å tekke deg unna. Skriv at du har en annen. Dersom ikke det nytter, skriv at du vil kontakte politiet. Det vil nok skremme ham vekk.

Hvis han virker psyko og eiesyk, så er han sikkert det.

Anonymous poster hash: 6b75b...a8a

Ja, jeg føler at jeg kjenner igjen noen psyko trekk i han. For eksempel så føler jeg at han egentlig ikke bryr seg om mine følelser og tanker, men at han bryr seg kun om bildet i sin helhet: hvordan jeg ser ut... utseende...overflaten. Og det at han er glad i meg: det tror jeg ikke at han er. Han er kun glad i overflaten i det hele. Han virker eiesyk ut ja. Husker en gang da jeg var syk,og skrev at jeg skulle skrive til han når jeg var frisk igjen. Da skrev han ikke god bedring engang. Han bare skrev: ok!. Og i neste sving begynte han å syte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt nummer

Anonymous poster hash: 20dbd...f4b

Skrevet

Høres ut som min eks, run!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min eks, run!

ja har hørt at han har hatt to damer tidligere i livet sitt. Den ene damen stakk av uten å svare han mer. Mens den andre damen svarte han ikke i starten, men så begynte hun å forklare han at hun følte at det ble feil. Han forsøkte å gjøre alt for å bli sammen igjen med de, men til ingen nytte sa han. Ja, han er ganske pågående. Og jeg har en følelse av at en som han aldri ville gjøre meg lykkelig. Ser for meg at han er en deprimert type som også er eiesyk. Det var et sånnt bilde jeg fikk av han da jeg forsøkte å bli kjent med han. Det var derfor jeg stakk. Og det skulle jo være nok til å si at det stemte ikke fordi hvis noen holder noe skjult for meg en gang, så stoler jeg ikke på de. Men han forstår ikke at det er nok. Og fortsetter.

AnonymBruker
Skrevet

ja har hørt at han har hatt to damer tidligere i livet sitt. Den ene damen stakk av uten å svare han mer. Mens den andre damen svarte han ikke i starten, men så begynte hun å forklare han at hun følte at det ble feil. Han forsøkte å gjøre alt for å bli sammen igjen med de, men til ingen nytte sa han. Ja, han er ganske pågående. Og jeg har en følelse av at en som han aldri ville gjøre meg lykkelig. Ser for meg at han er en deprimert type som også er eiesyk. Det var et sånnt bilde jeg fikk av han da jeg forsøkte å bli kjent med han. Det var derfor jeg stakk. Og det skulle jo være nok til å si at det stemte ikke fordi hvis noen holder noe skjult for meg en gang, så stoler jeg ikke på de. Men han forstår ikke at det er nok. Og fortsetter.

Huff slike menn er farlige og ødeleggene. Bare la være å svare han. En vakker dag gir han seg. Men dessverre ikke før han finner seg et nytt offer :( Stakkars neste jente.

Anonymous poster hash: 34d56...752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff slike menn er farlige og ødeleggene. Bare la være å svare han. En vakker dag gir han seg. Men dessverre ikke før han finner seg et nytt offer :( Stakkars neste jente.

Ja, jeg tror han må finne et nytt offer før han gir seg. Men jeg passer ihvertfall på at dører er låste. Lar vær å svare han.

Skrevet

Fyren har jo følelser for deg. Du holder på med en annen mann, syns du burde bare fortelle det til han. Det at du ikke er intresert og at du ser noen andre. Skjønner ikke hvorfor du tror at han vill føle etter deg og bli en skaka stalker.. Bare vær tydelig for blir ikke riktig å bare legge all skyld på mannen.

AnonymBruker
Skrevet

Si tydelig at du er ferdig med ham, og ikke svar ham mer. Blokker nummeret hans.

Anonymous poster hash: 78b35...37e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyren har jo følelser for deg. Du holder på med en annen mann, syns du burde bare fortelle det til han. Det at du ikke er intresert og at du ser noen andre. Skjønner ikke hvorfor du tror at han vill føle etter deg og bli en skaka stalker.. Bare vær tydelig for blir ikke riktig å bare legge all skyld på mannen.

Han har ant ikke følelser for henne. Kun for seg selv. Samtidig har slike folk et desillusjonert syn på dette med kjærlighet. Slike folk er totalt urasjonelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ant ikke følelser for henne. Kun for seg selv. Samtidig har slike folk et desillusjonert syn på dette med kjærlighet. Slike folk er totalt urasjonelle.

Det er det jeg vet. Jeg har levd med en sånn type mann i mange år før. Og han sa at han hadde så sterke følelser for meg hele veien, og var en kontrollfreak. Men tilslutt så stakk han, og sa at han følte ingenting lenger, og nå lever han sammen med en annen dame og ser fornøyd ut. Så jeg vet at en dominerende eiesyk mann er gjerne bare usikker på seg selv, og har gjerne ingen følelser for den de er sammen med annet enn at de bruker de og kontrollerer, på grunn av sin egen usikkerhet.

AnonymBruker
Skrevet

Var på date med en fyr for over et år siden. Daten varte vel 1 time eller noe. Etterpå ble jeg bombardert med meldinger. Så sa han noe jeg visste var løgn, så tok det opp med han. Sa jeg ikke har noe til overs for folk som lyver. Var fornøyd med å ha en god unnskyldning for å slutte svare..

Da fikk jeg så sykt mye meldinger. I annenhver melding kjeftet han på meg, og mente jeg var trangsynt, kom til å få et jævlig liv osv, mens i neste melding sendte han blomster-smiley, unnskyld "savner deg" ol.. Og jeg gjentar: EN kaffedate på ca. En time.. Gaad. Sendte også selfie av at han gråt på snapchat., huff

Ble sykt skremt av han, så blokka han overalt. Men han dukker opp på de merkeligste steder enda, forskjellige spill, instagram ol. Lurer på hvordan han finner meg. Blokk, blokk, blokk. Er redd for å møte på han.

Anonymous poster hash: 496be...590

Skrevet

Du kan jo starte med å si at du har fått deg kjæreste.

Fortsetter han å skrive så er det jo mulig på alle telefoner å legge nummeret til i en blokeringsliste, og på den måten ikke få samtaler eller meldinger i fra ham.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo starte med å si at du har fått deg kjæreste.

Fortsetter han å skrive så er det jo mulig på alle telefoner å legge nummeret til i en blokeringsliste, og på den måten ikke få samtaler eller meldinger i fra ham.

Jeg velger å ikke svare han, og se om det blir stille. Det som er så feil av han, det er at han syter så sterkt over at jeg ikke møter han lenger. Kan vi ikke møtes å ta en samtale om dette skriver han. Jeg tør ikke som dame å ta sjanse på å møte en mann for å ta en samtale om det, og samtidig så føles det helt feil for jeg synes ikke om måten han oppfører seg på. Jeg velger å ignorere han, og hvis han fortsetter så kommer jeg bare til å si at jeg ikke synes ting ble feil, og at det ikke har med utseende hans å gjøre, men det var som jeg har forklart før at det var med måten ting ble på i starten, og at jeg gir ikke det en til sjanse.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg velger å ikke svare han, og se om det blir stille. Det som er så feil av han, det er at han syter så sterkt over at jeg ikke møter han lenger. Kan vi ikke møtes å ta en samtale om dette skriver han. Jeg tør ikke som dame å ta sjanse på å møte en mann for å ta en samtale om det, og samtidig så føles det helt feil for jeg synes ikke om måten han oppfører seg på. Jeg velger å ignorere han, og hvis han fortsetter så kommer jeg bare til å si at jeg ikke synes ting ble feil, og at det ikke har med utseende hans å gjøre, men det var som jeg har forklart før at det var med måten ting ble på i starten, og at jeg gir ikke det en til sjanse.

Jeg synes det virker som om det han driver med fungerer veldig godt på deg, - du tar det inn og adopterer det som dine egne problemer.

Hvorfor må du argumentere så mye med ham? Hvofor føler du at du må legge opp en detaljert svarstrategi - i tilfellet han ikke lar deg være i fred?

Det er 3/4 år siden dere datet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...