AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Er det mulig å få kjøpt leilighet i øverste etasje med ok planløsning og stor balkong til planter\urter og soling, med bare sykepleier lønn. Jeg er 23 år gammel og skal endelig begynne å studere til høsten. Jeg har råd til å ta bachelor uten studielån, jeg kommer forhåpentligvis til å være gjeldfri om 3 år og skal ikke ha barn. Jeg kommer til å bo billig/hybel,bofellesskap fram til jeg får kjøpt. Jeg har veldig lyst til eie før jeg blir 35 år. Er dette overkommelig ? eller må jeg tenke på en annen utdannelse?. Hvis jeg blir psykiatrisk sykepleiere er det sikker en eller annen fast stilling som gir godt betalt eller ? Jeg vil bo enten i Oslo eller Trondheim, men dette er lit usikkert. Jeg vet mye kan forandret seg innen den tid og mye kan skje, men det skader ikke planlegge lit til framtiden. Setter stor pris om noen gidder å svare og eventuelt foreslå noe annen hvis det ikke er mulig med sykepleier lønn. Anonymous poster hash: bc613...d37
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 klart det er mulig Alt er mulig. Men det krever at du er flink å spare, jobber en del ved sisden av studiene og lever magert i noen år etter endt utdannelse. Jeg er sykepleier, og har spart 150 000 siden august. Lever du på knallhardt budsjett noen år, så har du en real egenkapital som du kan spe på lånet med. For det er ikke realistisk å få mer enn ca 1,5mill i lån som enslig sykepleier, dessverre. En leilighet som du skisserer koster nok 2- 3 mill i oslo eller trondheim. Det vil si at du må klare å spare opp MINST 500k i egenkapital. Eller, som flere av mine kollegaer har fått beskjed om i banken "finne deg en mann". En sykepleierstilling i det offentlige vil aldri bli VELDIG godt betalt, uansett spesialutdannelse. Anonymous poster hash: 52aff...300
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 klart det er mulig Alt er mulig. Men det krever at du er flink å spare, jobber en del ved sisden av studiene og lever magert i noen år etter endt utdannelse. Jeg er sykepleier, og har spart 150 000 siden august. Lever du på knallhardt budsjett noen år, så har du en real egenkapital som du kan spe på lånet med. For det er ikke realistisk å få mer enn ca 1,5mill i lån som enslig sykepleier, dessverre. En leilighet som du skisserer koster nok 2- 3 mill i oslo eller trondheim. Det vil si at du må klare å spare opp MINST 500k i egenkapital. Eller, som flere av mine kollegaer har fått beskjed om i banken "finne deg en mann". En sykepleierstilling i det offentlige vil aldri bli VELDIG godt betalt, uansett spesialutdannelse. Anonymous poster hash: 52aff...300 hva om man er lesbisk de skulle heller sagt, finn deg en partner (uff så overtrøtt jeg er i dag, beklager!) Anonymous poster hash: 9816b...f89
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Hva om banken visste at vedkommende var homofil, fordi kollegaene jeg omtaler er mannlige sykepleiere? -ts Anonymous poster hash: 52aff...300
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg er verken lespe eller homo, tror ikke det kommer til å forandre seg med det første. men jeg vil kjøpe med mine penger. Hvis det blir samboerskap i framtiden må nok vedkommende bo med meg, for jeg vil ikke være avhengig av noen andre. Jeg er litt rar på det. Dumt at man tjener så lite, yrket passer meg perfekt og jeg vet hva jeg går til ettersom jeg er hjelpepleier nå. jaja Det er jeg som er ts forresten Anonymous poster hash: bc613...d37
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Er det mulig å få kjøpt leilighet i øverste etasje med ok planløsning og stor balkong til planter\urter og soling, med bare sykepleier lønn. Jeg er 23 år gammel og skal endelig begynne å studere til høsten. Jeg har råd til å ta bachelor uten studielån, jeg kommer forhåpentligvis til å være gjeldfri om 3 år og skal ikke ha barn. Jeg kommer til å bo billig/hybel,bofellesskap fram til jeg får kjøpt. Jeg har veldig lyst til eie før jeg blir 35 år. Er dette overkommelig ? eller må jeg tenke på en annen utdannelse?. Hvis jeg blir psykiatrisk sykepleiere er det sikker en eller annen fast stilling som gir godt betalt eller ? Jeg vil bo enten i Oslo eller Trondheim, men dette er lit usikkert. Jeg vet mye kan forandret seg innen den tid og mye kan skje, men det skader ikke planlegge lit til framtiden. Setter stor pris om noen gidder å svare og eventuelt foreslå noe annen hvis det ikke er mulig med sykepleier lønn.Anonymous poster hash: bc613...d37 Jeg ville tatt opp fullt lån og stipend om jeg var deg, for så å spare hele til egenkapital. Studielån blir i liten grad regnet som noe negativt, etter min erfaring, mens ekstra egenkapital alltid blir sett positivt på Anonymous poster hash: b5779...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 klart det er mulig Alt er mulig. Men det krever at du er flink å spare, jobber en del ved sisden av studiene og lever magert i noen år etter endt utdannelse. Jeg er sykepleier, og har spart 150 000 siden august. Lever du på knallhardt budsjett noen år, så har du en real egenkapital som du kan spe på lånet med. For det er ikke realistisk å få mer enn ca 1,5mill i lån som enslig sykepleier, dessverre. En leilighet som du skisserer koster nok 2- 3 mill i oslo eller trondheim. Det vil si at du må klare å spare opp MINST 500k i egenkapital. Eller, som flere av mine kollegaer har fått beskjed om i banken "finne deg en mann". En sykepleierstilling i det offentlige vil aldri bli VELDIG godt betalt, uansett spesialutdannelse. Anonymous poster hash: 52aff...300 Da har du spart nesten 22.000 i måneden, sykepleiere må tjene vanvittig mye om dagen... Anonymous poster hash: 63dfc...56c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Jeg ville tatt opp studielån da det er god rente, og som noen sier ovenfor her kan du bruke det til egenkapital. Og ja det er fullt mulig å få et greit boliglån som sykepleier. Jeg jobber på sykehus, har 8 års ansentitet, jobber en del ekstravakter som er ugunstig, altså natt, helger, kveld etc, og jeg hadde i fjor en lønn på 550 000, og da med egenandel kan man låne greit med penger:) Anonymous poster hash: 0270c...d2a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Da har du spart nesten 22.000 i måneden, sykepleiere må tjene vanvittig mye om dagen... Anonymous poster hash: 63dfc...56c har jobbet en del ekstra, og mye natt. Bor billig. Har hatt ca 31 000 utbetalt hver måned. Sykepleiere uten barn som sier ja til ALT av ugunstig arbeidstid og eksravakter kan tjene veldig bra Dette er uten ansenitet også. Så jeg vil gjenta: alt er mulig. Men man må jobbe for det. Anonymous poster hash: 52aff...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå