Gå til innhold

Mange kcal mer i frityrkokt mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage mozzarellastick og går på lavlarbo, men kan ikke spise så mye kcal heller.

Mozzarellasticksene blir ikke helt bra i ovnen, de flyter litt utover. De skal jo helst frityrkokes, men vil det bli mye mer kcal da? Og noen som vet hvor mye mer kalorier jeg bør beregne?

Anonymous poster hash: f83a1...3e7
AnonymBruker
Skrevet

Du burde egentlig bare holde deg unna mozarellasticks om du har som mål å¨gå ned i vekt, det er kaloritett med nesten 250kcal per 100gram, inneholder svært lite annet enn fett. minns at en vanlil lillefingerstørrelse fristyrstekt ligger på ca 100kcal

Anonymous poster hash: eebe2...181
Skrevet

Er ikke slike ting dekket i brød? Det er vel ikke helt i tråd med lavkarbo-ånden? Brødet rundt slike frityrting vil trekke til seg noe olje. I tillegg er ikke akkurat frityrfettet som normalt brukes spesielt sunt. Med mindre du bruker ekte smult (som er hverken eller).

Det er flere ting enn mengden karbohydrater som burde avgjøre hvorvidt du spiser noe eller ikke. Om du har lyst på mozarella kan jo du spise en caprese-salat? Da får du i tillegg til osten i deg mye antioksidanter!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mozarellasticks er dekket av brødkrumme, så det blir jo noe karbohydrater.

Normalt lages mozarellasticks med egg, hvetemel og brødkrumme.

Anonymous poster hash: 4d033...ea2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg skjærer mozzarellaosten i stenger og dypper dem i eggerøre og ruller dem inn i knust baconsvor. Ikke noe karbohydrater i det :)

Men er vel endel fett.

Har det i ovnene men synes de flyter sånn utover da. Så med frityrolje vil kaloriinnholdet bli mye mye mer?

Skrevet

Nei jeg skjærer mozzarellaosten i stenger og dypper dem i eggerøre og ruller dem inn i knust baconsvor. Ikke noe karbohydrater i det :)

Men er vel endel fett.

Har det i ovnene men synes de flyter sånn utover da. Så med frityrolje vil kaloriinnholdet bli mye mye mer?

Det er vanskelig å vite. Kanskje lavkarbo dette her, men jeg vil fortsatt ikke kalle det slankemat...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite. Kanskje lavkarbo dette her, men jeg vil fortsatt ikke kalle det slankemat...

Neida, men jeg ville bare kose meg med det uten at det ble så alt for mye fett. Men jeg droppet frityren og laget det i ovnen som før, selv om det fløt utover ble det godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er vel endel fett.

Nå fikk jeg ett lite hjerteinfarkt.....Spiser folk frityrstekt ost rullet i bacon??????

Anonymous poster hash: 09a45...08a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg ett lite hjerteinfarkt.....Spiser folk frityrstekt ost rullet i bacon??????

Anonymous poster hash: 09a45...08a

Ja egentlig så lages mozzarellastick ved å fritystekes, men jeg har brukt ovnen for å unngå så mye kalorier. Og ingen vet jo hvor mye mer det blir heller av å frityrsteke, Finner ingenting om det på nettet heller så da står jeg over og fortsetter å bruke ovnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...