Gå til innhold

Og så er vi gift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en fantastisk dag som fløy av sted.

Vi skulle ikke være i kirken før kl. 16. Det syntes jeg var utrolig deilig. Vi hadde god tid til å ordne ting på forhånd. Vi sto opp rundt ni, min tilkommende kjørte bort i lokalene for å sette inn alkoholen. Jeg gikk opp og spiste frokost, og tok meg tid til å gå ut i hagen sammen med brudepiken og plukke de siste blomstene som skulle stå på bordene med sittegruppene. Vi hadde blomster i dyp lilla og grønne eføy. Det var utrolig lekkert til den champagne fargede duken vi hadde valgt.

Etter at jeg kom tilbake begynte mamma på håret mitt, hun skulle være min frisør. Min tilkommende og min far, samt min ene brudepike reiste for å hente brudebukett, knapphullsblomster og den andre brudepiken. Når de kom tilbake hadde forloveren min kommet for å hjelpe meg å pynte brudepikene. Hun sminket dem, mens jeg satt opp håret deres. Etterpå ordnet vi neglene. De ble så søte :)

Når det var gjort, gikk hun igjen til sin tante som skulle fikse hennes hår. Jeg satt meg ned igjen for at mamma skulle gjøre ferdig håret mitt. Jeg ble kjempefornøyd. Fikk frisyren min som jeg ville, som askepott i tre nøtter til askepott når hun går på ball.

Så sminket jeg meg, før jeg hjalp brudepikene med påkleddningen. Som var kjoler som min snille mamma hadde sydd i lyserosa silkestoff. De var så søte. Forloveren til min tilkommende var også hans sønn, og han ble kjempestilig han også.

Så begynte kjørte min bestefar til kirken og tok med seg min søster og hennes mann, samt min fetter og kusine. Det var fullt av folk hos oss nemlig :hoho:

Jeg fikk kledd på meg med hjelp fra mamma. Kjolen satt perfekt, og jeg var strålende fornøyd. Vi skviste oss inn i bilen vår, en stykk for mye, men pytt pytt. Kom frem til kirken litt tidlig. Sendte mamma og forloveren min opp kirkebakken, mens min pappa, jeg og mine to brudepike r ble stående igjen og vente. To minutter før kl. 1600 gikk vi opp bakken. Presten ventet og vinket til oss. Dørene til kirken sto åpen, for det var så varmt. Vi ventet litt på siden til de lukket døren. Kirketjeneren fortalte oss hvordan vi skulle gå osv.

Så ringte klokkene.... kjempespennende. Musikken begynte og dørene åpnet seg. Vi gikk oppover. Og DA ble jeg nervøs. Hehe, hadde ikke vært det før da :wink:

Prøvde å se på alle gjestene og smile når jeg gikk oppover, og så min tilkommende stå der fremme og smile og han gråt også.

Når vi var kommet nesten opp kom han et par skritt ned, tok min far i hånden og tok meg og førte meg opp til alteret. Vakkert.

Det gikk veldig fort. Hans søster og min søster leste hver sin tekst høyt. Det gjorde det hele mer personlig syntes vi, og var veldig fint.

Plutselig var vi på vei ut av kirken. Det var mange som var kommet der for å se. Mange vi ikke hadde sett på mange år. Det var veldig koselig.

Så gikk vi ned kirkebakken. Vi gikk en tur ned på graven til min bestemor. Hun betydde mye for meg, og vi syntes det var riktig for oss. Når vi kom opp igjen så sto kyssen vår der og ventet på oss. En flott hest, fjording hoppe, med en åpen vogn fra slutten av 1800-tallet ventet på oss. Vi satt oss i vognen sammen med brudepikene og kjørte til fotografen.

Fotografen var utrolig dyktig og tok masse bilder. Tror de ble flott. Vi får de om en uke tror jeg, jippiii...

Så ble vi hentet av min pappa. Kjørte bort til lokalene hvor festen skulle holdes. Gjestene hadde ventet der i mens og fått noe å drikke på. En champagne ble sprettet og vi skålte med hverandre. Så gikk vi rundt utenfor der mens alle tok bilder av oss. Må jo få med at når vi sto opp om morningen regnte det. Men en times tid før vi skulle dra til kirken ble det strålende solskinn og kjempehett. Og har vært det siden :ler:

Vi fikk sett litt på gavene. Det var så mye flott der :) Så var det å spise mat. Koldtbord hadde vi, med masse å velge mellom. Oioioi, så mye mat. Hehe, vi har til og med igjen noe ennå, en uke etterpå :sjarmor:

Så ble det kakeskjæring. Fire etasjer. Min kusine hadde bakt. Den var så utrolig nydelig. Og nr. to fra bunnen var sjokoladekake. Så den spiste vi av, hehe. Så ble det brudevals. Da danset vi med hverandre, jeg danset med hans far og han med min mor, og så danset jeg med min bestefar og han med sin mor. Fikk ikke overtalt min far til å komme ut på gulvet, hehehe.

Så var det strømpebånd kasting, hehehehe :hoho:

Så var baren åpen og dansen. Folk storkoste seg, og det føltes som om alle var en gjeng, og ikke som to separate eller flere. Det var en deilig følelse. Jeg prøvde å få tid til å snakke litt med alle, og tror jeg klarte det ganske bra.

Alle talene var nydelige og vi var veldig fornøyd når vi forlot festen kvart over to ca. Reiste til hotellet vårt og det første vi gjorde var å tappe i gigantbadekaret. DET var deilig å synke ned i der med verkende rygg osv. Anbefales ja. Masse skum hadde vi oppi, hehe.

Alt i alt var det en helt fantastisk dag. Dere som er kommende har virkelig noe å glede dere til!

Ooops, ble litt langt dette her, men man må jo få med alt, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som fru.

Hørtes ut som om dere hadde en herlig dag. :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Og nyt hvetebrødsdagene :)

Skrevet

Gratulerer Hoppende!!! :)

Får vi se bilder mon tro? :wink:

Skrevet

Graulerer så mye, og det med badekaret er jeg helt enig i. Selv om det ikke verket i noen rygger hos oss, var det helt fortreffelig allikevel :sjarmor:

Skrevet

Gratulerer så masse! :blomst:

*venter på bilder....*

Skrevet

Gratulerer hoppende!! Det hørtes ut som om dere hadde en kjempeflott dag!

Kos dere nå:-)

Skrevet

Gratulerer så masse som nygifte! Høres ut som en flott dag!

Skrevet

Vi sank også ned i badekaret med det samme vi var innenfor døren hjemme. Det var det beste øyeblikket på hele dagen syns jeg......

Grattis!

Skrevet

Takk takk. Skal prøve å få lagt ut noen bilder, men vi er ikke kommet hjem ennå, hehe :wink:

Skrevet

Gratulerer som Frue!

Høres som dere hadde en Flott dag.

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...