AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 For to år siden da jeg tok lappen, fikk jeg lov å ha med kjørelæreren på oppkjøring. Har det kommet nye regler? Vennen min får ikke lov til det...? Anonymous poster hash: 619fe...29f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 For to år siden da jeg tok lappen, fikk jeg lov å ha med kjørelæreren på oppkjøring. Har det kommet nye regler? Vennen min får ikke lov til det...?Anonymous poster hash: 619fe...29f De hadde lov til det ifjor ihvertfall. Anonymous poster hash: 82afd...ebc
Heidi_forum Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Ja, dette velger du selv om du ønsker å ha kjører lærer med i bilen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Det spørs helt på sensor. Selv liker jeg ikke å ha med en kjørerlærer når jeg er sensor under oppkjøring. Føler de puster meg i nakken, og jeg må konsentrere meg om hva eleven gjør. Noen kjørelærere klarer heller ikke holde kjeft og ødelegger rett og slett for eleven som kjører opp. Så nei, ingen kjørelærer får være med når jeg er sensor, nettopp fordi det er det beste for eleven Anonymous poster hash: edaf1...c3d 1
Kontormus Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg fikk ha med min, selvsagt fordi jeg ønsket det og fikk meg til å føle meg tryggere på at jeg kjørte på den måten jeg hadde lært. Men det er mange år siden nå.
Heidi_forum Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Det spørs helt på sensor. Selv liker jeg ikke å ha med en kjørerlærer når jeg er sensor under oppkjøring. Føler de puster meg i nakken, og jeg må konsentrere meg om hva eleven gjør.Noen kjørelærere klarer heller ikke holde kjeft og ødelegger rett og slett for eleven som kjører opp.Så nei, ingen kjørelærer får være med når jeg er sensor, nettopp fordi det er det beste for elevenAnonymous poster hash: edaf1...c3d Er som regel lov jo, er bare du som er sær ;)Har aldri vært noe problem på lillestrøm trafikkst ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Det har alltid vært lov, men det anbefales vanligvis ikke, da det får deg til å fremstå som uselvstendig/særtilfelle. Dette gjøres vanligvis for elever som har strøket flere ganger, for at kjørelærer evt må lese hvordan de takler oppkjøringssituasjonen i forhold til vanlige kjøretimer, så de vet hva de må jobbe med. Anonymous poster hash: c13fb...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Det spørs helt på sensor. Selv liker jeg ikke å ha med en kjørerlærer når jeg er sensor under oppkjøring. Føler de puster meg i nakken, og jeg må konsentrere meg om hva eleven gjør. Noen kjørelærere klarer heller ikke holde kjeft og ødelegger rett og slett for eleven som kjører opp. Så nei, ingen kjørelærer får være med når jeg er sensor, nettopp fordi det er det beste for eleven Anonymous poster hash: edaf1...c3d Håper virkelig ikke du faktisk jobber som sensor, i tilfelle så bør du minimum kunne forskrift om trafikkopplæring og førerprøve. Der står det at "hvis kandidaten ønsker det, og forholdene ellers ligger til rette for det, kan trafikklæreren være med i kjøretøyet under prøven". Dersom du jobber som sensor bør du også kjenne til rettspraksis i dette tilfellet. Det er selvsagt ikke mulig på f.eks motorsykkel eller traktor (derav: forholdene ellers ligger til rette for det), men du kan ikke nekte en trafikklærer å være med i bilen dersom kandidaten din ønsker det. Er bare å søke i deres eget system i SVV for å finne praksisen her, praksisen gjelder forøvrig i alle regioner. En trafikklærer (kjørelærer?) kjenner elevene sine ganske godt og vet mye bedre enn sensor hva som er best for den enkelte. Hva sensor liker eller ikke liker har med andre ord ingen betydning. Dersom kandidaten ønsker å ha med læreren sin i bilen er dette ok. Sensor kan imidlertid be om at læreren er helt stille under prøven, det er ingen praksis på at læreren har lov til å prate. Læreren kan selvsagt heller ikke blande seg inn i prøven. Trafikkstasjonen kan ellers når som helst stille med mer enn en sensor i bilen uten at kandidaten kan nekte dette. Når sensorer er under opplæring sitter de alltid på under førerprøver. Dette er det mange som ikke liker, men kan altså ikke nektes. Anonymous poster hash: b67db...d87
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #9 Skrevet 3. mars 2015 Nei, det er lov Anonymous poster hash: 98695...90f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Eleven er ikke trygg nok i bil til å kjøre opp alene med sensor i bilen... Men å kjøre ALENE en time etter oppkjøring, det er han altså trygg på... Håper jeg slipper å møte slike sjåfører.Anonymous poster hash: 70e60...e9b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Eleven er ikke trygg nok i bil til å kjøre opp alene med sensor i bilen... Men å kjøre ALENE en time etter oppkjøring, det er han altså trygg på... Håper jeg slipper å møte slike sjåfører.Anonymous poster hash: 70e60...e9b Man bør kun ha med sjåførlærer i bilen på oppkjøring hvis man har fått "strykjernet" som sensor. Så har man ihvertfall bevis/vitne om det har skjedd urett. Anonymous poster hash: 39053...40e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Man bør kun ha med sjåførlærer i bilen på oppkjøring hvis man har fått "strykjernet" som sensor. Så har man ihvertfall bevis/vitne om det har skjedd urett.Anonymous poster hash: 39053...40e Haha, strykjernet. Utrolig nok får omtrent alle som mangler selvinnsikt nettopp strykjernet som sensor Anonymous poster hash: 82f09...452 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå