AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hva synes dere bør være aldersforkjell i et forhold? Mellom mine foreldre var det 20 år. Jeg er 18 og har faktisk tre halvbrødre og en halvsøster den eldste broren min er 42 og ingen av halvsøsknene mine er under 30 Anonymous poster hash: c7a9b...71d
Yme Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 For min del, greier ikke jeg så veldig stor aldersforskjell, men er man over 20 år, reagerer jeg ikke så mye, med mindre den ene er gammel nok til å være den andres far eller mor. 20 år blir litt drøyt. 2
Sandie Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Jeg har ingen bestemt formening om det.Så lenge man passer sammen er vel de fleste aldersforskjeller akseptable så lenge begge er voksne. For min egen del føler jeg menn på min egen alder eller +/- 5 år er best.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Hva synes dere bør være aldersforkjell i et forhold? Mellom mine foreldre var det 20 år. Jeg er 18 og har faktisk tre halvbrødre og en halvsøster den eldste broren min er 42 og ingen av halvsøsknene mine er under 30Anonymous poster hash: c7a9b...71d Da var jo du tydeligvis "runde nr 2" for antakeligvis faren din da. Noe som vil si at han møtte din mor når de begge var godt voksne. Om en er 40 og den andre er 60 så tenker jeg det er helt greit. Men om en er 20 og den andre 40 så tenker jeg at det er fryktelig sært, jeg syns synd på den yngste som får en eldgammel partner/forelder til barna sine. Selv er det 5 år mellom partneren min og meg og jeg syns det er absolutt mer enn nok. Vil ikke at mannen min skal dø fra meg av alderdom når jeg er 60 liksom.. Anonymous poster hash: b0703...63f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Alder spiller liten rolle, så lenge man er på et nogenlunde likt sted i livet. Men skal jeg sette en grense, så må det bli +/- 15. Anonymous poster hash: 53cca...a52
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 +-5år for min del. Man er rett og slett for forskjellige sånn rent generalliaerende sett med større sprik en dette. Gjelder 20-30årene. Anonymous poster hash: efe37...22a
Becka Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Hvis aldersforskjellen kan bli et problem. Så er det jo et problem. For.eks at man er på forskjellige steder i livet som andre har sagt her..
Paeonia Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Enig i det som blir sagt over her. Alderen spiller ikke SÅ stor rolle, er mer det mentale. Men jeg tror personlig at per i dag hadde jeg bare kunne gått +10/-4? Men man skal aldri si aldri. Jeg er jo i midten av 20årene selv, og jo eldre man blir jo mer tenker jeg at er sosialt godtatt. Men det som spiller mest rolle er jo hva man føler. Da driter man i hva andre tenker og føler om forholdet man har.
volvo22 Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Enig i det som blir sagt over her. Alderen spiller ikke SÅ stor rolle, er mer det mentale. Men jeg tror personlig at per i dag hadde jeg bare kunne gått +10/-4? Men man skal aldri si aldri. Jeg er jo i midten av 20årene selv, og jo eldre man blir jo mer tenker jeg at er sosialt godtatt. Men det som spiller mest rolle er jo hva man føler. Da driter man i hva andre tenker og føler om forholdet man har. Det tror jeg du har helt rett i
daemonia Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Det sies at alder på den eldste i forholdet delt på 2, og dermed plussepå 7 gir sosialt akseptert alder på partner. Ett eksempel med en person på 45 45/2 = 22,5 22,5 +7 = 29,5 Så en som er 45 kan være sammen med en på rundt 30, og det vil være sosialt akseptabelt. Men det må jo vurderes individuelt ut fra livssituasjon, så det er mer enn et regnestykke som skal til for å finne ut av det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 Tror min datter hadde klikket hvis jeg brukte regnemåten over. 62/2 = 31 31 + 7 = 38 Da blir alderforskjellen 24 år og det synes jeg blir mye! Anonymous poster hash: 21bb8...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå