Gå til innhold

fettsuging

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen her som vil dele noen erfarninger på godt og vondt når det gjelder fettsuging?

Jeg har en stor "drøm" å få fettsugd både rumpe,utsiden og innsiden av lår og innsiden av knærene.

Jeg vil ikke bruke dette som et slanke middel, men å få fjernet fett som ikke går vekk med vanlig slanking.

Jeg er veier normalt, men har sånn problemer å finne bukser. Bruker str. 40, men syntes at disse buksene er såååå vide i liv og legger, men fyller ut både på rompe og lår. Ganske så fortvilende dette her. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest meg også
Skrevet

Dette kunne vært skrevet av meg også. Jeg bruker 40 i bukser med stretch. Noe annet går jeg ikke med for jeg er redd de skal sprikke i sømmene hvis jeg setter meg.

Jeg kunne tenkt meg å fettsuge rumpa, "valken" rundt hoftekammen, utsiden og innsiden av lårene. Hm, knærne har jeg ikke tenkt over, man faktisk så hadde jeg nok trengt det der også.

Det nytter liksom ikke å punktslanke, og setter jeg i gang med slanke eller sultekur, så blir jeg bare mager steder jeg ikke vil, puppene forsvinner, mens rumpe og lår er like digre.

Det hender så ofte at jeg blir stående med bukser og skjørt som ikke går lenger opp enn til øverst på lårene. Der er jeg liksom for bred. Så blir jeg kjempelei meg og deppa, og hele shoppingen er bortkastet. Andre ganger så får jeg klærne opp, men da er de alt for vide rundt livet slik du skriver, og blir bare ikke fint i det heletatt. Og veldig ofte så blir det meste for langt i bena siden jeg må inn i en størrelse som jeg egentlig er for lav til i følge standarden, og så må det brettes opp eller legges opp hjemme. Og det nytter heller ikke alltid hvis det er bukse eller skjørt med fassong, for da ødelegger man hele fassongen.

Lurer på om man kan få dekket noe til fettsuging om det er et "medisinsk problem"? For lårene mine er så tette at jeg får gnagsår hvis jeg går med skjørt i varmen og ikke har strømpebukse under. Dette er plagsomt og smertefullt, og jeg føler dessuten at jeg blir veldig klam og svett mellom bena siden det blir så tett der, noe som heller sikkert ikke er heldig for bakterieflora og sånt nedentil. Det er ikke normalt med lår som er så tette. Hm, kan kanskje høre med legen.

Men jeg tenker på smertene også. Det er smertefullt å fettsuge og man skal føle seg nokså mørbanket etterpå. Hvordan føles det da å sitte, gå på toalettet, bevege seg rundt? Og man må gå med en stram panty på seg x antall uker for å holde huden stram rundt der man har fettsugd. Sikkert ubehagelig og upraktisk i hverdagen.

Håper noen med erfaring skriver inn her.

Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke: Ja du sier noe der. Da vet du hvordan det føles. Ikke fordi jeg unner andre å ha det på samme måte som meg, men blir bare så himla deprimert av dette her. I hvertfall som du beskriver, når man skal ut og kjøpe klær. Og det skal jeg i neste uke.

Gruer meg, for det er bukse jeg trenger av alle ting. Har mye dårlig selvbilde pga. det. Går aldri på stranden, i bikini, bader heller ikke og går ALDRI i skjørt nettopp fordi jeg føler meg rett og slett feit for å si det mildt.

Kler alltid av meg inne i dusjen fordi jeg rett og slett ikker orker å se meg selv. Og går aldri foran et speil naken. Med andre ord, så unngår jeg å seg meg selv om jeg kan det.

Da jeg var yngre trente jeg mye. Det var snakk om aerobic, vekter, svømming, sykklet og jogget endel også. Og det merkes i dag på både lår og rumpe.

:kjempesinna: blir så ergelig forbanna. for dyrt er det og. Og sånne ting mener jeg at man ikke får dekket, men må taes på privat klinikk. og det koster:

ridebukselår: 18.000 kr.

innside av knær: 12.500 kr.

innside øvre lår: 17.000 kr

mage hele : 20.000 kr

innside knær: 12500 kr.

midje: 15.500 kr

hofter: 16.000 kr

Om man tar flere områder samtidig, får man opptil 50 % på de øvrige. I hvertfall der jeg har undersøkt priser og sånt. Problemet er jo at vist man ikke har så mye penger, så er det jo helt vanvittig.

Vist man da ikke tar opp lån, noe jeg sterkt vurderer når økonomien har ordnet seg. For meg vill dette være en invistering.

Og kan man ta lån til så mye annet, så kan man til dette formålet og. Syntes det er utrolig viktig at man trivdes med seg selv, og vist det er kun det som skal til........ ja så hvorfor ikke.

Skrevet
Dette kunne vært skrevet av meg også. Jeg bruker 40 i bukser med stretch. Noe annet går jeg ikke med for jeg er redd de skal sprikke i sømmene hvis jeg setter meg.

Jeg kunne tenkt meg å fettsuge rumpa, "valken" rundt hoftekammen, utsiden og innsiden av lårene. Hm, knærne har jeg ikke tenkt over, man faktisk så hadde jeg nok trengt det der også.

Det nytter liksom ikke å punktslanke, og setter jeg i gang med slanke eller sultekur, så blir jeg bare mager steder jeg ikke vil, puppene forsvinner, mens rumpe og lår er like digre.

Det hender så ofte at jeg blir stående med bukser og skjørt som ikke går lenger opp enn til øverst på lårene. Der er jeg liksom for bred. Så blir jeg kjempelei meg og deppa, og hele shoppingen er bortkastet. Andre ganger så får jeg klærne opp, men da er de alt for vide rundt livet slik du skriver, og blir bare ikke fint i det heletatt. Og veldig ofte så blir det meste for langt i bena siden jeg må inn i en størrelse som jeg egentlig er for lav til i følge standarden, og så må det brettes opp eller legges opp hjemme. Og det nytter heller ikke alltid hvis det er bukse eller skjørt med fassong, for da ødelegger man hele fassongen.

Lurer på om man kan få dekket noe til fettsuging om det er et "medisinsk problem"? For lårene mine er så tette at jeg får gnagsår hvis jeg går med skjørt i varmen og ikke har strømpebukse under. Dette er plagsomt og smertefullt, og jeg føler dessuten at jeg blir veldig klam og svett mellom bena siden det blir så tett der, noe som heller sikkert ikke er heldig for bakterieflora og sånt nedentil. Det er ikke normalt med lår som er så tette. Hm, kan kanskje høre med legen.

Men jeg tenker på smertene også. Det er smertefullt å fettsuge og man skal føle seg nokså mørbanket etterpå. Hvordan føles det da å sitte, gå på toalettet, bevege seg rundt? Og man må gå med en stram panty på seg x antall uker for å holde huden stram rundt der man har fettsugd. Sikkert ubehagelig og upraktisk i hverdagen.

Håper noen med erfaring skriver inn her.

Jeg hadde nettopp tenkt å legge inn et innlegg om dette her. Det er som om jeg skulle skrevet det selv!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ang. dette med smerter; hva er verst, å ha smerter en kort periode eller å lide resten av livet.......Kan vel egentlig ikke se at man kan ha noe særlig sterkt ønske om man lar være pga litt smerter.

Skrevet

:klø: Forstår ikke helt hva du mente med inlegget dit? :flekke:

Hadde du hatt sånn rompe og, ville du vel hatt fettsuging du og tenker jeg. :hoho:

Skrevet

Jeg tror at med riktig innstilling og innsats vil du få et like godt,om ikke bedre resultat på egen hånd.

Så spar pengene dine og begynn å trene opp de "problem" områdene du har ;)

Skrevet

Takk for svaret Brumm. Det var fint å høre om dine erfaringer. Jeg trodde kanskje det ville komme på mer, men bør vel undersøke litt mer tenker jeg.

Selv om det er en lang prosess, er jeg bare mer sikker på at jeg vil gjøre det samme. :danse:

Det eneste som mangler nå, det er pengene. Så vi får se hvordan dette her utvikler seg. Kanskje komme litt mer i orden med økonomien først. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg tok fettsuging i begynnelsen av juni.Maven min var det største problemet.Plastkirurgen sa at innkludert i prisen ble også "hankene" tatt.(hoftene).Gledelig overrasket ble jeg da han tok av bak og utside av lår og noe høyere opp i forhold til hofter også.Fikk lokalbedøvelse og det som jeg merket var at når han kom oppunder ribbena (bak).Jeg er forferdelig kilen.Jeg lo så tårene trillet og legen trodde jeg hadde vondt.Måtte forklare at det kun var plagsomt forde jeg er kilen.Det var det "værste" med inngrepet.Ble på klinikken i to timer etter p.g.a at de ville se meg gå og røre på "skrotten" og alt virket ok.Måtte kjøpe med et korsett som jeg brukte i vel 3 uker etter.(åpning nedentil).Eller var der smerter etterpå,stivhet og noe "sår" liksom i kroppen.Men når det er sagt,så sliter jeg med 3 varige prolapser i ryggen og de gjorde sitt til at jeg kanskje hadde ekstra "vondt".Det var ikke plagsomt vondt.Etter å ha sittet i 10 min el. mer kan en bli noe stiv,men så snart jeg rørte på meg var det ok.No skal en jo ikke gjøre så my aktivt,men jeg jobbet i hagen osv etter 1 uke.I mitt tempo.Etter 2 uker var der ikke smerter i det heletatt.Noe snodig følelse på hoftene,som om når du dovner bort i hender el. føtter.Det er det litt av enda,men forsvinner stadig.En går ikke ned så mye i vekt,men får mer fasong tilbake.Husk det tar fra 3-9 mnd,er før endelig resultat.Jeg skal no tilbake i okt og ta "etter bilder".Foreløpig er jeg ikke fornøyd med maven,men ellers er det ok.Jeg har jo ikke alderen med meg,sliter med hormoner etc. og det gjør at ting tar tid.Det er og grunnen til at jeg tok inngrepet.Det rundt maven er hormonbetinget og lar seg ikke slanke bort.Slikt må en være obs på.Så dere som sier at trening etc hjelper likeså mye.NEI det gjør det ikke. 1 1/2 år med trening og Xenical/Reductil gjorde ikke utslag i det heletatt og hjelper heller ikke ved ubalanse i hormoner/stoffskifte.Jeg er vel en norsk str no 30/40.Ved start av fettsugingen var jeg 68 kg,høyden min er 167.Har ikke veid meg (har ikke vekt i huset).Men måler omkr. baken er 4 cm mindre og det går bedre og bedre.En er "hoven" ei tid etter.Så enda er det nok tidlig for min del.Jeg er en person som er "livredd inngrep" nåler etc.Men kom over ei kneip her.Jeg har bare gode erfaringer så langt.Men må og få med at inngrepet er gjort i utlandet og til under det halve av pris i skandinavia + ekstraservice.Lykke til

Skrevet

:o

Jo mer man leter, jo mer vil man finne.

Lurer på om man kan få dekket noe til fettsuging om det er et "medisinsk problem"? For lårene mine er så tette at jeg får gnagsår hvis jeg går med skjørt i varmen og ikke har strømpebukse under. Dette er plagsomt og smertefullt, og jeg føler dessuten at jeg blir veldig klam og svett mellom bena siden det blir så tett der, noe som heller sikkert ikke er heldig for bakterieflora og sånt nedentil. Det er ikke normalt med lår som er så tette. Hm, kan kanskje høre med legen

Joda, slike lår er helt normale, har vært flere tråder om det på KG. Mitt tips (har det slik selv) er å bruke sykkelbukser under, eller talkum.

Personlig ville jeg aldri foretatt slike inngrep i utlandet, i tilfelle noe skulle skje i etterkant.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det med at "utlandet" er utrygt,er bare svada.Norge har ikke de beste leger,sykehus,klinikker,tannleger etc.Jeg ble feilbehandlet av NORSK lege i Spania,men har ingen rettigheter p.g.a. han.Sto forresten en artikkel om denne i Hjemmet for ca 1mnd,e siden.Fremhevet seg selv osv.Ikke bare meg er blitt feilbeh.Flere norske med forde de trodde at de var i ok hender.Men vi vet ikke hvorfor denne, eksakt forlot Norge og klinikk der.Han kan selv si så mye han vil,men vi er no mange som lurer.En annen historie(ikke fettsuging) men hjerte.Eldre kar fikk beskjed om og hjerteoperer seg "by pass",og null problem for legen det.Neeei,han ville til norge og språket sitt etc etc.Da han kom til norge og sykehuset,sa aktuell lege "no har du vært heldig,for vår spanske hjertespesialist er nettopp kommet og skal ta seg av deg".Hvem andre enn samme lege i spania som dukker opp.Han måtte le selv da.Alt ok med mannen i dag.Private klinikker i norge er ikke så mye anderledes enn utlandet.En kan og bør sjekke legen,s ry uansett.Hvor mange skrekkhistorier er det ikke stått på trygg i norske aviser......so...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...