AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hva gjør man når man etter mange år med høyere utdanning innser at man vil ha en enkel 8-16 jobb? Vil så gjerne ha en hjernedød jobb som ikke krever mye ansvar, deltagelse i møter og diskusjoner, innovasjon og bla bla. Jeg har kommet til er punkt i livet der jeg vil slappe av. Har opplevd så mye at jeg ikke klarer å ha en jobb som vil da fylle det lille tomme stedet jeg har i hjernen. Nå har jeg en jobb som krever mye av meg. Jeg er relativt ny, men det er IKKE slik jeg ønsker å leve fremover. Noen tips? Anonymous poster hash: 8b904...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 -sekretær. -resepsjonist. -jobb i en butikk der du faktisk liker deg. -Barnehage om barn muntrer deg opp så du får mer energi. Det med butikk nevner jeg fordi jeg har høyere utdannelse selv, men jobbet i bokhandel en gang, og savner det. <3 Alt var koselig der. Anonymous poster hash: 7ebd8...9f6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Er i samme situasjon som deg TS. Har en høyere utdannelse og "drømmejobben", men den sliter meg ut. Har ikke tid/overskudd til noe annet og er "alltid" på jobb. Jeg skulle også ønske at jeg hadde en enkel jobb jeg kan "legge igjen" når jeg er ferdig for dagen.... Anonymous poster hash: 41dd8...7b8 1
79kreps Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Da bytter dere jobb til noe dere tror dere kan trives i
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 -sekretær. -resepsjonist. -jobb i en butikk der du faktisk liker deg. -Barnehage om barn muntrer deg opp så du får mer energi. Det med butikk nevner jeg fordi jeg har høyere utdannelse selv, men jobbet i bokhandel en gang, og savner det. <3 Alt var koselig der. Anonymous poster hash: 7ebd8...9f6 Vil ta bort sekretær-punktet for det er IKKE en avslappende jobb som man kan legge fra seg når arbeidstiden er omme. Jeg har jobbet som sekretær i mange år og sitter nå med samme ønsket som TS. Ønskerl å gå fra en godt betalt og stressende jobb som sekretær og heller finne meg en butikkjobb i en bransje jeg finner interessant. Anonymous poster hash: 8b8cd...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har også lyst til å bare jobbe i en butikk f. eks, men press og forventning fra familie gjør at jeg nå er i en utdannelse jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å drive på med. Jeg vet de kommer til å bli kjempe skuffa om jeg en dag bare droppet ut av studiet, fordi jeg vet hvordan de ser på jobb uten utdannelse. Anonymous poster hash: a96a7...568
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Barnehage høres heller ikke veldig avslappende ut. Lagerarbeid må være perfekt sånn sett. Diverse jobber innen bygg og anlegg trenger ikke være mer slit enn en gjør det til selv.
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har også lyst til å bare jobbe i en butikk f. eks, men press og forventning fra familie gjør at jeg nå er i en utdannelse jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å drive på med. Jeg vet de kommer til å bli kjempe skuffa om jeg en dag bare droppet ut av studiet, fordi jeg vet hvordan de ser på jobb uten utdannelse. Anonymous poster hash: a96a7...568 For en forferdelig familie som "tvinger" deg inn i ett arbeid du ikke selv ønsker. Husk at dette er noe du skal drive med resten av livet, og velger du noe du ikke har lyst til så vil det fungere dårlig. Du bør ta utdanning og jobb etter hva som passer DEG, ikke etter hva som passer din familie best. Få deg en jobb du trives med, så kan du utdanne deg senere om du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Jeg har også lyst til å bare jobbe i en butikk f. eks, men press og forventning fra familie gjør at jeg nå er i en utdannelse jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å drive på med. Jeg vet de kommer til å bli kjempe skuffa om jeg en dag bare droppet ut av studiet, fordi jeg vet hvordan de ser på jobb uten utdannelse. Anonymous poster hash: a96a7...568 Det er jo kjipt at det er du skal leve med den jobben, og ikke dem. Det er jo ikke de som må gjøre den. Anonymous poster hash: 7ebd8...9f6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Vil ta bort sekretær-punktet for det er IKKE en avslappende jobb som man kan legge fra seg når arbeidstiden er omme. Bestevenninna mi er sekretær og har det veldig rolig, 8-16, chill både på jobb og etter. Det kommer vel an på hvilke yrker man sammenligner det med, men kommer ikke på noen jobber som er roligere enn hennes. Tjener vel ca 200/timen så ikke mega-mye. Anonymous poster hash: 7ebd8...9f6
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Bestevenninna mi er sekretær og har det veldig rolig, 8-16, chill både på jobb og etter. Det kommer vel an på hvilke yrker man sammenligner det med, men kommer ikke på noen jobber som er roligere enn hennes. Tjener vel ca 200/timen så ikke mega-mye. Anonymous poster hash: 7ebd8...9f6 200 kroner timen må da sies å være ganske ok lønn, synes du ikke? 1950 timer gir en årslønn på 390 000,- Hvor rolig det er som sekretær kommer nok mye an på størrelsen på bedriften. Der hvor jeg jobber tror jeg de har det travelt nok, og det er mer ansvar underlagt stillingen enn det å det å sitte å ta i mot folk. Endret 2. mars 2015 av 79kreps 1
Gjest Silje1 Skrevet 2. mars 2015 #12 Skrevet 2. mars 2015 Vil ta bort sekretær-punktet for det er IKKE en avslappende jobb som man kan legge fra seg når arbeidstiden er omme. Jeg har jobbet som sekretær i mange år og sitter nå med samme ønsket som TS. Ønskerl å gå fra en godt betalt og stressende jobb som sekretær og heller finne meg en butikkjobb i en bransje jeg finner interessant. Anonymous poster hash: 8b8cd...3ee Enig, sekretær er ikke en avslappende jobb! Jobber selv om det, og du gjør noe hele tiden og du har et veldig stort ansvar ovenfor alt, dobbelsjekke, huske, ordne osvosv.
Gjest Citronella Skrevet 2. mars 2015 #13 Skrevet 2. mars 2015 Enig, sekretær er ikke en avslappende jobb! Jobber selv om det, og du gjør noe hele tiden og du har et veldig stort ansvar ovenfor alt, dobbelsjekke, huske, ordne osvosv. Om man har en lang utdannelse og en jobb med mye ansvar, så vil nok en sekretærjobb opplevdes rolig og enkel. 2
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #14 Skrevet 2. mars 2015 Om man har en lang utdannelse og en jobb med mye ansvar, så vil nok en sekretærjobb opplevdes rolig og enkel. Ikke nødvendigvis. Dette vil jo bli veldig individuelt. Ansvaret kan være like stort, bare ikke på de samme områdene. Slik jeg tolker TS så vil han ha en jobb uten noe ansvar. Han møter opp, gjør det han skal å går hjem, uten å måtte tenke på om alle nøkkelkort er bestilt inn, tilganger gitt osv.
Gjest Silje1 Skrevet 2. mars 2015 #15 Skrevet 2. mars 2015 Om man har en lang utdannelse og en jobb med mye ansvar, så vil nok en sekretærjobb opplevdes rolig og enkel. Ja, det er bare å prøve
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #16 Skrevet 2. mars 2015 Kanskje miljøarbeid i f.eks bolig for funksjonshemmede kan være noe for deg? Jobber i noe lignende, og det er ganske enkelt, rolig og avslappende. Vi er heldige og har en til en bemanning. Ikke sikkert det er det alle steder da...Anonymous poster hash: ff3cd...54a 1
Gjest Citronella Skrevet 2. mars 2015 #17 Skrevet 2. mars 2015 Ikke nødvendigvis. Dette vil jo bli veldig individuelt. Ansvaret kan være like stort, bare ikke på de samme områdene. Slik jeg tolker TS så vil han ha en jobb uten noe ansvar. Han møter opp, gjør det han skal å går hjem, uten å måtte tenke på om alle nøkkelkort er bestilt inn, tilganger gitt osv. Ok, det var nok jeg som leste litt raskt. Da vil jeg tro at å kjøre postbil er en fin jobb. Eller jobbe med produksjonsarbeid på fabrikk eller noe. Butikkarbeid er vel også rimelig greit. Ja, det er bare å prøve Nei, jeg trives godt i den jobben jeg har. Og jeg beklager om du følte deg tråkket på tærne, men det er forskjell på de ulike typer jobb, og det må man kunne formidle uten at noen begynner å furte av den grunn. 1
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #18 Skrevet 2. mars 2015 (endret) Postbud må jo være et glimrende tips. En har selvsagt ansvar for å få posten frem, men her snakker vi om å innarbeide en rutine å følge denne. Bil med høy musikk, eller til fots med musikk på øret. Greit betalt er det vel også, ingen ubekvemt arbeidstider, og snart forsvinner nok utlevering av post på lørdager også. Endret 2. mars 2015 av 79kreps
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #19 Skrevet 2. mars 2015 Kanskje miljøarbeid i f.eks bolig for funksjonshemmede kan være noe for deg? Jobber i noe lignende, og det er ganske enkelt, rolig og avslappende. Vi er heldige og har en til en bemanning. Ikke sikkert det er det alle steder da...Anonymous poster hash: ff3cd...54a Kommer an på boligen. Noen boliger har svært syke beboere som en må ta ansvar for og vite hva man skal gjøre, potensielt mye tunge løft, osv. Men det kommer jo an på boligen som sagt. Av alle jobbene jeg har hatt så er nok jobben som vasker mest avslappet. Låste meg inn(etter arbeidstiden til de som var der), vasket, tømte søppel, osv. og så dro jeg igjen. Ikke godt betalt selvsagt men. Anonymous poster hash: 38d09...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #20 Skrevet 2. mars 2015 Hva vil du jobbe med, da? Å jobbe på sterilsentral er ganske greit. Du får en liste, finner frem det som står på lista, pakker det inn og kjører hele sulamitten gjennom autoklaven. Når autoklaven er ferdig finnes det kanskje bestillingslister til de forskjellige avdelingene, da finner du bare frem det du trenger av det som er ferdig autoklavert og sender det opp. Anonymous poster hash: c1150...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå