AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Jeg skal betale noe jeg har kjøpt på nett og skal betale selgeren via nettbank, selgeren er fra Sverige. Det jeg lurer på er om hvilket alternativ jeg skal velge når det kommer til omkostninger: Avsender betaler bare omkostninger i Norge eller at avsender betaler alle omkostninger? Bankens hjemmesider anbefalte det første alternativet, men jeg vil jo heller ikke at selger skal betale for å motta penger fra meg. Hva hvis jeg velger "dele omkostninger" og isteden velger å overføre 50 SEK ekstra? Anonymous poster hash: 674b6...a2f
Baktusen Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Banken anbefaler å dele omkostninger. Men skulle jeg overført til en selger, ville jeg tatt hele omkostningene.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Banken anbefaler å dele omkostninger. Men skulle jeg overført til en selger, ville jeg tatt hele omkostningene. Skal jeg betale alle omkostningene må jeg betale 135 kroner ekstra, noe jeg synes er veldig mye når beløpet jeg overfører er 300 sek. Pluss at det sto at betalingen kunne bli forsinket fordi den måtte spesialbehandles i både den norske og den utenlandske banken. Er det noe sted jeg kan finne ut hva omkostningene vil bli for selger? Så kan jeg bare legge det beløpet på det jeg overfører. Anonymous poster hash: 674b6...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå