Gå til innhold

.

lind_a

Anbefalte innlegg

God morgen Lind_a!

GRATULERER SÅ MYE. UTROLIG MORRO!

Kanskje det hjalp at jeg skræmte bort tanta i går...hehe :D

Håper det ikke er så lenge til jeg skal skrive det samme. Det hadde vært noe! :blunke:

Nå får du bare kose deg med den voksende spiren. Tenker det var en til som ble veldig glad når du fortalte nyheten i går.

Lykke til videre.

Klem fra

Leo-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære dagbok...

I dag er jeg 4+5 og kvalmen har jeg allerede kjent et lite snev av, men bare hvis det går en stund etter jeg har stått opp før jeg får i meg mat, så jeg er jo ikke akkurat plaget av den :ler: Er også ganske trøtt og slapp, og i tillegg har jeg vært syk de siste dagene, vondt i halsen og hodet :( Men det begynner å gå over nå :D

Sambo var jo borte da jeg testet, så jeg var litt rastløs og ventet noe voldsomt på at han skulle komme hjem igjen... :lol: Jeg fikk tid til å rydde, vaske litt, pynte med levende lys og sette frem kjeks og brus (hadde ikke noe mer eksklusivt å feire med :roll: ) før jeg hørte bilen kjøre inn på gårdsplassen... Var helt skjelven og kaldsvetta da han kom inn, klarte ikke slutte å glise heller... Testen med de to blå hadde jeg lagt pent fram på salongbordet, men det tok en stund før han så den.. :lol:

Måtte få han til å sette seg ned først, og nesten vise han den :ler:

Så så han den... :sjokk::sjarmor::sjarmor::sjarmor: Satt lenge og så på den og :sjarmor: og jeg måtte :cry: litt... :D

Gleder oss kjempemasse begge to, og tulla har fått høre at mamma har en biiitte liten bebbi i magen, men vet ikke helt om hun skjønner det enda :roll:

Har termin 20. mars, så vi har enda god tid til å forklare henne det :ler:

Nei, nå må jeg logge meg av, skal på ferietur i helga, så jeg har endel som skal gjøres klart før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!

Lykke til videre i svangerskapet, håper alt kommert til å gå bra!!!

Kjempekoooos å høre, Lind_A!!!

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok...

Har egentlig ikke så mye å fortelle i dag, men kjeder meg... :lol: Skulle egentlig ryddet og vasket, for her ser det ikke ut! Blir fort sånn med ei aktiv lita tulle i huset :ler: Hun har blitt ganske flink å leke for seg selv etterhvert, før måtte jeg være sammen med henne og leke heeele tiden... Men hun har en lei tendens til å leke mad alt på samme tid :lol: og da blir det fort litt kaos i sakene.

Ellers kjenner jeg meg ikke så gravid at det gjør noe, bortsett fra at jeg er konstant sulten!! -og brystvortene er "såre" på en måte... Føles som å få sandpapir på dem når de kommer borti noe/noen.. :roll: Er 5+0 i dag, så kvalmen kommer vel mer og mer etterhvert tenker jeg... :tunge1:

Den ferieturen vår ble ikke helt som planlagt, jeg var som vanlig sent ute så det var ikke noen hytter ledig da vi hadde lyst å dra. Men det blir tur! Bare noen dager senere, og vi må stokke om litt på rekkefølgen til plassene vi skal dra :wink: Gleder meg kjempemasse, bare jeg, sambo og tulla på tur og vi skal slappe av og bare kooose oss :D

Forkjølelsen har begynt å slippe taket nå, men jeg er fortsatt litt slapp og trøtt. Tar både jerntabletter, vitaminer, trankapsler og folat, så det er ikke mangel på sånt som gjør meg slapp i alle fall. :blunke: Hm... :ler: Har sikkert fått i meg noe jeg ikke tåler... :hoho: morsom i dag.... :lol: blir sånn når jeg kjeder meg :rodme:

Skriver mer en annen dag, når jeg kanskje har noe å fortelle... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow - her produseres det barn på bånd om dagen.... :hoho:

Rakk ikke ønske deg velkommen inn som dagbokskriver engang jeg før du fikk to blå.

Gratulerer med to blå og lykke til med svangerskapet...håper du fortsetter å skrive dagbok så vi kan følge med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren lind_a !!!!! :D :D

Har visst ikke fått gratulert deg tidligere. :oops: Er litt opptatt i min egen lille gravide verden for tiden.

Leste det at du trodde kvalmen skulle komme snart. Ikke håp på det!! Jeg har vært konstant kvalm fra uke 4 til uke 10!! Kastet opp hver dag og hatt det ganske jævelig til tider. Så vær forsiktig med hva du ønsker deg. :blunke:

Håper du får et flott svangerskap. Skal bli morro å følge deg fremover! :D

Klemmer fra Lille Håp (12+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagbok...

Ja... så sitter jeg her igjen da, alene... :( Sambo skruer på bilen, den skal bli bra til ferieturen vår, så da må han jo holde på både natt og dag... :roll: menmen... jeg har jo "nettet", så jeg har da ting å holde på med :lol: Skrev en lang e-post til pappa'n min, lenge siden jeg har gjort det :oops: Sett på de nye bildene vi fikk i posten i dag, mange fine av gulljenta vår, hehe... alle var av henne... :ler:

Så var det det med kvalmen ja... Den har enda ikke kommet, men det er vel ingen som ønsker å få den heller da... :hoho: Regner bare med at den gjør det, men sent, siden den gjorde det sist svangerskap... :blunke:

Lurer på en ting jeg... Drikker jeg mye kaffe når jeg drikker 2 kopper om dag :roll: , i alle fall ikke mer enn det.. :-? Klarer ikke kutte den helt ut nemlig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann lind_a ! :)

2 kopper kaffe om dagen er ikke noe å bekymre seg for. Men det er visst du ikke drikker mye brus i tilegg. Jeg drakk både kaffe og brus før jeg ble gravid , men nå har jeg kuttet ut kaffen helt. Fant ut at jeg var mye mer avhengig av 0,5 liter brus om dagen, enn noen kaffekopper ! :blunke:

Det er alt med måte vet du ! :)

Klem fra Lille Håp (12+6) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo gravid jo!!!!!

Og jeg som ikke har fått det med meg før i dag da jeg skrev meg på lista over Nord-Trøndere under Graviditet :roll: Snakk om å være sent ute...men i allefall:

Gratulere så masse! Det var gøyalt å høre!

Fikk samboen din fiksa bilen før ferieturen?

Hvor går/gikk ferden da?

Du får håpe på at kvalmen holder seg unna fremdeles, selv om det er noe "trygt" ved å ha noen tegn på at det vokser en spire i magen.

Var du kvalm sist?

Lykke til så mye med spiren!

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bra for flere her!

Kanskje det blir smittsomt dette her! Får satse på at alle er gravide innen en måned! De sier jo at det er lettest å bli gravid om sommeren. Det har nok noe med de romantiske feriene å gjøre tenker jeg... :blunke: :blunke:

Lykke til videre ned svangerskapet!

Skal krysse fingrene for at den store kvalmen ikke dukker opp!

:P:P:P

Klem Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kjære dagbok...

Nå er det en stund siden sist, har hatt ferie og kooosa oss!! :D Bilen ble nesten bra :-? og vi kom oss både bort og hjem igjen... :lol:

I dag har jeg vært på kontroll hos legen, og alt var fint :) Hun fant ut at jeg er 9 uker på vei i dag :smile: Ellers har jeg jo vært litt kvalm og slapp, men ikke så mye at jeg kan si jeg plages av det.

Har litt dårlig tid i dag, så jeg skriver mer senere :blunke:

-linda-

(9+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kjære dagbok...

Nøyaktig to uker siden sist jeg skrev noe, og disse to ukene har jeg vært kvalm og kastet opp noen ganger. Det ser ut til å gi seg nå, nå er jeg bare kvalm... Har også vært veldig slapp, men det kan jo ha noe å si at vi har hatt det så varmt og fint hele sommeren her i Trøndelag :lol: En annen ting er humøren mitt... :-? Det skjønner jeg meg ikke på! Er liksom litt trist/nedfor stort sett hele tia, og stakkars sambo :oops: , han har ikke akkurat fått så mye sengegymnastikk som han nok skulle ønske i det siste :rodme:

Jaja... alt ordner seg vel etterhvert. -Håper i alle fall det, for det ser ikke ut her inne... Det eneste husarbeidet jeg orker å gjøre er å vaske klær, sette på oppvaskmaskinen og vaske en kaserolle eller to når jeg trenger en til middagen :roll:

Har jo også begynt på skolen igjen siden sist gang jeg skrev noe, det var litt godt egentlig, så jeg må vel stå på så lenge det varer :wink: Men nå må jeg gå, har forelesning om ikke så lenge, og jeg har et stykke å kjøre :blunke:

-linda-

(11+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok...

Kasta opp igjen i dag :tunge1: Men det som er bra med å få til å kaste opp er at jeg blir mye bedre resten av dagen, istedet for å gå rundt å være kvalm hele dagen :lol:

En liten gladnyhet til meg selv fikk jeg og; fikk endelig tak i billetter til Ylvis i Trondheim, så nå blir det jentetur :D Skal bli godt med en dag jeg bare skal kooose meg :wink: Blir nok endel shopping og skravling, og sikkert morsom forestilling på kvelden. -Gleder meg!! :hoho:

Har enda ikke sagt det til så mange at jeg er gravid, det er bare ei av de som skal være med på turen som vet det enda. :sjokk: Hehe... Det hadde i grunnen vært litt morsomt om jeg hadde klart å holde det skjult til da ja :hoho: Da er jeg nesten 19 uker på vei, så det spørs...

Sitter på skolen nå, så jeg må vel komme meg på forelesning snart... Det var på en måte godt å komme seg tilbake på skolebenken etter en lang sommer, men det er tungt og :roll: Må ta meg skikkelig sammen dette året, så blir det så mye lettere å ta det siste halvåret etter jeg har hatt permisjon :wink:

Har forresten fått time til ultralyd også nå, men skal prøve å få byttet det til en dag jeg har fri. Har fått time den 19. oktober :P

-linda-

(11+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagbok...

I dag har jeg vært og kjøpt meg ny bukse :) -mammabukse! :lol: Kjempetøff synes jeg, med "sikksakk-knyting" i gylfen, sånn at jeg kan bruke den en stund. Det er jo litt tidlig, men det har blitt ubehagelig å gå med bukse som strammer på magen... Får ta på meg stor topp eller genser, så ser ikke det så voldsomt ut :ler: Kan jo se ut som jeg er både 4 og 5 mnd på nå, og det er jo ikke noe særlig... :roll:

Kvalmen har enda ikke gitt seg, men jeg skal ikke klage. Det som er verst er fortsatt humøret :-? -skjønner meg ikke helt på meg selv lenger... Har liksom ikke overskudd til noe som helst, er litt nedfor stort sett hele tia :( Det må vel gå over snart :roll:

Er ganske trøtt for tia og, tulla har holdt oss våken noen netter nå. Kan hende det er fordi det begynner å bli kaldere og mørkere om nettene, så sist natt hadde vi på et lite nattlys og varme nattklær :wink: Håper det var det som gjorde at hun var litt roligere enn ellers i natt :lol:

Skal prøve å få studert litt nå, det må jo gjøres det og... :ler:

-linda-

(12+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok...

Benytter anledningen i dag, mens samboer er borte og gullet sover til å skrive noen ord. Har kommet meg etter å ha kastet opp i hele går og kvelden før der igjen :tunge1: Er visst noe som går her omkring, har hørt om flere som har hatt det sånn de siste ukene... Men heldigvis er det over, så nå kaster jeg bare opp om morgenene :lol:

Har fundert litt på dette at jeg allerede har begynt å få mage :-? -synes det er litt tidlig, men så tenker jeg at det kan jo være fordi det er under to år siden jeg fødte sist. Magen er jo ikke så stram som den engang var, så det skal kanskje ikke så mye til før den buler ut igjen.. :roll:

Farmor ringte i dag, fortalt henne at vi skal ha barn igjen i mars, hun syntes det var tidlig, og lurte på om jeg noen gang kom til å bli ferdig med skolen? :lol: Hun har jo et poeng, men hvorfor skal alt planlegges etter "karrieren" da? Synes det er viktigere å stifte familie før jeg blir så altfor gammel, så får jeg ta det andre når det passer seg sånn! :wink:

Har forresten vært og hentet meg strikkehefte med babyklær, så nå må jeg bare henge i så jeg blir ferdig med de tre (!!!) :sjokk: strikkingene jeg holder på med, så jeg kan begynne med noe nytt :hoho: Var så mange fine ting i det nye heftet at jeg bare MÅ strikke noe derfra og :P

Men nå skal jeg bake kake, venter besøk i kveld :D Har allerede laget gele og vaniljesaus som står til avkjøling i kjøleskapet, så i dag har jeg virkelig vært husmor :ler: Kanskje jeg skal tørke litt støv og støvsuge og? :o Jaja... skal jo ikke overdrive heller da... :lol:

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kjære dagbok...

Nå har jeg vært slapp til å skrive i det siste, har rett og slett ikke hatt tid :roll:

Sist torsdag var jeg på kontroll hos jordmor, veldig fornøyd med henne forresten, og alt sto bra til med både meg og den lille :D

Prøvde å høre hjertelyden, men det var visst litt for tidlig enda. Vi hørte at det var noen der likevel :P -skikkelig romstering inni magen min :ler:

Hadde ikke lagt på meg noe særlig, men så er jeg jo ikke like sulten om dagene nå som jeg var til å begynne med heller... :lol:

Nå er pappa'n min på besøk, han kom til bursdagen min :D Jeg flyttet jo ganske langt da jeg flyttet hit jeg bor nå, så det er kjempemorsomt å få besøk :D Tulla synes også det er stor stas, så bestefaren får nesten ikke lov å sitte i ro på hele dagen :hoho:

Magen blir stadig større, en dag virket det nesten som sambo ble overrasket da han kom bak meg og la armene rundt magen min; "oj :o gravid du ja..." :ler:

Har ei bukse som jeg bruker omtrent hele tiden, bare en dag innimellom må den jo vaskes... :lol:

Gleder meg allerede til neste kontroll (22. okt). Da får jeg kanskje høre hjertelyden, og den jordmora var så koselig og tok seg så god tid. :)

-linda-

(15+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Kjære dagbok...

Da er jeg over 4 mnd og magen er som en liten ballong :ler: Måtte kjøpe meg ny dongeribukse i går, for den jeg brukte sist svangerskap var så slitt i baken og på innsia av lårene at jeg nesten kunne se gjennom den...

Vi har hatt enda mer besøk :wink: Rett etter pappa dro, så kom bror + samboer m/bror. Så her er det nesten som et lite hotel :lol: -ikke før har den ene gjesten sjekket ut, så kommer neste :D Koselig med besøk, det er jo ikke så ofte det skjer, og fremover nå så blir det jo ikke så lett for oss å dra nordover så ofte heller. Med ei på 2 og en nyfødt en så går det nok en stund før jeg kan begynne å tenke på noen langreise igjen.. Men jeg og tulla skal i alle fall ta oss en flytur om 3 uker, det blir kanskje siste turen på ei stund :wink:

Ellers er formen på tur opp, ingen spesielle plager lengre. Kvalm bare en gang iblandt, og jeg kaster opp maks en gang i uka nå, siste gang var vel i helga en gang.. :) Humøret er ganske bra og, så her er det bare velstand! :hoho: Det eneste som er litt kjedelig er at jeg ikke helt klarer å konsentrere meg på skola, og vi har endel innleveringer (obligatoriske!) som begynner å nærme seg... :o Men jeg klarer vel å komme meg gjennom det.. -Skal klare det!! :roll:

Nå er det bare litt over to uker til vi skal på den "syforeningsturen" til trondheim, og enda er det to stykker der som ikke vet at jeg er gravid :lol: Har ikke vært så mye borte på besøk i det siste (hehe... vi har jo hatt huset fullt selv) så det blir spennende å høre hva de sier når de ser magen min :roll:

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...