Gå til innhold

Bør vi flytte lånet fra statens pensjonskasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var for et halvt år siden litt av et styr å flytte hele boliglånet til spk, og vi håpet virkelig vi hadde gjort det riktige med tanke på at de som regel har langt lavere rente enn markedet. Men nå er jo plutselig den nominelle renta der på 2,86%. Via avtale i danske bank/akademikerne kan vi få nominell fastrente på 3 år på 2,50%. Fristende med denne forutsigbarheten, samtidig som det er kjipt å binde dersom renta skulle synke ytterligere. Vil det skje? Tror dere spk vil sette ned renta snart, eller bør vi bytte til danske bank?

Anonymous poster hash: 1a4ba...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter neste uke. DNB, Handelsbanken og Nordea har tilbudt meg 2,8% rente uten tidsbegrensing.

Anonymous poster hash: a0089...f10

Skrevet

Jeg bytter neste uke. DNB, Handelsbanken og Nordea har tilbudt meg 2,8% rente uten tidsbegrensing.

Hvilke betingelser er det snakk om? Altså lånesum etc. Det virket fristende.

Vi har pr nå lik rente på SPK som vi har fått tilbud om andre steder, så da lar jeg det stå. Men jeg har også lurt på hva jeg skulle gjøre hvis andre banker plutselig tilbyr noe bedre.

Jeg har lurt på to ting: Når får vi informasjon om neste rente i SPK? Og er det mulig å beholde en liten sum i SPK, og at det i så fall blir enkelt å flytte hele lånet tilbake hvis rentene endrer seg?

Noen som vet?

TS: Hvis jeg hadde fått fastrentetilbud på 2,5 hadde jeg slått til...

AnonymBruker
Skrevet

Men, altså, hva om SPK får lavere rente igjen, og havner ned på 2,5? Er det da verdt alle omkostningene? Jeg lurer også på dette med når renta til SPK eventuelt senkes igjen...

Anonymous poster hash: 1a4ba...5e6

Skrevet

SPK setter ned renten fra 1.mai til 2,765%. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du bør se på hva den effektive renta blir. Jeg har effektiv rente i DNB på 2,77%.

Anonymous poster hash: 123c8...273
Skrevet

Du bør se på hva den effektive renta blir. Jeg har effektiv rente i DNB på 2,77%.

Anonymous poster hash: 123c8...273

Er det noen spesiell grunn for at du har så god avtale?

Skrevet (endret)

Er det noen spesiell grunn for at du har så god avtale?

Ikke meg du spurte, men hvis man er under 34 og medlem av akademikerne får man god rente hos Danske Bank. DNB prøver kanskje å matche det.

Nå er det ikke en veldig god bank ellers da, men...

Endret av Idja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...