Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2004 #1 Skrevet 13. august 2004 Jeg har kjøpt meg et nytt kjøleskap.. jeg har et gammel fælt stort kjøleskap som jeg må bli kvitt.. Jeg mener jeg har hørt at det er noen steder som ahr krav på seg til og ta imot gamle kjøleskap..stemmer det?
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #2 Skrevet 13. august 2004 De som selger hvitevarer er også forplikta til å ta imot hvitevarer som skal kasseres. De skal ta imot dette gratis, men tar i noen tilfeller en sum for kjøring dersom du ikke leverer kjøleskapet i butikken. Suzy er forresten ekspert på det der. Send henne en PM, så svarer hun deg garantert!
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #3 Skrevet 13. august 2004 Du skule ha levert det der du kjøpte det nye. nå må du antagelsesvis betele dyrt på fyllingen. Det er lagt inn en avgift på nye hvitevarer pga de må kvitte seg med det gamle.Sorry for deg.
CecilieB Skrevet 13. august 2004 #4 Skrevet 13. august 2004 Sakset fra elkjop.no: Spørsmål: Kan jeg levere inn et defekt kjøleskap, vaskemaskin eller lignende hos Elkjøp? Svar: Ja. Det betales et miljøgebyr på alle elektroniske varer som kjøpes i Norge. Dette gjør at du kan levere inn defekte elektroniske artikler hos hvilken forhandler du ønsker. Hvis varen du har kjøpt skal leveres og du ønsker at sjåføren skal ta med det gamle produktet, koster dette imidlertid kr. 200,-.
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 gjest.. jeg har ikke hentet det enda. derfor ejg forhører meg først. Takk for inspill jenter
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #6 Skrevet 14. august 2004 Du skule ha levert det der du kjøpte det nye. nå må du antagelsesvis betele dyrt på fyllingen. Det er lagt inn en avgift på nye hvitevarer pga de må kvitte seg med det gamle.Sorry for deg. Du har nok misfortsått. Avgifta ar lagt på nye hvitevarer fordi du skal kunne levere de gamle gratis.
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #7 Skrevet 14. august 2004 Jeg har ikke misforstått noe. jeg trodde at hun hadde fått levert. Hun viste ikke hvor hun skulle gjøre av det. Om du leser så ser du det. Om hun leverer på fyllinga...skriver jeg....
Gjest Eir Skrevet 15. august 2004 #8 Skrevet 15. august 2004 nå må du antagelsesvis betele dyrt på fyllingen. Det er ikke så dyrt på fyllinga heller da, maks hundre kroner. Bor du i Oslo kan du levere det gratis på det resikruleringsstedet i Brobekkveien.
Polly Ester Skrevet 15. august 2004 #9 Skrevet 15. august 2004 Her kan vi levere på fyllingen gratis hvis vi tilhører den kommunen fyllingen er. Vet ikke hvor mye det koster om man kommer fra en annen kommune. Da vi kjøpte oppvaskm. og komfyr av kjente, satte vi fra oss det gamle utenfor Elkjøp der de har et lager av gamle varer...
Fakse Skrevet 15. august 2004 #10 Skrevet 15. august 2004 Jeg har ikke misforstått noe. jeg trodde at hun hadde fått levert. Hun viste ikke hvor hun skulle gjøre av det. Om du leser så ser du det. Om hun leverer på fyllinga...skriver jeg.... Det er gratis å levere hos alle som forhandler hvitevarer, uavhengig av om man har kjøpt der eller ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2004 #11 Skrevet 15. august 2004 Ikke noe svar...men idiot-naboen min har plassert sitt gamle kjøleskap ved siden av søppeldunkene, arg!! Blir så irritert over folk som tror at søppeltømmere tar spesialavfall, gamle madrasser, gamle kommoder etc.. De blir stående på gata helt til huseierne fjerner de, gjerne etter noen mnd :evil:
Polly Ester Skrevet 15. august 2004 #12 Skrevet 15. august 2004 Ikke noe svar...men idiot-naboen min har plassert sitt gamle kjøleskap ved siden av søppeldunkene' date=' arg!! Blir så irritert over folk som tror at søppeltømmere tar spesialavfall, gamle madrasser, gamle kommoder etc.. De blir stående på gata helt til huseierne fjerner de, gjerne etter noen mnd :evil:[/quote'] :evil: Helt enig... det er utrolig irriterende...
Dreyer Skrevet 16. august 2004 #13 Skrevet 16. august 2004 Du skule ha levert det der du kjøpte det nye. nå må du antagelsesvis betele dyrt på fyllingen. Det er lagt inn en avgift på nye hvitevarer pga de må kvitte seg med det gamle.Sorry for deg. Det er GRATIS å levere elektrisk materiell på fyllinga/avfallselskapet eller til butikk som selger den typen vare du vil bli kvitt, det gjelder i hele Norge. Du må selvsagt levere det selv for at det skal være gratis. Les her: http://www.loop.no/
Suzy Skrevet 16. august 2004 #14 Skrevet 16. august 2004 Du skule ha levert det der du kjøpte det nye. nå må du antagelsesvis betele dyrt på fyllingen. Det er lagt inn en avgift på nye hvitevarer pga de må kvitte seg med det gamle.Sorry for deg. Helt feil! Dette er forskjellig fra avfallsselskap til avfallsselskap hvor mye det koster å levere avfall - hos enkelte er det gratis å levere el-avfall, men hos andre må du betale. Uansett kan du levere kjøleskapet gratis til hvem som helst som foprhandler denne typen varer uten at de kan kreve at du handler der e.l. Sånn er det med den saken
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #15 Skrevet 16. august 2004 Sånn er det med den saken For Suzy er ekspert! Nemlig! ... og dere som er så skråsikre bør kanskje gå til kildene neste gang? Hvorfor tror dere f.eks. alle dagligvarebutikker har bøtter for kasting av batterier stående? Jo: De selger batterier, og er dermed forplikta til å ta imot brukte batterier gratis. Slik er det med elektriske artikler også. Den avgiften som nevnes lenger oppe er oppretta for å finaniere disse ordningene, ikke for å flå deg som forbruker.
angie Skrevet 18. august 2004 #16 Skrevet 18. august 2004 Det er bare å levere et inn i en butikk hvor de selger hvitevarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå