Gå til innhold

Skruer med ødelagte hoder/spor ......


Usikker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så eitrande :frustrert: over skruer med ødelagt skruehode. Det er jo ikke spor igjen på toppen - så skrutrekker/drill "tar ikke tak" - bare slurer.........

Hva i svarte gjør man for å få ut de skruene da?

Jeg MÅ ha de ut for å få ned persienne-holder'ne. Skal nemlig skifte persienne........

Èn av skruene fikk jeg ut ved å bruke avbiter - men den som nå sitter igjen - den får jeg ikke "tak" på.......

Noen som gidder å komme og hjelpe meg :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper et gjengesett på f.eks. Claes Olsson.

Oppi der ligger det et bor som ser ut som en skrue, bare med "delte gjenger". Denne skrur du inn midt i skruen (med drill), og da går skruen i stykker slik at du kan plukke ut bitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Elle Melle :blomst:

Nå skal jeg nå tilfeldigvis til Oslo på mandag - så da skal jeg stikke innom Clas Ohlson og kjøpe meg et sånn sett.

Men jeg brukte RÅ MAKT nå - og fikk, etter mye banning og plunder, løsnet den gjenværende skruen såpass at jeg fikk brukt avbiter på den også.

Du skjønner det at jeg kunne ikke vente til mandag......... når jeg begynner på noe (som jeg har tenkt på leeenge) - da må jeg gjøre det med en gang - ellers blir det utsatt enda lenger........ :roll:

Sånn er jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som ikke går med makt, min kjære venn, det går med mer makt.

Eller som en god venn av meg sier: alt går med stor nok fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes et handyman middel som heter "ScrewGrab", som er løsningen på sånne ting, i tillegg til settet fra Clas Ohlson som på folkemunne har et lite flatterende tilnavn.... som jeg ikke kan skrive uten å moderert bort :ler:

ScrewGrab er en tynn pasta på en liten tube, bestående av "diamantstøv", som gjør at du får feste i selv de mest slitte skruer.

Lykke til i neste omgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte et sånt sett på Clas Ohlson igår jeg - kr. 79,-

Det heter, skal vi se, vent litt............. må løpe ned og se etter..........

*løper*

*pust pes*

Ekstraktorsett heter det............

Nå nesten gleder jeg meg til neste gang jeg finner en ødelagt skrue....... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!!

Det kalles for "grisep....", eller navnet på kjønnsorganet til en mannlig utgave av gris.... råne kalles de visst da :ler:

Ikke akkurat et ord jeg strør rundt i alle sammenhenger, ei heller skryter av at jeg vet :hoho:

Men ekstraktorsett er jo den milde varianten da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...