Paeonia Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Hallo! Er det noen her som har tatt fagbrev i salgsfaget? Aller helst som praksiskandidat? Det vil si at man går opp som privatist og tar en eksamen, og en fagprøve etter 5 års erfaring. Dette er noe jeg kunne tenke meg, men finner så lite informasjon om hvordan det er lagt opp. Finner mange (dyre) kurs, men vil da også tro at man kan ta det som privatist uten å følge disse kursene? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Hvor gammel er du? Hvis du er over 25 år kan du få voksenopplæring. Det er en klasse på noen offentlige skoler. Men jeg aner ikke hvor i landet du bor. Men Google det! Anonymous poster hash: d54ff...782
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Ellers kan du melde deg opp som privatist selv. Privatistweb.no tror jeg. Anonymous poster hash: d54ff...782
Paeonia Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2015 Jeg er 24, men har utdannelse fra før, så har ikke krav på voksenopplæring. Dessuten jobber jeg i butikk, og kunne jo selvfølgelig tenke meg å kombinere jobben med skole!
Gjest kisskiss Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Jeg er 24, men har utdannelse fra før, så har ikke krav på voksenopplæring. Dessuten jobber jeg i butikk, og kunne jo selvfølgelig tenke meg å kombinere jobben med skole! det er noe med at etter 5 år i jobb så kan du ta eksamen ja. http://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/praksiskandidat
Paeonia Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2015 Har 3-årig hudpleier + påbygg til studiekompetanse. Fikk beskjed om at det var mulig jeg fikk 6 mnd fradrag fra praksistiden.
Paeonia Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2015 Så jeg kan jo ta eksamen. Spørsmålet er egntlig mer om jeg må følge noen form for kurs eller om jeg kan lære meg det teoretiske selv. Og hvordan eksamen og fagprøva er lagt opp?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Så jeg kan jo ta eksamen. Spørsmålet er egntlig mer om jeg må følge noen form for kurs eller om jeg kan lære meg det teoretiske selv. Og hvordan eksamen og fagprøva er lagt opp? du an sansynligvis enten gå på kveldskole/kurs eller så kan du ta det som privatist Anonymous poster hash: 34f22...d0e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 ta kontakt med opplæringskontoret i salg og service i ditt fylke og avtal møte med dem. da får du all info. Anonymous poster hash: 34f22...d0e
Paeonia Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2015 Er det noen her som har gjort det selv? Er også interessert i erfaringer med hvor tungt studiet er osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå