AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har studert i utlandet over lenger tid og meldte da endring av adresse til Folkeregisteret. Fant derfor ut at jeg er registrert som 'utvandret' og at jeg må personlig dra ned til Skattekontoret for å melde flytting tilbake til Norge, hvilket jeg skal nå. Jeg skal ha med personlig identifikasjon i form av pass, hvilket er greit nok. Men jeg skal også med bevis på bosted, hvor jeg flytter hen osv. Jeg eier en egen leilighet her i Oslo som har stått utleid mens jeg var utenlands. Leietakerne flytter ut ved slutten av denne måneden, da jeg flytter inn. I mellomtiden bor jeg hos foreldrene mine, som er bortreist over en lengre periode. Utifra hva Skatteetaten skriver kan jeg få skriftlig bekreftelse fra foreldre om at jeg bor hos dem. Men problemet er at de er langt utenfor allfarvei nå. Er det mulig å troppe opp med kontrakt på at jeg eier boligen, muligens en kopi av epost der leietakere bekrefter at de flytter ut? Eller at jeg ber mine foreldre skrive at jeg bor her på en lapp, ta bilde av den og sende til meg så jeg kan printe ut? Jeg vet ikke om det skal originalkopi til. Har kontaktet Skatteetaten men er litt dårlig med respons der, så lurer på om andre har erfaring med dette. Anonymous poster hash: ca4ab...04d
nordlending Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Hvis jeg skjønte riktig er det tilstrekkelig med bevis på hvor du skal flytte hen? I så fall burde det jo holde med bevis på at du skal flytte til boligen du eier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå