Gå til innhold

Ufrivillig filming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på treningssenteret for et par dager siden og en mann som trente ble fulgt av et kamera-mann som filmet han. tydeligvis noe som skulle brukes i forbindelse med lokal-tv.

Plutselig begynte kamera-mannen å filme meg imens jeg syklet. han filmet lenge og jeg syns det ble ubehagelig, men fikk meg ikke til å si noe ( :klaske: ). for å være helt ærlig så har jeg ikke lyst til å få ansiktet mitt på tv imens jeg trener. etter å ha filmet ferdig gikk han videre og filmet det han egentlig skulle filme.

Når jeg kom hjem angret jeg selvfølgelig på at jeg ikke sa noe til han. det minste han kunne gjort var å spørre om det var ok.

Så - hvor langt har man egentlig lov til å gå når man har et kamera i hånden?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Han burde spurt først, men så lenge ikke du sa noe trodde han det vel var greit...

Skrevet

Ring treningsenteret og spør hvem dette var. Hvis det var et lokaltv så kan du ringe dem og be dem ikke sende det. Samtidig som du spør om det ikke er vanlig at de spør mennesker om å filme før de gjør det.

Skrevet

Du skal ALLTID spørre før du filmer noen. Jeg er nettopp ferdig på linjen Medier og kommunikasjon der vi lærte at det å spørre om lov før vi filmet en person var det viktigste med hele journalist shitten!

Det er ikke lov å filme en enkel person uten å spørre om lov, hadde han derimot filmet en hel gruppe med mennesker uten å fokusere på en person hadde det vært lov! Jeg ville ringt til din lokale tv stasjon og klaget på denne journalisten, for han har ikke lov til å bruke dette opptaket, hverken til privat eller offentlig bruk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...